במשך שנים אתר החרמון הוא אטרקציית התיירות הישראלית המזוהה ביותר עם החורף בארץ. כעת, כשעונת השיא הסתיימה, עולות תלונות של מבקרים שהגיעו לאתר והתאכזבו מרמת התחזוקה, הניקיון והשירות.

"נכנסנו לאתר החרמון ויד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. אמרו לנו שיש אטרקציות אבל לא כולן עובדות, שילמנו מחיר מלא, ואם אתה לא עושה סקי אז יש רכבל, מזחלות ומתקן מציאות מדומה, שלא עבד כשאנחנו היינו ולא אמרו לנו בכלל". אומרת אמליה, שביקרה במהלך החורף באתר, יחד עם בעלה ושלושת ילדיה. "העלייה לאתר היא בעצמה רצינית, אנשים עומדים שעות".

אמליה ממשיכה: "אתה מטייל בחו"ל והמחירים שם נמוכים בהרבה והתחזוקה טובה בהרבה. יש הרגשה שבחרמון רק משמרים את הקיים, לא מתקדמים. הכניסו כמה אטרקציות אבל התחזוקה ברמה נמוכה וזה מרגיש כמו קפיצה חזרה לשנות השמונים. בחדר של הרכבל היה חלל מלא בזבל, המזנון ברמת ניקיון נמוכה, הכל מטונף, דביק ולא מזמין. ואז אתה גם צריך להוסיף עוד כסף, אז אתה יוצא בסכום גבוה שלמשפחה יכול אפילו להגיע לאלף שקל וצריך לקחת בחשבון גם אוכל, כניסה, אטרקציות במקום, דלק ועוד הוצאות בדרך".

"לא קל להוציא את הכסף הזה בארץ. זה כל כך אופייני לישראל", אומרת אמליה ומוסיפה, "אתר החרמון לא מצדיק את עצמו, אפשר ללכת ליישובים מושלגים ליד וליהנות בלי להוציא את הכסף הזה".

החרמון (צילום: אילן ארנון)
אחת האטרקציות הפופולריות בישראל. אתר החרמון | צילום: אילן ארנון

ביקור באתר החרמון למשפחה ממוצעת עם שני ילדים, הכולל כניסה, עלייה ברכבל ואטרקצייה עולה 115 שקלים לאדם מעל גיל 3, כלומר 460 שקלים למשפחה. לזה צריך כאמור להוסיף אוכל ואת עלות הנסיעה.

גם אימרי ביקר באתר החרמון עם משפחתו, אבל הם הגיעו לאתר דווקא בתקופה שבה לא היה שלג, ולכן היו בו מעט מאוד מבקרים. למרות שלא מדובר בעונת שיא, התלונות לגבי המקום היו דומות: "היינו עם המשפחה באתר בזמן הקיץ והכל היה נראה חלוד וישן, חצי מאולתר, לא מה שאתה מצפה מאחד האתרים הפופולריים בישראל. בחורף אין עוד אלטרנטיבה אמיתית לאתר מושלג בארץ, אז אין תחרות וכולם מגיעים לשם. זה אחד המקומות היפים בארץ, אתה רואה למרחקים וזה צריך להיות המקום הכי מושקע בישראל".

החרמון (צילום: אילן ארנון)
תלונות על תחזוקה ברמה נמוכה. אתר החרמון | צילום: אילן ארנון

מאתר החרמון נמסר: "במהלך השנה פוקדים את אתר החרמון מאות אלפי מבקרים שזוכים ליחס, לשירות ולמענה סביב השעון ולשביעות רצונם הרבה. הנהלת האתר שמה לה למטרה לשפר כל העת את חווית הלקוח ונעשית השקעה מתמדת בנושא, החל משיפוצים נרחבים, כלה בהוספת פעילויות, תכנים ושדרוגים באתר. כחלק מכך באתר החרמון פועלת מחלקת שירות לקוחות לטובת קהל המבקרים והן למענה טלפוני בכל שעות פעילות האתר (גם כשהוא סגור).

"חבל שהמתלונן בחר לפנות אליכם ולא הגיע לעמדת שירות הלקוחות באתר, שם היה זוכה למענה, לאוזן קשבת וליחס. נושא ניקיון השירותים באתר החרמון מופעל על ידי קבלן כ"א וכל פניה מועברת עליו מיידית לטיפול. כנ"ל לגבי המתקנים, לא ידוע מה הייתה סיבת התקלה בסקייריידר, יכול להיות שזו תקלה רגעית, שעלולה לקרות מפאת תקשורת או מזג אוויר שמשפיע על פעילות ה-VR. בכל מקרה, אין כאן שום תוספת במחיר. משקפי המציאות המדומה נוספו לאטרקציה השנה בכדי ליצור חידוש וללא תוספת עלות במחיר הכרטיס".