נוסעים מישראל שבילו את השבוע האחרון באתר סקי באזור גרנובל, עשו אתמול (ראשון) את דרכם לשדה התעופה הקטן במטרה לעלות על טיסה לישראל, אבל חיכתה להם הפתעה לא נעימה. הטיסה של חברת ארקיע שהייתה אמור להמריא נדחתה כמה פעמים ולבסוף בוטלה.
"הגענו לשדה התעופה בזמן ואז אמרו לנו שהטיסה בשעה ארבע נדחתה לשש וחצי כי יש תקלה במטוס. לאחר מכן עשינו צ'ק אין ואמרו לנו לעלות למטוס לטיסה של 15 דקות לעיר ליון ושם יתקנו את המטוס", משחזרת שלי, "האמת פחדנו. כי היה ברור שאנחנו טסים במטוס תקול".
לאחר שהתיישבו במושביהם במטוס, המתינו הנוסעים כשעתיים נוספות, אך הטיסה לא המריאה."סתם ישבנו במטוס במשך כשעתיים, חסרי מעש. היה ברור שאי אפשר לטוס במטוס תקול. לא הבנתי מה אנשי החברה רוצים מאיתנו. אף אחד לא דיבר איתנו בכלל. אחרי כשעתיים אמרו שאי אפשר לטוס, הורידו אותנו מהמטוס ואמרו שנמתין בשדה התעופה", מציינת שלי.
הנוסעים המתינו עד חצות, אבל חברת ארקיע לא העבירה אותם לבית מלון, אלא הסתפקה בחלוקת בקבוקי מים, כריכים, שמיכות וכריות ללינת לילה בשדה התעופה של גרנובל.
"הם משכו את הזמן בכל מיני תירוצים וכששאלנו למה לא מסיעים אותנו למלונות נאמר לנו שאין אוטובוסים. הזוי. נתקענו בשדה התעופה וחילקו לנו שמיכות. היו פה הרבה ילדים ואנשים מבוגרים שנאלצו לישון על הרצפה כל הלילה או על דלפקי הצ'ק אין. זרקו אותנו כמו כלבים. בושה וחרפה", זעמה שלי, "הם ידענו שיש תקלה מראש ויכלו להיערך בהתאם ולא למרוח אותנו שעות בסיפורים כדי לא לממן לנו בתי מלון על חשבון ארקיע".
למחרת בבוקר הנוסעים הועברו באוטובוסים לעיר ליון, מרחק של כשעה נסיעה מגרנובל, וגם שם הטיסה נדחתה פעמיים, ונכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא יצאה טיסה לישראל. הנוסעים הזועמים מתכוונים להגיש תביעה נגד החברות קלאב מד וארקיע.
"כל ההתנהלות של ארקיע וקלאב מד מהם רכשנו חבילת הנופש היא שערורייתית. זלזול והתנהגות מחפירה. אנחנו נדרוש פיצוי הולם והסברים לכל המחדלים הללו", מסכמת שלי.
תגובת קלאב מד: "בצר לנו, תקלת בטיחות במטוס ארקיע, מנעה מהטיסה להמריא משדה התעופה בגרנובל ומטוס חלופי נשלח על ידי חברת ארקיע לשדה התעופה בליון אליו הועברו הנוסעים. לצערנו, היות ואתמול חל ערב חג הפסחא ובשל כך, חרף מאמצים רבים של כלל הגורמים ביניהם: הרשויות, שדה התעופה, ארקיע וקלאב מד לטפל בסיטואציה, לא ניתן היה למצוא חלופת מלון או הסעה מתאימה. קלאב מד העמידה לרשות ארקיע את האפשרות להלין את הלקוחות באחד ממועדוניה, אולם בהיעדר שירותי הסעות מתאימים דבר זה לא התאפשר. קלאב מד מצרה על החוויה הלא נעימה שעברו הלקוחות ומוסרת כי ניסתה לסייע בכל דרך על מנת להיטיב עמם, פעלה ותמשיך לפעול מול חברת ארקיע עד לסיום הטיפול בכל פניות הלקוחות בנושא".
תגובת ארקיע: "אתמול בערב בהמראה מגרנובל, מטוס של חברת טרוול סרוויס לא יכל להמריא בשל תקלה טכנית.
ארקיע מיידית הצליחה להשיג מטוס חלופי, אך הוא לא יכל לנחות בגרונבל בשל סגירת השדה בלילה. הנוסעים העוברו היום בבוקר לנמל התעופה של ליון במרחק שעה נסיעה וימריאו בשעה 15:00, שעון מקומי לישראל".