משפחתה ישראלית, זוג ושלושה ילדים, שטיילו באוסטריה וכבר היו בדרכם למטוס לאחר הבידוק הביטחוני, לא הורשו לעלות על הטיסה מוינה לתל אביב, בגלל קפסולה של מקציף קצפת שנמצאה באחת המזוודות שלהם.

בני המשפחה הגיעו לפני כשבועיים לשדה התעופה בוינה לאחר טיול ברחבי אוסטריה. הם הגיעו כארבע שעות לפני הטיסה עם חברת ריינאייר. "העברנו את המזוודות בעמדת הצ'ק אין אצל דיילות הקרקע. הכול היה בסדר עד שהגענו לשער העלייה למטוס ושם התחיל הסיוט שלנו", שחזרה מ' אם המשפחה. לדבריה, כל הנוסעים עלו למטוס וממש רגע לפני העלייה שלהם פנימה הם התבשרו שלא יוכלו לעלות ונשארו בחוץ.

"נציג של החברה טען שיש בעיה ביטחונית במזוודות שלנו", שחזרה מ'. "הוא אמר שמצאו שם משהו חריג ולכן לא נוכל לעלות לטיסה. זה קרה בדקה ה-90, רגע לפני העלייה למטוס. היינו בהלם. אמרנו לו שיזרקו את המזוודה לפח ושיתנו לנו לעלות למטוס אבל הוא סירב".

בסופו של דבר הם נשארו מאחור והמטוס המריא בלעדיהם לתל אביב. "נשארנו לבד בשדה, בלי שום פתרון, בלי לדעת במה מדובר. כלום. אנשי החברה נעלמו. חיכינו למזוודות ולא ידענו איפה שמו לנו אותן", קבלה מ'. רק כמה דקות לאחר מכן, הם הבינו שבגלל קפסולה של מקציף קצפת שנמצאה במזוודה הם לא הועלו לטיסה.

מקציף (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

בני הזוג וילדיהם נתקעו כעשר שעות בשדה התעופה בניסיון לאתר טיסות חלופיות שרובן היו מלאות בנוסעים בגלל חופשת הקיץ. לבסוף הם מצאו טיסה ברגע האחרון עם חברת אל על שעליה שילמו כ-20 אלף שקלים עבור כל המשפחה.

"לפני 8 חודשים קנינו את כרטיסי הטיסה עם ריינאייר ושילמנו עליה כ-6,000 שקלים עבור כל המשפחה. לא ברור לי למה לא קראו לנו לפתוח את המזוודה ולזרוק את המקציף לפח. למה הם נזכרו ברגע האחרון, אחרי שהם כבר ראו שיש בעיה, איפה הם היו כל השעות הללו"? טענה מ'. "במהלך הטיול נכנסנו לסופר, הבת ראתה את המקציף וביקשה שנקנה לה. הכנסנו אותו למזוודה בתום לב, לא ידענו שאסור לעלות עם דבר כזה למטוס. ההרגשה היא שהתנהגות של נציגי החברה הייתה שרירותית".