מוכנים לעלות לטיסה במטוס שנבנה בהתכתבות? טל שחר מוכן. הג'וק הזה בוער בעצמותיו כבר 22 שנה: זה לא עבר לו בגיל 12 בחוג הטיסנים, גם לא בגיל 18 כששירת ביחידת המזל"טים. הוא עשה רישיון טייס, המשיך לעבוד בתחום, אבל זה לא הספיק. בשיטוט בשדה תעופה בארצות הברית הבחין שחר במטוס קטן, ונדלק עליו. "הסבירו לי שזה המטוס הכי פופולרי לבנייה ביתית בארה"ב. מה זה בנייה ביתית? בכלל לא ידעתי שאפשר לבנות מטוס לבד", הוא מספר.
כמה חודשים אחר כך הגיע הקיט אליו הביתה. משולח ארגזי ענק וספר אחד עב כרס, שילמד אותך לבנות את מה שאתה אמור לטוס איתו, שלא לדבר על לנחות. "הקיט הזה נועד לאנשים שאין להם מושג בטיסה, פשוט קמו בבוקר יום אחד והחליטו שהם רוצים לבנות מטוס", אומר שחר. כל משפחת טל התגייסה לפרויקט, ומדי שישי החלו להיפגש האבא יוסי והבנים – והתחילו לעבוד.
מעבר להשקעה של הזמן, יש חובה לדייק בכל פרט. כל בורג לא במקום יכול להיות עניין של חיים ומוות, ואין מקום לטעויות. מאות מטרים של חיווט, לוח בקרה חשמלי, מכשיר קשר. "הפיפס הזה שלא חשבנו עליו עשוי להתחיל שרשרת של בעיות שתגמר בתאונה, חס וחלילה", מסביר שחר.
לא כל אחד יכול להרשות לעצמו לבנות מטוס לבד, והעלות בסיבות 150,000 דולר. בתחילת החודש הטיס שחר את המטוס הפרטי שבנה לבד בפעם הראשונה: את תוצאות ההמראה הזו תוכלו לראות בכתבה המלאה.