בלגן בלונדון: כ-150 ישראלים, בהם תינוקות ואנשים מבוגרים, שהיו אמורים להמריא אתמול (ב') בשעות הצהריים שדה התעופה גטוויק לישראל בטיסה של חברת הלואו קוסט 'וויז אייר', נתקעו בשדה התעופה כ-12 שעות ללא אוכל ושתייה לאחר שטיסתם נדחתה פעמיים.

לטענת הנוסעים, שרובם סיימו חופשת סופ"ש בלונדון, במשך כל השעות הללו אף אחד בחברה לא הציע להם שתייה או אוכל. "אמרו לנו לקנות על חשבוננו ולא היה איפה לקנות. פשוט זרקו אותנו בשדה התעופה בלי המזוודות, בלי יכולת לעשות שום דבר ומבלי למצוא לנו פתרונות חלופיים", זעם רם ירחי אחד הנוסעים. "אנשים נתקעו בלי יכולת להחליף טיטולים לתינוקות שלהם. לא היה עם מי לדבר. ככה לא מתנהלת חברת תעופה כלפי הנוסעים שלה".

תקועים בלונדון (צילום: באדיבות המצולמים)
צילום: באדיבות המצולמים

הטיסה, שהייתה להמריא אתמול בשעה 12:10 נדחתה פעמיים ורק בחצות החלו לפנות חלק מהנוסעים מהשדה. "השאירו אותנו בשדה התעופה שעות ארוכות בלי שום תשובה. לא פינו אותנו לבתי מלון ולא דאגו לנו לטיסות חלופיות. פשוט התעלמו מקיומנו", סיפרה י'.

חלק מהנוסעים נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים באלפי שקלים כדי לטוס בחזרה לארץ בטיסות קונקשן דרך סופיה בבולגריה. "יש פה אנשים שצריכים לחזור לעבודה וכל יום שהם בחו"ל זה הפסד של אלפי שקלים. הציעו לנו טיסה בעוד שלושה ימים. זה הזוי לגמרי. מה נעשה שלושה ימים בבית מלון בלי בגדים ובלי מזוודות"? זעמו  נוסעים רבים. "חלק מהנוסעים קנו כרטיסי טיסה ב-2,000 שקל כדי לחזור לעבודה בארץ. כל ההתנהלות של וויז אייר היא שערורייתית".

תקועים בלונדון (צילום: באדיבות המצולמים)
צילום: באדיבות המצולמים

חלק גדול מהנוסעים פונו כאמור בחצות לבתי מלון בלונדון על חשבון החברה. אחרים כאמור הצליחו למצוא טיסות חלופיות על חשבונם. "אנחנו לא מתכוונים לשתוק על המחדלים של החברה שגרמה לנו לעוגמת נפש רבה מאוד", ציין ירחי.

תגובת חברת וויז אייר: טיסת וויזאייר מספר W9 5751 מלונדון גטוויק לתל אביב וטיסה מספר W9 5752 מתל אביב ללונדון גטוויק שהיו אמורות לטוס ב-9 במאי התבטלו בשל סיבות תפעוליות. ללקוחות שהושפעו כתוצאה מכך הוצע מלון, כמו גם טיסה חלופית, החזר כספי מלא או 120% החזר לשימוש עתידי בוויזאייר. החברה מצרה על אי הנוחות שנגרמה.