אילת (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
הנתונים מגלים תמונה עגומה. אילת | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

אחרי שמשרד התחבורה ומשרד התיירות לא נענו לדרישות חברת התעופה ריינאייר להטבות שונות שהיו גורמות לה להפעיל קו טיסות ישירות לאילת, החליטו המשרדים להקים ועדה בינמשרדית שתנסה למצוא פתרונות אחרים לירידה בתיירות הנכנסת לעיר.

אם משווים את נתוני לינות התיירים בשנים האחרונות באילת לאלו של שנת 2000, שנת השיא בתיירות הנכנסת לישראל, מתגלה תמונה עגומה עם ירידה של עד 42%. כאשר בשנת 2000 בתי המלון בעיר אירחו 1.66 מיליון לינות של תיירים, ואילו בשנת 2013 מספר הלינות עמד על 960 אלף. גם בשנים 2011-2010, שנהנו מנתוני תיירות נכנסת גבוהים, באילת היו רק מיליון לינות של תיירים.

הוועדה הוקמה על ידי מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ובראשה ישב סגן ראש מינהל השיווק במשרד התיירות, פיני שני. הוועדה תבחן דרכי פעולה להגדלת קווי התעופה הבינלאומיים לאילת, לגיוון המוצר התיירותי, למתן מענה לעומסים בקיץ ולאיזון לאורך כל השנה של מספר התיירים המבקרים בעיר. הוועדה תוכל לבקש ייעוץ של אנשי מקצוע מתחום התעופה והמלונאות והמלצותיה תוגשנה בעוד כ-5 חודשים.

חברי הוועדה הם סמנכ"ל בכיר תכנון כלכלי במשרד התחבורה צ'ארלס סלומון, נציג אגף קשרי תעופה בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית דני מורג, רכז תיירות של אגף התקציבים במשרד האוצר עופר מרגלית ורפרנטית תחבורה של אגף התקציבים במשרד האוצר שירה ברגמן. כמשקיפים ישמשו סגן ראש עיריית אילת אלי לנקרי ומנכ"ל התאחדות המלונות באילת שבתאי שי.

* הכתבה עלתה ב- TheMarker

>> ביזנס אינסיידר: תל אביב - אחת מ-14 הערים שכדאי לבקר בהן השנה
>> מחקר: למצב הבטחוני השפעה ניכרת על התיירות לישראל