דרמה בטיסת "ריינאייר" מברלין לישראל: שני נוסעים ישראלים שהיו על המטוס הורדו על ידי המשטרה בטענה שאחד מהם לחץ על הכפתור שגרם לנפילת מסכות החמצן וגרם לבהלה.

המקרה החריג התרחש בשבוע שעבר, כאשר שני הנוסעים עברו את הליכי הבידוק בזמן, הגיעו לשער העלייה זמן רב לפני שנסגר, ועלו למטוס שהיה אמור להמריא לתל אביב. אחד הנוסעים מדגיש כי לא ידע היכן ניתן לחבר את הטלפון הסלולרי שלו כדי להטעין אותו, ולכן לטענתו הוא לחץ בטעות על אחד הכפתורים שפתחו את התא שבו היו מסכות החמצן, שנועדו לשעת חירום במקרה שהמטוס נוחת על מים.

מטוס של ריינאייר (צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL)
הישראלים הורדו מהמטוס בגלל טעות חריגה. מטוס ריינאייר | צילום: Dan Kitwood, GettyImages IL


"הוא עשה את זה בטעות, ממש לא בכוונה. הוא חשב שמדובר בשקע למטען ולא בכפתור שפותח את תא מסכות החצמן", מספר אחד הנוסעים שהיה על המטוס.

דייל במטוס הגיע למקום והחזיר את המסכות בחזרה לתוך התא. דיילת נוספת ביקשה משני הנוסעים את הדרכונים, והטייס שעודכן על המקרה הורה לצוות האבטחה במטוס להזמין שוטרים ולהוריד את שני הישראלים מהמטוס.

צוות המטוס והטייס התייחסו בחומרה רבה לאירוע. "הם ניסו להסביר שמדובר בטעות, שאחד מהם לא ידע שלא מדובר בשקע טעינה אבל צוות הטיסה סירב להקשיב להסברים והחליט להוריד אותם בליווי שוטרים", הסביר אחד הנוסעים.

השניים הורדו מהמטוס ונאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים. הנוסעים שלחו מייל לחברה והתלוננו על כך שהורדו מהמטוס ללא שום סיבה, אבל עדיין לא קיבלו תשובה.

זו לא הפעם הראשונה שחברת הלואו קוסט האירית נמצאת בדין ודברים מול תיירים מישראל. בחודשים האחרונים דווח ב-mako על תופעה שבה ישראלים טוענים כי חברת התעופה לא העלתה אותם לטיסה חזרה לארץ בטענה שאיחרו. חלק מהנוסעים הדגישו כי הגיעו בזמן, אחרים ציינו כי תהליך הבידוק הארוך והמחסור בכוח האדם הוא זה שגרם לאיחורים. כעת מתאגדות קבוצות נוסעים בתביעות נגד החברה.