ספינת התענוגות הענקית שמכונה באופן לא רשמי Global Dream 2, כמו ספינת האחות Global Dream של חברת הספנות Dream Cruises, נועדה בלעדית לשוק האסייתי והייתה אמורה להפוך לספינה הגדולה בעולם. אבל כעת היא תפורק וחלקיה יימכרו כגרוטאות לאחר שחברת הספנות הגישה בקשה לפשיטת רגל כחברת בת של מספנת MV חדלת הפירעון. כל זאת עוד לפני שהספיקה הספינה להפליג אפילו פעם אחת.
"החלום הגלובלי": ספינות השיט
אם היו יוצאות לשוט באוקיינוסים, היו מציעות שתי הספינות האחיות מקום ל-9,500 נוסעים ב-20 סיפונים. עובדה זו היא שהכניסה אותן למסלול המהיר לשבירת שיא, כשלאחר השלמתן היו ספינות השיט הגדולות בעולם לפי קיבולת נוסעים.
עם 208,000 טון ואורך של 324 מטר, הספינות היו מדורגות ממש מאחורי הענקיות של מחלקת אואזיס בחברת שיט התענוגות רויאל קריביאן. לשם השוואה: Wonder of the Seas של רויאל קריביאן, כיום ספינת השיט הגדולה בעולם, אורכה 362 מטר, רוחבה 66 מטר ומשקלה 230,000 טון.
עדיין מקווים לשוט באוקיינוסים
בעוד ש-Global Dream הושלמה כמעט ב-80 אחוזים, אחותה Global Dream 2, שבנייתה החלה רק בשנת 2019, הושלמה רק באזור הגוף התחתון, לפי פורטל הספנות anBoard. עם זאת, מכונות ומערכות רבות כבר נוכחות באתר. כפי שהודיע מנהל חדלות הפירעון כריסטוף מורגן במסיבת עיתונאים, נעשים כעת ניסיונות למכור חלק מהמערכות והמנועים. לדברי מורגן, גוף הספינה הגמור למחצה אמור להימכר במחירי גרוטאות. Global Dream, לעומת זאת, תמשיך בינתיים לצוף ברציף של עיר הנמל וויסמר (Wismar) בגרמניה עד שיימצא הקונה הפוטנציאלי.
דומינו של פשיטת רגל
חברת הספנות Dream Cruises, כמו חברות הספנות חדלות הפירעון Star Cruises ו-Crystal Cruises, הייתה שייכת לחברת האם Genting Group Hong Kong. החברה שבסיסה במלזיה, הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-19 בינואר בעקבות בעיות כלכליות שנוצרו עם התפשטות הקורונה והירידה בביקושים לשיט תעונוגות ברחבי העולם. גם מספנות MV בגרמניה היו חלק מהקבוצה - הן כבר הגישו בקשה לפשיטת רגל ב-10 בינואר, בעוד ש-Dream Cruises הרימה ידיים רק בסוף ינואר.