השנה הדיחה הודו את סין והפכה למדינה המאוכלסת ביותר בעולם. עם 1.430 מיליארד תושבים, הודו היא כבר מזמן מעצמה חזקה ומשפיעה בעולם, גם בהיבט התרבותי אך כנראה בעיקר בהיבט הכלכלי. בין שלל התחומים שתת היבשת מתכוונת להתרחב בהם נמצא גם ענף התיירות, גם זו היוצאת, כשלפי מחקרים עדכניים בתחום עד 2024, ההודים צפויים להוציא יותר מ-42 מיליארד דולר בשנה על טיסות יוצאות.

בעוד שמספר המטיילים הכולל שמגיעים ממדינות אחרות גבוה יותר, אף מגזר תיירות של מדינה לא צומח מהר כמו זה של הודו. וזה לא רק מספר האנשים שיוצאים מהודו, כשהמדינה ממשיכה להזרים מיליארדי דולרים להגדלת תעשיית התעופה שלה ולחיזוק מעמדה כמרכז תעופה ותיירות חשוב בעולם. 

רחוב בניו דלהי הודו -  (צילום: Finn stock, shutterstock)
הודו הולכת להתעצם ולהפוך למרכז תיירות עולמי | צילום: Finn stock, shutterstock


שיפור תשתיות והשקעות כבדות

בעוד שהודו היא הכלכלה השביעית בגודלה בעולם מבחינת תיירות, גלוריה גווארה, נשיאת ומנכ"לית WTTC (המועצה העולמית לנסיעות ותיירות), הדגישה כבר ב-2018 את העובדה שהודו צריכה להתמקד בשיפור תשתיות התיירות שלה. גווארה אמרה כי "התחום הגדול ביותר שבו נחוץ שיפור בהודו מבחינה תיירותית הוא התשתיות. תיירות היא עסק תחרותי בהקשר עולמי, והשכנות הקרובות של הודו ממזרח וממערב בנו תשתית תיירותית ברמה עולמית שכוללת נמלי תעופה, נמלי ים, רכבות מהירות וכבישים".

נמל תעופה הודו (צילום: Nuamfolio, shutterstock)
הודו משפרת תשתיות בהשקעה של מיליארדים | צילום: Nuamfolio, shutterstock

והודו לחלוטין הקשיבה ומיישמת. ממשלת הודו הודיעה השנה שהיא מתכננת להוציא 980 מיליארד רופי (42.5 מיליארד שקל) עד 2025 על בנייה ומודרניזציה של נמלי תעופה בתוך המדינה, דיווחה רויטרס. בין ההשקעות הכבדות נמצא גם הפיתוח של נמל התעופה הבין-לאומי נוידה (Noida), בעיר ג'וואר (Jewar) במדינת אוטר פראדש (Uttar Pradesh). נכון לעכשיו לפי ה-Times of India, נמל התעופה אמור להיפתח ב-2024 שעומד להיות נמל התעופה הגדול ביותר באסיה וישפר את הקישוריות אל ומאזור הבירה הלאומית דלהי (NCR).

וזה לא נגמר רק בתשתיות שעל הקרקע. בחודש פברואר, חברת התעופה הלאומית "אייר אינדיה" רכשה כ-500 מטוסים חדשים, המספר הרב ביותר שנקנה אי פעם בהזמנה אחת על ידי חברת תעופה. במהלך השנתיים האחרונות, חברת התעופה גם הרחיבה את מספר הקווים הקיימים והוסיפה כמה חדשים ליעדים מרכזיים באירופה ובארה"ב.

הודו היא מגנט תיירות עולה

המטרה של הודו בפיתוח התשתיות והשקעות הענק ביכולות התיירותיות שלה היא לא רק כדי להוציא תיירים החוצה, אלא לקבל גם מיליוני תיירים. ולהודו יש פוטנציאל עצום להפוך לאחד ממוקדי התיירות המובילים בעולם. המדינה ידועה במורשת התרבותית העשירה שלה, הגיאוגרפיה המגוונת וציוני הדרך ההיסטוריים בנוסף למספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו, חיות בר אקזוטיות ואפשרויות שונות לטיולים.

טאג' מאהל הודו (צילום: PhotopankPL, shutterstock)
הודו רוצה למשוך תיירים מכל העולם | צילום: PhotopankPL, shutterstock

הודו ידועה במגוון התרבותי העשיר שלה, עם מספר דתות, שפות ומסורות שונות. הגיוון הזה הופך את הודו ליעד ייחודי ומרתק עבור תיירים, המעוניינים לחוות תרבויות חדשות. בהודו יש מספר נקודות ציון היסטוריות כמו הטאג' מאהל, המבצר האדום והמינארט העתיק הקטוב מינאר. לציוני דרך אלה יש משמעות היסטורית ותרבותית רבה, מה שהופך אותם לאטרקציות תיירותיות פופולריות. להודו יש גם גיאוגרפיה מגוונת, עם הרים, חופים ויערות, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי לפעילויות כמו טרקים, רפטינג וסקי.

הכנסת האורחים ההודית ידועה בחום ובנדיבות שלו, מה שיוצר סביבה מסבירת פנים לתיירים. עם זאת, הודו מתמודדת עם מספר אתגרים שיש לטפל בהם כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלה כמרכז תיירות מוביל. אתגרים אלו כוללים כאמור שיפור תשתיות, אך גם התייחסות לבטיחות המטיילים וקידום תיירות בת קיימא.

הודו (צילום: Cavan-Images, shutterstock)
גם תיירות הפנים עומדת להתפתח | צילום: Cavan-Images, shutterstock

ארגון התיירות העולמי (UNWTO) מעריך כי הודו קיבלה כ-10 מיליון תיירים בינלאומיים בשנת 2019, שהם קצת יותר מ-1 אחוז מכלל התיירים הבינלאומיים ברחבי העולם. בנוסף, מעמד הביניים הגדל והעלייה בהכנסה הממוצעת בהודו, גם תיירות הפנים עתידה להתעצם, מה שיתרום עוד יותר לצמיחת תעשיית התיירות במדינה.