זה קרה שוב אתמול, בפעם הרביעית בתוך חודש: 22 ישראלים סורבו לעלות לטיסה של חברת הלואו קוסט ריינאייר מברלין, והמטוס עוכב במשך שעה וחצי לפני ההמראה, על מנת שיוציאו לכולם את המזוודות. בזמן הזה, כ-150 נוסעים נותרו במטוס והמתינו לצאת לדרך. גם להם לא היה ברור למה לא מעלים את הנוסעים.

נציגי החברה טענו מצידם שהם מסרבים להעלות לטיסה את 22 הנוסעים בגלל ששער העלייה למטוס נסגר. הנוסעים במטוס זעמו על התנהגות צוות הטיסה של ריינאייר ועל כך שהם הוחזקו במטוס במשך כשעה וחצי כמו בני ערובה. בנוסף, הנוסעים שלא קיבלו אישור לעלות טוענים שהגיעו שלוש שעות לפני הטיסה, כפי שנדרש מהם ועדיין סגרו בפניהם את הגייט.

"הנוסעים במטוס לא הבינו מדוע הטיסה לא ממריאה שבעה שנקבעה. פתאום הקברניט הודיע שיש 22 נוסעים שלא יעלו לטיסה כי לא הופיעו אליה בזמן וצריך להוריד להם את המזוודות ולכן יהיה עיכוב בהמראה", שחזר יוסי, שהיה על המטוס. "הרגשנו כמו בני ערובה. נוסעים רבים זעמו על התנהלות החברה שמעדיפה לעכב את הטיסה בכדי להוריד את המזוודות לנוסעים, הרי ב-25 דקות היה ניתן היה להעלות את הנוסעים לטיסה ולא לעכב את ההמראה בשעה וחצי. הם עושים מה שבא להם, אין עם מי לדבר והנוסעים סובלים בגלל ההתנהלות ההזויה שלהם".

 

תופעה שחוזרת על עצמה: למה זה קורה בכל פעם מחדש?

זו כאמור לא הפעם הראשונה שזה קורה לנוסעים עם חברת ריינראייר מנמל התעופה בברלין. בפעמים הקודמות כ-50 אנשים בכל טיסה חוו את אותו הדבר ולא קיבלו אישור לעלות למטוס. 

הסיבה: ישראלים שטסים מברלין נדרשים לעשות שתי בדיקות ביטחוניות, אחת עם כולם אחרי הצ'ק אין והשנייה לפני העלייה למטוס, לאחר הביקור בדיוטי. הבידוק השני, כך על פי הטענות, הוא ארוך מאוד, לא יעיל ולא מעט מהנוסעים לא יודעים שעליהם לעבור אותו. כך, כל נוסע ישראלי שמתעכב קצת בדיוטי אחרי הבידוק הראשון ומגיע לשער העלייה למטוס רק בשעה שנקבעה מראש, כנראה יחמיץ את הטיסה. בריינאייר כאמור, לא מודיעים על הבידוק הנוסף בשום שלב.

ישראלים תקועים (צילום: ניצן כרמלי)
ישראלים ממתינים למזוודות שלהם | צילום: ניצן כרמלי

"הם מתנהגים כמו במערב הפרוע", קבל יוסי. "לזרוק 22 איש בשדה ולגרום להם לחפש טיסות ובתי מלון זה דבר נוראי וחסר היגיון. זה קרה להם ביותר מדי טיסות השנה. אני מציע פשוט לא לטוס עם ריינאייר מברלין יותר. רק להם זה קורה כאן. טסתי עם חברות אחרות ולא היו מקרים שבהם הושארו מאחור עשרות נוסעים בכל טיסה".