יפעת ברק, תושבת חריש, טסה ביום ראשון יחד עם בתה בת ה-14 לחופשה בטביליסי בירת גאורגיה, אך גילו שהמלון שבו הן היו אמורות לישון, מלון Antoneli, פשוט לא קיים. הכל התחיל לאחר שיפעת ובתה נחתו בנמל התעופה בשעות הלילה, ועלו על מונית שהסיעה אותם למלון שאותו הן סגרו למשך תקופת החופשה. סמוך לשעה 02:00, האם והבת הגיעו לכתובת המלון.

לאחר שירדו מהמונית, הם ניגשו לכניסה של המלון והבחינו שהמקום סגור: "ניסינו להיכנס דרך הדלת של הלובי והיא הייתה נעולה", אומרת יפעת. "חיפשנו אפשרויות נוספות לכניסה למתחם אבל הכל היה סגור. לא הבנתי בהתחלה מה בדיוק קורה פה, חשבתי אולי שאני טועה בכתובת", מספרת יפעת ל-mako.

מלון סגור בטביליסי (צילום: באדיבות הצלמת)
המלון התברר כנטוש למרות שהוא מופיע באתר ההזמנות | צילום: באדיבות הצלמת

כשהבינה שלא טעתה בכתובת ושהמקום סגור מכל כיווניו, יפעת ניסתה לחייג לטלפון של המלון המקומי שמוצג בפלטפורמת ההזמנות הגדולה באינטרנט שממנה הזמינה את הלינה: "אף אחד לא ענה לי בטלפון, בשום מספר. היינו חסרות אונים, זו הרגשה איומה להגיע למדינה זרה ואין לך אפילו מלון. זה כבר היה אמצע הלילה, לא היה אף אחד ברחוב וכל זה התרחש בשיא הקור כשאני עם הבת הקטנה שלי. שני מקומיים שעברו שם סיפרו לי שהמלון בכלל נסגר לפני כמה חודשים ושאף אחד לא יפתח לי".

כשהן מותשות מהטיסה ומהשעה המאוחרת, יפעת נאלצה לעזוב את המלון שהתברר כנטוש ולחפש מקום לינה אחר באמצע הלילה: "חלק מהמלונות בקרבת מקום שביררתי עליהם היו בתפוסה מלאה, ובגלל שהיה כל כך מאוחר לא היו לי יותר מדי אופציות וסגרתי את המלון הראשון שבו כן היה חדר זמין עבורנו. לא עניין אותי כבר המחיר, העיקר שנוכל לשים את הראש", אומרת יפעת.

מלון סגור בטביליסי (צילום: באדיבות הצלמת)
הדלת נעולה ואין איש שעובד במלון | צילום: באדיבות הצלמת

למחרת הן ניסו שוב ליצור קשר עם אתר ההזמנות, שם סיפרה יפעת לנציגת השירות של החברה על אירועי הלילה. לטענתה מתברר שהם כלל לא ידעו שהמלון ננטש: "היא אמרה לי שאולי בגלל שהגעתי בשעה מאוחרת אז לא יכלו לקבל אותי לצ'ק אין. הסברתי לה שהמלון נטוש, שאין אף אחד ושהמקומיים העידו שכבר כמה חודשים הוא ללא פעילות".

בתום בירור שערכו בחברה, הם התנצלו בפני יפעת והודו שאכן המלון נסגר לפעילות לפני כמה חודשים, ולמרות זאת אף אחד לא דאג לעדכן אותה טרם ההגעה למלון: "הסכום המלא של המלון כבר נגבה מהחשבון שלי. כעת אני מחכה שהתשלום יחזור אליי. זה ללא ספק הרס לי את החוויה של הטיול שתכננו במשך זמן רב".