מחלקה ראשונה, יהלום (צילום: www.extravaganzi.com)
לא, הוא לא ישראלי | צילום: www.extravaganzi.com
הרגשתם פעם שחברות התעופה "דופקות" אתכם? מייקרות את מחיר הכרטיס שיקר מדי גם ככה? משאירות אתכם שוב ללא שמיכה במטוס הקפוא או משנות את שעת הטיסה ולא מותירות לכם ברירה אלא להמתין עוד כמה שעות בשדה התעופה ההומה? הנוסע שלפניכם כנראה נתקל גם הוא בכמה מקרים כאלה בחייו, מה שגרם לו לצאת ולעשות בית ספר לחברת התעופה שלו. באמצעות חשיבה עסקית ויצירתית במיוחד הוא הצליח לסעוד במשך שנה שלמה על חשבון חברת התעופה, וכך הוא נהנה מארוחות מפנקות של נוסעי המחלקה הראשונה - מבלי לשלם על זה אגורה. 

בניגוד לניחוש המתבקש לא מדובר בבחור ישראלי, אלא דווקא בגבר סיני מתוחכם שהגשים את חלומם של רבים ורכש כרטיס טיסה במחלקה הראשונה של חברת צ'יינה איסטרן אירליינס. ביום הטיסה הוא התייצב בשדה התעופה של מחוז שאאנשי שבסין וזכה, כנוסע המחלקה הראשונה, ליהנות מהפינוקים הרבים שמציעים טרקליני ה-VIP היוקרתיים. אלא שלפי דיווחים של העיתון הסיני-מלאזי קוונג וואה איט פו ( Kwong Wah Yit Poh), במקום לעלות על הטיסה המפנקת כמו חבריו לטרקלין ולהיפרד מכמה אלפי דולרים, הוא ניצל את הכרטיס למטרה משתלמת הרבה יותר: בסיום הסעודה, ניגש הנוסע למחשב ודחה את הטיסה ליום שלמחרת, אז התייצב שוב בשדה התעופה, נהנה מארוחה עשירה ודחה את הטיסה מחדש.

רק לאחר יותר מ-300 פעמים בהם נהנה מארוחות בשדה התעופה, כאשר תוקפו של כרטיס הטיסה עמד להסתיים – החליט האזרח הסיני שהגיע הזמן להיפרד מהארוחות החינמיות. אלא שבמקום לעלות על הטיסה לממש אחת ולתמיד את הכרטיס - ביקש לבטלו וקיבל החזר מלא על מחירו. נייס.

בחברת צ'יינה איסטרן אירליינס הבחינו בדפוס הפעולה יוצא הדופן רק לאחר שנה תמימה, אז החלו לחקור את הפרשה והתרשמו הרבה פחות מחשיבתו היצירתית של הנוסע. למה יש לנו תחושה שחברה ישראלית הייתה עולה על דפוס הפעולה היצירתי הרבה קודם?

>> יוון הסודית: האיים שלא הכרתם