כולם מכירים את ההנחיה בטיסה המורה על כיבוי הטלפונים הסלולריים. למרות החששות וההקפדה היתרה על נוהל זה, עד כה חוקרים וחברות יצרני המטוסים לא מצאו כמעט עדות ישירה לכך שטלפונים סלולריים או מכשירים אלקטרוניים אחרים, מפריעים למערכות המטוסים ויכולים לגרום לסיכון בטיחותי. כך שלמעשה, נוסעי חברת תעופה שעונים לשיחות טלפון סלולריות, כנראה לא יגרמו בפועל להתרסקות המטוס.
למרות כל זאת, כעת נראה שכניסתה של טכנולוגיית ה-5G משנה את כללי המשחק. על פי רשות התעופה האמריקנית על יצרניות הסלולר לקחת בחשבון שמשדרי 5G עלולים לגרום לתקלה בציוד בטיחות המטוסים.
עם זאת, בעלון שהוציאה רשות התעופה הפדרלית, נכתב כי "עדיין לא הוכחו דיווחים על הפרעות מזיקות עקב פעולות פס-רחב אלחוטיות ברחבי העולם". הרשות גם ממליצה לטייסים להזכיר לנוסעים כי יש לכבות את כל המכשירים האלקטרוניים הניידים המצוידים ב-G5 או לעבור למצב טיסה.
כמו כן, רשות התעופה הפדרלית הזהירה מפני הפוטנציאל של "הידרדרות ביכולות של מערכות בטיחות וציוד אחר התלוי במדדי גובה רדיו, במיוחד במהלך שיוט בגובה טיסה נמוך". הרשות הוסיפה ואמרה כי גם יצרני הסלולר צריכים להמשיך בבדיקות שיקבעו את הרגישות של מדי גובה רדיו ספציפיים שיכולים לגרום להפרעות. כמו כן, עליהם לחקור שינויים עתידיים בתכנון המוצרים, על מנת למתן את השפעות ההפרעות.
בתגובה לאזהרות אלו, הודיעה רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית (FCC), כי היא " מחויבת להמשיך לעבוד עם השותפים הפדרליים שלה, כדי לשמור על הבטיחות באוויר במקביל לקידום פריסת הטכנולוגיות החדשות".
כאמור, עד היום הבעתיות בשימוש בטלפונים בטיסה היה מוטל בספק. "לא סביר שטלפון סלולרי יגרום בעיות בקוקפיט", הודה טייס בחברה אמריקאית, "במיוחד במטוסים מודרניים שבהם הרכיבים מעוצבים במיוחד כדי להיות ממוגנים. יחד עם זאת, זה לא בלתי אפשרי. אבל הקטע עם הטלפונים זה יותר עניין סוציאלי מאשר טכנולוגי. כלומר, האם אתם באמת רוצים לשבת במטוס ולהאזין ל-200 אנשים משוחחים בו זמנית? סביר להניח שחברות התעופה משתמשות באפשרות הקלושה של סיבוכים טכניים כדי להימנע מההשלכות החברתיות של לאפשר שיחות סלולריות במטוסים".