ארבעה חסידי ברסלב מצפון הארץ, שנתקעו 22 שעות בשדה התעופה ללא אוכל ובתנאי לינה קשים, יפוצו על ידי סוכנות נסיעות בסכום של 17,100 שקלים.

הארבעה נסעו לפני כשנה להשתטח על קבר רבי נחמן מאומן שבעיר אומן באוקראינה, כשאת הכרטיסים רכשו מחברת נסיעות ממרכז הארץ. לאחר שסיימו את התפילות בקבר הרב ואת השהות שלהם באומן, עשו את דרכם עם מזוודות רבות לשדה התעופה באודסה בדרכם לארץ.

כאשר הגיעו לשדה התעופה הם המתינו לביצוע הליך הצ'ק אין והעלייה למטוס. לתדהמתם, כעבור שלוש שעות פנו אליהם נציגי שדה התעופה ובישרו להם שכל הטיסות שנרכשו מחברת הנסיעות "אירופנים טורס", אשר משווקת חבילות תיור לאוקראינה, מבוטלות. לאחר 15 שעות של שהייה בשדה הודיעו להם נציגי חברת נסיעות ישראלית שהם צריכים לשלם 275 דולר כדי לרכוש כרטיסים חדשים ולחזור בטיסה אחרת לישראל.

"שהינו בשדה התעופה בלי אוכל, היינו רעבים מאוד וישנו על הרצפה ועל ספסלי ברזל, ורק אחרי 22 שעות הטיסו אותנו לישראל", טענו הארבעה, "אנחנו לא אשמים במה שקרה - שילמנו על הכרטיסים!".

כשחזרו הארבעה לארץ ודרשו פיצוי, גילו שסוכנות הנסיעות עברה לפעול תחת חברה אחרת בשם "פליינג דיל בע"מ אירופנים", ולכן סירבה לפצות אותם והטילה את האחריות על חברת הנסיעות האחרת שביטלה את כרטיסיהם. החסידים, שהבינו שחברות הנסיעות מטרטרות אותן מאחת לשנייה, הגישו כתב תביעה נגד שתי חברות הנסיעות לבית משפט השלום בטבריה ודרשו פיצוי של 33 אלף שקלים.

נציג אחת מסוכנות הנסיעות שהתייצב לדיון הטיל את האחריות לכל מה שאירע לתובעים על החברה האחרת: "אנחנו רק רכשנו את הכיסאות במטוסים אבל לא אחראים מחדל", טען הנציג. לפי הנציג, חברת "פליינג דיל בע"מ אירופנים" קנתה את המושבים מחברה אחרת בשם "רביבוס", שגם קיבלה תשלום מ"אירופנים טורס" וגם גבתה כסף בשדה תעופה מהלקוחות 275 דולר. חברת "פליינג דיל", יש לציין, תובעת במקביל בתביעה נפרדת את חברת רביבוס על כל המחדל שעשתה.

הרשם הבכיר מוהנד חלילאלה שדן בתביעה פסק כי שתי החברות תשלמנה פיצוי של 17,104 שקלים לכל הארבעה בגין רכישת הכרטיסים החדשים ועוגמת הנפש שעברו עקב שהייתם בשדה התעופה 22 שעות.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש