על פי דירוג שערך לאחרונה Skytrax, ארגון דירוג התחבורה האווירית הבין-לאומית, נמל התעופה הגרוע ביותר באירופה הוא זה של הרקליון, החשוב משני נמלי התעופה באי היווני כרתים. כדי לבצע את הדירוג, מספר קריטריונים נלקחו בחשבון, ובנוסף גם נסקרו הצבעות ותגובות של נוסעים שעברו בנמל התעופה.
בין הסעיפים שנלקחו בחשבון אפשר למצוא את כל "המוצרים והשירותים המוצעים ללקוחות בנמל התעופה", לפי אתר החברה. זה כולל נוחות במקום, כולל זמינות מקומות ישיבה, כמו גם עיצוב ותחזוקה כללית של נמל התעופה. לאלה מצטרפים גם הניקיון הכללי וזה של תאי השירותים, אפשרויות הקניות לקניות, ההיצע הקולינרי ואיכות האינטרנט האלחוטי.
דירוגי המשתמשים מסוכמים על ידי מספר כוכבים, כאשר חמישה כוכבים מייצגים את "הרף האיכותי ביותר לנמל תעופה". בקצה השני של הסקאלה, דירוגי כוכב אחד מייצגים סטנדרטים בלתי מקובלים של מתקנים ושירותים. בדירוג נמלי התעופה באירופה, אף אחד מהם לא הציג ביצועים גרועים כל כך, אך נמל התעופה של הרקליון היה היחיד שקיבל לא יותר משני כוכבים. לפי Skytrax, המשמעות היא שיש לו תקן איכות כללי נמוך יותר בקטגוריות רבות והוא מתחת לסטנדרט הממוצע בתעשייה.
תורים ארוכים ותנאים גרועים
בשנת 2017, נמל התעופה הרקליון נמצא כגרוע ביותר באירופה בסקר של אתר Sleeping in Airports. הסיבות לתוצאה הגרועה כללו זמני המתנה ארוכים בדלפקים, צוות לא יעיל, שירותים מלוכלכים והיעדר מיזוג אוויר מתפקד. הסקר המקביל בוצע לפני כשש שנים, אך לפי דירוג Skytrax הנוכחי, לא הרבה קרה מאז. למרות הכל, מספר המבקרים גבוה: לפי הדיווחים, מדי שנה עוברים בנמל התעופה כשמונה מיליון מטיילים.
בעוד שהאי כרתים עצמו הוא יעד תיירותי פופולרי הידוע בחופים היפים ובהיסטוריה העשירה שלו, נמל התעופה המשרת אותה לא מצליח לתפקד כשער כניסה ראוי. לאורך השנים תלונות הנוסעים נוטות להתרכז בנושאים כמו תורים ארוכים, מקומות ישיבה מוגבלים, מתקנים מיושנים ומחירים גבוהים למזון ומשקאות. כמה ביקורות אפילו מזכירות בעיות עם מיזוג אוויר וניקיון. הטרמינל של נמל התעופה של הרקליון מתקשה להתמודד עם זרם התיירים, במיוחד בעונת השיא. זה מוביל לצפיפות ותורים ארוכים, שבתורם גורמים למקומות ישיבה מוגבלים עם המתנה ארוכה שעלולה להיות חוויה לא נעימה.
בעבר היו שביבי תקווה לשיפור, כאשר בשנת 2019 הודיעה ממשלת יוון על תוכניות להרחבה משמעותית של נמל התעופה. פרויקט זה נועד להגדיל את הקיבולת, לשפר את זרימת הנוסעים ולשפר את החוויה הכוללת. עם זאת, ציר הזמן המדויק להשלמה עדיין לא ברור, מה שמותיר לנוסעים בעתיד הקרוב להמשיך להיכנס ולצאת לצד הפגמים הרבים שהוזכרו.