מבחוץ, מלון כרמים (תמונת AVI: איתי סיקולסקי)
תמונת AVI: איתי סיקולסקי

לפני עשרה חודשים הזמינה ד' מרחובות, מלון לשני לילות - לה, לבן זוגה ולבנם הפעוט במלון "כרמים" שבירושלים, באמצעות חברת הנסיעות הדקה ה-90. החופשה לשלושת הימים עלתה ל-ד' 6,450 שקלים והיא ומשפחתה ציפו לחופשה המפנקת זמן רב, אך זו נגמרה מהר מכפי שיכלו לדמיין. כאשר הגיעו לבית המלון ביום שישי, התברר לה לתדהמתה שבכרמים לא מאפשרים אירוח עם תינוקות. 

"רצינו מלון יוקרתי", אמרה ד'. "ביררתי פעמיים עם נציגת החברה האם אנחנו יכולים להביא אתנו את הבן הפעוט שלנו למלון ונאמר לנו שכן. רציתי להיות בטוחה שאין שום בעיה, אחרת הייתי מזמינה מלון אחר שיתאים לצרכים שלנו ולמה שאנחנו מחפשים".

"זה היה ביום שישי, ערב שבת", ממשיכה ד'. "כל המלונות בירושלים היו תפוסים בגלל חג שמחת תורה ותיירים שהגיעו לבקר בעיר. הסברתי לנציגת המלון שביררתי את העניין עם חברת הנסיעות ואמרו לי שאין בעיה להביא איתי את הבן הפעוט שלי. הטענות שלי נפלו על אזנים ערלות, חשתי מבוכה, צער ובושה. במקום לבלות ולחוש תחושת נופש ומרגוע הרגשתי חסרת אונים ונגרמה לי עוגמת נפש".

ד', מיד ניסתה ליצור קשר עם חברת הדקה ה-90, דרכה קנתה את חבילת הנופש אך כל ניסיונותיה ליצור איתם קשר לא הצליחו היות שבסופי שבוע הם לא עובדים. נציגי המלון שניסו לעזור ל-ד' מצאו עבורה מלון חלופי בעיר - מלון מצודת דוד, ו-ד' ומשפחתה נאלצו לשלם עבורו 8,000 שקל כדי שכולם יוכלו להתארח בו.

לדבריה של ד', המלון היה ברמה נמוכה מכרמים. באותם ימים התארחו בו חרדים ודתיים רבים, דבר שלא התאים לאורח החיים החילוני שלה ולחופשה אותה ציפתה לקבל. לטענתה, המתקנים, הניקיון והאוכל לא היו ברמה גבוהה.

בתום הנופש, ד' יצרה קשר עם נציגת חברת הדקה ה-90 וביקשה לקבל הבהרות. החברה הודתה כי אכן היה מדובר בטעות והסכימה לשלם לה את ההפרש ששילמה בין המלונות ללא פיצוי על עוגמת נפש. ד', לא הסכימה והגישה תביעה נגד הדקה ה-90 לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, בסכום של 15 אלף שקלים.

מלון מצודת דוד (צילום: עמית גירון,  יחסי ציבור )
מלון מצודת דוד | צילום: עמית גירון, יחסי ציבור

במשפט, הנתבעת הודתה כי בעת ביצוע ההזמנה חלה טעות אנוש והדבר לא נעשה בכוונה, שכן נציגת החברה סברה שההגבלה על השהייה חלה על ילדים בלבד ולא על תינוקות. בנוסף, לדברי החברה, מלון מצודת דוד הוא ברמה גבוהה של 5 כוכבים ואין לה שליטה על הרכב האוכלוסיה המתארח בו.

לטענת החברה הפיצוי שדורשת ד' הוא מופרך ולא הגיוני וכי התביעה שלה טרדנית, קנטרנית וכל מטרתה להרוויח עוד כסף. בהמשך, הדקה ה-90 החזירה את מלוא הסכום ששילמה ד' על מלון כרמים ואף הציעה פיצוי של 2,500 שקלים.  

הרשם הבכיר שקיבל את התביעה, אייל  דוד, ציין כי הוא מקבל את תביעה של ד' שאכן נגרמה לה עוגמת נפש אך סכום התביעה שלה- 15 אלף שקל הוא אכן מופרז. בסופו של דבר נפסק כי הדקה ה-90 תשלם ל-ד' פיצוי של 2,500 שקל בגין עוגמת הנפש בצירוף ריבית והצמדה. 

 >> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש