בני הזוג מצפון הארץ רכשו לפני כשנה כרטיסי טיסה לאמסטרדם, עם עצירת ביניים בציריך, בחברת התעופה השוויצרית - Swiss. לטענתם, הטיסה אמנם המריאה בזמן אך הטייס נאלץ להחזיר את המטוס על עקבותיו בעקבות דרמה שהתחוללה כשכבר היו באוויר.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"לפתע ראינו עשן שיוצא מהקבינה. לאחר בירורים, הבנו שאיש צוות שפך שמן צמחים על גבי התנור באזור המטבח במטוס", סיפרו השניים. "נוסעים היו מבוהלים והטייס החליט לחזור ולנחות בנתב"ג על מנת לבדוק את העניין".
לאחר הנחיתה המטוס נלקח לבדיקה ורק למחרת השניים המריאו בטיסה חלופית ליעדם. בגלל המקרה, בני הזוג פספסו את טיסת ההמשך המקורית שהזמינו מציריך לשדה התעופה סכיפהול באמסטרדם והחופשה שלהם התקצרה ביום.
באמצעות עו"ד רון סולן הם פנו לחברת Swiss לקבל פיצוי בגין ביטול טיסתם אבל בקשתם נדחתה בנימוק שמדובר באירוע שלא מצדיק מתן פיצוי לנוסעים וכי החלטת הטייס לנחות בחזרה בנתב"ג היתה משיקולים בטיחותיים. בעקבות כך, בני הזוג החליטו להגיש תביעה נגד חברת התעופה לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת בגין ביטול הטיסה ועוגמת הנפש שנגרמה להם.
"לא ברור לנו מדוע רשלנות של איש צוות ששפך זמן צמחים על גבי התנור וגרם לעשן במטוס פוטרת את החברה מלפצות אותנו. מדובר במחדל של עובד בחברה שגרמה לו להחמיץ טיסת המשך וגרמה לנו לעוגמת נפש", טענו התובעים.
החברה הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה על הסף. לטענת החברה מדובר בתביעה חסרת יסוד, שכן היה מדובר באירוע חירום שחייב את הטייס להנחית את המטוס בחזרה בנתב"ג בגלל העשן הרב שהיה במטוס מתוך דאגה לשלומם של הנוסעים והסיבה להתפשטות העשן. כמו כן, החברה ציינה שהתובעים הוטסו לסכיפהול לאחר יום ושהיא היא דאגה להם לבתי מלון וארוחות על חשבונה.
בית המשפט ידון בקרוב בתביעה.