בשנת 2021, קו אורלנדו (פלורידה) - סן חואן (פוארטו ריקו) היה נתיב הטיסה הבין-לאומי העמוס ביותר בעולם. השנה, קו קהיר (מצרים) - ג'דה (ערב הסעודית), עם 3,234,683 מושבים שהוזמנו, תפס את המקום הראשון מבין הקווים הבין-לאומיים בדירוג ה-OAG הנוכחי.

ישנן 35 טיסות יומיות בממוצע מקהיר לג'דה, מעט מאוד בהשוואה לשנת 2019. באותה תקופה, נתיב הטיסה העמוס ביותר בעולם היה הקו בין קואלה לומפור (בירת מלזיה) לסינגפור, שבו התקיימו 82 טיסות יומיות. 

קהיר מצרים (צילום: givaga, shutterstock)
בינה לבין ג'דה יש 35 טיסות בין-לאומיות. קהיר | צילום: givaga, shutterstock
קואלה לומפור מלזיה (צילום: Patrick Foto, shutterstock)
הטיסות אליה וממנה עדיין לא התאוששו לחלוטין. קואלה לומפור | צילום: Patrick Foto, shutterstock

במיוחד השנה, נמלי התעופה במזרח התיכון ממלאים תפקיד מרכזי בתעבורה האווירית. בשנים קודמות, נמלי התעופה המרכזיים היו באזור אסיה-פסיפיק, אבל התנועה בהם רק מתחילה להתאושש מהשלכות המגיפה כפי שמראים הנתונים. לעומת זאת, המזרח התיכון מתפתח במהירות, וסעודיה מתכננת להרחיב את התשתית שלה ולהגביר בהתמדה את התנועה האווירית ממנה ואליה בעזרת המגה-תוכנית שלה "חזון 2030".

במקום השני נמצא המסלול מדובאי (איחוד האמירויות) - ריאד (ערב הסעודית) עם 3,191,090 מיליון מושבים. קו ניו יורק (ארה"ב) - לונדון (בריטניה) הגיע למקום השלישי.

10 מסלולי הטיסה העמוסים ביותר בעולם

1. קהיר - ג'דה (3,234,683 מושבים)

2. דובאי - ריאד (3,191,090 מושבים)

3. ניו יורק - לונדון (2,848,044 מושבים)

4. דובאי - לונדון (2,697,593 מושבים)

5. קואלה לומפור - סינגפור (2,443,176 מושבים)

6. דובאי - ג'דה (2,425,930 מושבים)

7. אורלנדו - סן חואן (2,099,234 מושבים)

8. מומבאי - דובאי (1,977,537 מושבים)

9. קהיר - ריאד (1,913,991 מושבים)

10. דלהי - דובאי (1,898,749 מושבים)