73% מהנבחנים שניגשו לבחינת ההתמחות בכתב של לשכת עורכי הדין עברו את הבחינה. בקרב הנבחנים שניגשו לבחינה בפעם הראשונה עומדים שיעורי המעבר על 83%. לבחינה שנערכה ב-1 במאי ניגשו 2,720 מתמחות ומתמחים.

מכללת ספיר משדרות ניצבת בראש הטבלה עם 98% מעבר. הפקולטה למשפטים בספיר הוקמה בשנת 2009 וזהו המחזור הראשון שלה שניגש לבחינות הלשכה. יחד עם מכללת ספיר נמצאת במקום הראשון גם אוניברסיטת תל אביב עם 98% מעבר. במקום השני נמצאות אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה עם 97%. האוניברסיטה העברית, שדורגה בשנה שעברה במקום הראשון עם 99% מעבר, נמצאת השנה רק במקום החמישי עם 96% מעבר, ומיד אחריה המכללה למנהל עם 93% והמרכז הבינתחומי עם 89% מעבר.

הציון הממוצע הגבוה ביותר הוא מקרב בוגרי אוניברסיטת תל-אביב (80.5). מיד אחריה האוניברסיטה העברית (79.3) ואוניברסיטת בר-אילן (79.2). כמות הנבחנים הגדולה ביותר היא מבין בוגרי הקריה האקדמית אונו (452), וכמות הנבחנים הקטנה ביותר היא של בוגרי המכללה האקדמית צפת (33).

מכללת ספיר
מכללת ספיר (צילום: דניאל בר און)
 


מבחן לשכת עורכי הדין בכתב מורכב מ-100 שאלות אמריקאיות המובאות ב-5 פרקים. כדי לעבור אותו יש לקבל ציון של 65 ומעלה או לענות נכונה על 60% מהשאלות בכל אחד מחמשת פרקי המבחן. מי שעבר את המבחן בכתב, יוזמן למבחן בעל פה בפני 3 בוחנים. הבחינות בעל-פה יתקיימו החל מה-19 במאי ובמשך שבעה ימים.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי: "אני מברך את המתמחים שצלחו את הבחינות בכתב ומאחל להם הצלחה בהמשך. חשוב להדגיש כי מספרם הגובר של עורכי הדין המצטרפים אל שורות המקצוע אינו מהווה מכשול, אך יש לעמוד על טיבם של המצטרפים החדשים ולשמור על רמתם המקצועית והאישית על ידי שינוי הכניסה לשערי המקצוע. כל שלשכת עורכי הדין מבקשת זה לקבל לשורותיה את הטובים והראויים ביותר, וכראש הלשכה אמשיך לפעול למען מטרה זו".

פרופ' ניר קידר, ראש בית הספר למשפטים במכללת ספיר מסר: "אנחנו גאים מאוד במחזור הראשון של הבוגרים. הקפדנו על רמה גבוהה של לימודים ומצוינות אקדמאית, ואנחנו בטוחים שזה בא לידי ביטוי בהצלחה בבחינות הלשכה ובהתמחויות של הסטודנטים".

הכתבה פורסמה במקור ב-The Marker

סטודנטים למשפטים בשדרות ובצפת: "אנחנו עדיפים על בוגרי מכללות יקרות"

ה-MBA השווה בעולם: ללמוד - ולהרוויח