26 נוסעים מבוגרים שהיו אמורים לטוס לטיול מאורגן באיסלנד פספסו את הטיסה לרייקיאוויק ונאלצו לישון בשדה התעופה ולהמתין 14 שעות לטיסת המשך. לטענתם, חברת התעופה לופטהנזה היא זו שאחראית לכך, וכעת הם תובעים ממנה פיצוי של 800 אלף שקלים.
בכתב התביעה שהגישו הנוסעים בימים האחרונים לבית המשפט השלום ברחובות, נגד חברות התעופה לופטהנזה ואוסטריאן איירליינס, נטען שהתובעים טסו לפני כשמונה חודשים מתל אביב למינכן ומשם בטיסת המשך היו אמורים להמריא לרייקיאוויק בירת איסלנד לטיול המאורגן אותו הזמינו.
הטיסה מתל אביב למינכן המריאה באיחור של שעה ומסיבות לא ברורות הטיסה נחתה בסוף בשדה התעופה של וינה בירת אוסטריה. "אף אחד לא אמר לנו שיש שינוי בתוכניות ושבמקום לנחות במינכן ננחת בווינה", שחזר אחד הנוסעים. "לא עדכנו אותנו בכלל. היינו מופתעים".
נציגי חברת התעופה הסבירו לנוסעים שאין באפשרותה לשכן אותם בבית מלון ושעליהם לישון בשדה התעופה בווינה עד לטיסת ההמשך שתהיה למחרת בשעת הצהרים המוקדמות. "היינו בהלם. זרקו אותנו כמו כלבים לישון בשדה התעופה בלי אוכל ומים. לא דאגו לנו לכלום", סיפר אחד הנוסעים. "נאלצו לישון בלילה על רצפת שדה התעופה בווינה ולמי שהיה מזל, הוא נרדם על ספסלים וכיסאות. הרגשנו כמו בני ערובה, ממש ככה. נשארנו בלי מזוודות ובלי ציוד בסיסי. אמרו לנו שעלינו לחכות בשדה התעופה 14 שעות לטיסת ההמשך לאיסלנד".
למחרת, החברה פיצלה את חברי הקבוצה: קבוצה אחת טסה לאמסטרדם ומשם לרייקיאוויק. קבוצה שנייה טסה לברלין ומשם לבירת איסלנד.
הנוסעים דורשים פיצוי על ההמתנה של 14 שעות בשדה התעופה ללא אוכל ומים, על כך שפספסו יום אחד בבתי המלון באיסלנד על ביטול הטיסות ועל הטרטורים שנאלצו לעבור בגילם המתקדם.
הנוסעים, באמצעות פרקליטם, עו"ד אשר רוטבאום, שיגרו מכתבי התראה ללופטהנזה בטרם יגישו תביעה אבל לא קיבלו מענה עד היום.