בני זוג מירושלים שטסו לברלין והמתינו שלוש שעות לקבלת המזוודות יקבלו פיצוי של 1,000 שקל.

בני הזוג רכשו חבילת נופש לברלין הכוללת כרטיסי טיסה, ארבעה לילות בבית מלון והעברות באמצעות חברת הנסיעות גוליבר. לטענתם הטיסה הייתה אמורה להתבצע באמצעות ישראייר, אבל זאת יצאה באיחור של שלוש שעות במטוס השייך לחברת תעופה צ'כית עם חברי צוות זרים.

לדבריהם כאשר נחתו בברלין הם נאלצו להמתין בשדה התעופה כשלוש שעות עד לקבלת המזוודות, והוסיפו כי הנהג שאסף אותם היה עצבני בגלל שהמתין להם זמן רב מאוד והם הגיעו למלון רק בשעה שתיים לפנות בוקר.
כאשר חזרו לארץ הגישו בני הזוג תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים נגד חברת ישראייר בסכום של 6,000 שקל על עוגמת נפש. ישראייר הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את כתב התביעה בנימוק שההזמנה בוצעה דרך גוליבר. עוד טענה החברה, כי התובעת היא סוכנת נסיעות המכירה היטב את תנאי ההובלה המחייבים ולכן התביעה תמוהה.



לגופו של עניין, החברה טוענת כי אכן היה איחור בהגעת המטוס כדי לאפשר מנוחה לצוות הטיסה לפני הטיסה הבאה ולכן התובעים אינם זכאים על פי חוק בפיצוי. ישראייר הוסיפה, כי מדובר בטיסות שכר זולות שמטבע הדברים קיימים בהן עיכובים וכי נכתב בתנאי ההזמנה שחלק מטיסות החברה מתבצעות על ידי מטוסים חכורים וצוותים זרים.

הרשמת הבכירה עדי בר-טל החליטה לקבל חלק מהתביעה הנוגע לעיכוב במסירת המזוודות לתובעים. לדברי הרשמת במקרה זה המזוודות הגיעו יחד עם המטוס ולא הגיעו באיחור וכי פריקת המזוודות בשדה התעופה בברלין ארכה כשלוש שעות. היא ציינה בפסק הדין, כי הפסיקה בסוגיית העיכוב במסירת הכבודה הכירה בנזק לא ממוני ולכן בסעיף זה של התביעה, התובעים זכאים לפיצוי.

"במקרה הנדון הנתבעת (ישראייר) לא התייחסה לסעיף 19 באמנת מונטריאול לפיה לא טענה או הוכיחה כי נקטה בכל האמצעים כדי למנוע את העיכוב במסירת המזוודות לנוסעים... מדובר בשרשרת עיכובים שאין ספק, כי גרמה לאי נוחות רבה ועוגמת נפש", ציינה הרשמת.

הרשמת קבעה כי ישראייר תפצה את התובעים בגין ההמתנה הארוכה למזוודות בסכום של 1,000 שקל.