אבישג ואלון כהן

סטטוס: נשואים 3.5 שנים +1
איפה הכירו: למדו יחד במכללה לקולינריה ומלונאות הולידיי אין בטבריה לפני 5.5 שנים. אלון למד טבחות ואבישג קולינריה.

"השותף של אלון במעונות למד איתי קונדיטוריה והיינו ידידים טובים. בהפסקות היינו הולכים לשתות קפה בחדר של אותו ידיד וככה הכרנו", מספרים השניים, "בהתחלה היינו ידידים טובים אבל היו פלירטוטים והרגשנו שזה מעבר לידידות, וכך באמת היה".

מי התחיל עם מי?
"אלון התחיל איתי והדרך שלו הייתה פשוט לעצבן אותי - כמו ילד שמושך בקוקיות של הילדה שהוא אוהב בגן", מתארת אבישג, "פעם אחת נסענו כל המכללה לבסיס גולני לבשל לחיילים. אלון ביקש ממני שאשמור לו כסף בתיק שלי וביום למחרת כשהחזרתי לו את הכסף (שהיה שטר של מאה ש"ח) הוא שאל אותי איפה השטר הנוסף של 200 ש"ח שהיה גם. לא מצאתי את הכסף והרגשתי רע שאיבדתי אותו ואפילו חשבתי להחזיר לו מאתיים נוספים. בסוף התברר שזה היה מעשה קונדס, ראשון מני רבים, וזאת הייתה הדרך שלו לבדוק אם אני מעוניינת בו".

איך מנהלים זוגיות תוך כדי הלימודים?
"בלימודים היינו נפגשים בהפסקות. בהתחלה לא סיפרנו לכל החברים שאנו יחד ולא הרגשנו בנוח להפגין גילויי חיבה. אחרי מעט זמן כולם כבר ידעו והיינו מבלים הרבה יחד בזמן הלימודים, ומעבר לשעות במכללה".

אין תמונה
אבישג ואלון כהן ביחד עם הבן יותם

אילנה גס האפט ואדם האפט

סטטוס: נשואים +1
איפה הכירו: למדו יחד בוינגייט – הוא למד הדרכת כושר והיא הדרכת קיקבוקס ואירובי, כאשר השיעורים העיוניים שלהם היו יחד.

"הכרנו בתחילת הלימודים, לא זוכרת ספציפית את המפגש הראשון כי לא ניראה לי שיצא לנו לדבר רק שנינו, היינו עם עוד סטודנטים בחבורה גדולה, והאמת שלא ממש היה לי רצון או צורך מיוחד לדבר איתו ספציפית. חוץ מזה שזכרתי אותו כשרירי וגבוה הוא לא היה חברותי במיוחד ולא ניראה כמו הטיפוס שלי וגם הייתי אז בזוגיות, אז לא ממש עניין אותי".

לפי מה שאת מתארת, זה לא נשמע כמו תחילתו של סיפור אהבה. איך מכאן הגעתם לחתונה וילדה?
"הלימודים בווינגייט היו באוקטובר 2010, מאז שמרנו על קשר מינימלי בפייסבוק, של דיבור מקצועי או 'לייק' פה ושם". מספרת אילנה, "אחרי שסיימתי זוגיות ארוכה של 11 שנים, חזרתי לגור בחיפה (כמו אדם), והתחלנו להתכתב בפייסבוק. אחרי תקופה של התכתבות קבענו להפגש, היוזמה הייתה שלי. סתם כי כנראה שיעמם לי ורציתי להכיר אנשים חדשים. לא ממש חיפשתי קשר וזוגיות. נפגשנו בדאבל דייט עם חברים, משם הלכנו לפאב ומשם הכל היסטוריה. אחרי ארבעה חודשים כבר עברנו לגור ביחד ואחרי פחות משנתיים נולדה אמילי"

הלימודים השפיעו על הזוגיות שלכם?
"הלימודים הם תחום עניין משותף לשנינו, אפילו שאני כבר לא עובדת בזה (אילנה היום היא אחות חדר ניתוח בבי"ח רמבם), אבל זה תמיד נושא לשיחה שמעניין את שנינו, נושא הספורט והתזונה זה תחביב ודרך חיים משותפת לשנינו".

אין תמונה
אילנה ואדם עם הבת אמילי

עפרה וזהר טולדו

סטטוס: נשואים שנתיים וחצי +1
איפה הכירו: לפני 6.5 שנים, למדו יחד בטכניון בכמה קורסים משותפים. זהר למד הנדסת מכונות ועפרה התחילה לימודי הנדסת תעשיה וניהול, אך פרשה מהטכניון אחרי סמסטר אחד (בסוף השלימה לימודי משפטים והיום היא עו"ד).

"היינו ביחד בקורס הכנה לפני תחילת הלימודים בטכניון, זהר פנה אלי ואמר לי שאני מוכרת לו", מספרת עפרה על הטריק הכי ידוע בספר הדייטים, "התברר שאנחנו מכירים מחבר משותף ושאפילו נפגשנו כמה פעמים. במהלך הקורס התחברנו, זהר עזר לי בלימודים, אבל בסוף החלטתי (אחרי סמסטר אחד) לעבור ללמוד משפטים באוניברסיטת חיפה".

מי התחיל עם מי?
"אפשר להגיד שזהר התחיל איתי כשפנה אלי בקורס", מספרת עפרה, "באותו הזמן היה לי חבר כך שלקח זמן עד שהחיזורים התממשו, אבל בסוף זה קרה. והיום יש לנו ילדון מתוקון".

איך הלימודים השפיעו על הזוגיות שלכם?
"הלימודים יחד זה בעצם מה שקירב אותנו אחד אל השני, השעות הארוכות שישבנו יחד ולמדנו קירבו בינינו", מספרת עפרה שכאמור למדה עם זהר במשך סמסטר אחד, אבל זה הספיק לה כדי להבין שמדובר באהבת אמת.

עפרה וזוהר טולדו הכירו בטכניון (צילום: יוסי פנסו)
עפרה וזהר טולדו - מהטכניון לחופה | צילום: יוסי פנסו

שיר ועידן בכר

סטטוס: נשואים, 4 שנים יחד
איפה הכירו: למדו יחד הנדסה תעשייה וניהול (התמחות מערכות מידע) במכללת אפקה. השניים קיבלו תואר בטקס הענקת התארים האחרון שנערך בנובמבר, כאשר הוזמנו לבמה לעלות יחד כזוג.

"נפגשנו לראשונה במכינה לפיזיקה, בשבועיים הראשונים יצרנו רק קשר עין אבל לא דיברנו אחד עם השנייה", מספרת שיר, "עד שיום אחד ישבנו כמה חברים ועידן סיפר על איזה מורה פרטי לפיזיקה ממש טוב ומפה לשם נתתי לו את המספר שלי, כדי שישלח את הפרטים של המורה. כמה ימים אחר כך עידן נהג באוטו עם חבר שלו וביקש מהחבר שיוריד לו את האפליקציה whatsapp, ובשביל לבדוק אותה אמר לחבר לשלוח לאחותו הקטנה (ששמה במקרה גם שיר) את ההודעה: 'מכוערת'. אחרי כמה דקות הטלפון רטט, עידן הסתכל בפלאפון וראה הודעה ממני. הוא בהתחלה ממש לא הבין ואז עשה אחד ועוד אחד והסתכל על החבר בבהלה. עידן היה ממש נבוך ואחרי כמה דקות שלח לי הודעה: 'האמת שאת ממש לא מכוערת, אפילו ההפך'".

מי התחיל עם מי?
"עד היום יש בינינו וויכוח על זה - אני הרבה זמן טענתי שההודעה הזאת לא באמת נשלחה בטעות, וזה היה סתם תירוץ כדי לשלוח לי הודעה, אבל אם תשאלו את עידן הוא יטען שאני לא באמת חיפשתי מורה פרטי והבאתי לו את המספר שלי רק כדי להתחיל איתו", אומרת שיר ומוסיפה קריצה: "חי בסרט".

חושבים שקל למצוא אהבה בלימודים?
"מקום לימודים הוא בהחלט מקום שבו אפשר להכיר ולמצוא אהבה, בעיקר כי זו מסגרת אינטנסיבית מאוד שקל למצוא בה מכנה משותף עם הסטודנטים האחרים".

איך הושפעו היחסים ביניכם בעקבות הלימודים המשותפים?
"בגלל שהכרנו ממש בתחילת הלימודים, במהלך כל 4 שנות הלימודים עשינו יחד את כל הקורסים ולמדנו יחד לכל המבחנים. הבעיה היא שעידן הוא טיפוס של לילה, ואני ההפך הגמור", משחזרת שיר, "הוא היה משגע ולא היה נותן לי לשון ובמהלך כל ארבע השנים הוא היה מחזיק אותי ערה לפחות עד חמש בבוקר. כל החברים במכללה כבר ידעו שהפכנו להיות אנשי לילה ומי שרצה ללמוד איתנו ידע שעליו לישון בצהריים לפני, כי מצפה לו לילה ארוך".

אגב, שיר ועידן הם לא הזוג היחיד שהכיר במכללת אפקה להנדסה - לאחרונה הסתבר שבמכללה הקטנה והמשפחתית (המונה כ-2,600 סטודנטים בלבד), הכירו במהלך הלימודים לא פחות מ-30 זוגות שאף התחתנו בפחות מעשור. נתון מרשים בהתחשב בעובדה שבמכללת אפקה לומדות בממוצע רק כ-20% נשים בלבד. ואלו רק הסטודנטים ששמרו על קשר עם גורמים שונים במכללה, כך שייתכן שהמספר עוד גבוה בהרבה.

שיר ועידן עלו יחד לקבל את התואר (צילום: סטודיו דבש)
שיר ועידן בכר עלו יחד לקבל את התואר כזוג נשוי | צילום: סטודיו דבש

לירון ונופר לוין-יורן

סטטוס: נשואות שנה וחצי + 1 בדרך
איפה הכירו: הסיפור של השתיים מעט שונה משאר המרואיינים – הן אמנם לא הכירו באקדמיה, אבל בזכות הקשר ביניהן הן הגשימו חלום ישן: הן הכירו כשנופר עוד הייתה מ"פ בקבע ולירון למדה קולנוע במכללה האקדמית בית ברל, נופר תמיד חלמה לעסוק בתחום, אבל לא הצליחה לאזור אומץ עד שהגיעה לירון, וכעבור שנה גם נופר הצטרפה ללימודים: "לירון למדה בשנה ג' כשאני התחלתי את הלימודים באותו התואר", מספרת נופר על הקשר שהתחיל לפני 6 שנים.

מי התחילה עם מי?
"זה וויכוח עד עצם היום הזה, לירון טוענת שאני ואני טוענת שהיא", טוענת נופר, למעשה כמו רוב הזוגות בכתבה, "אבל שתינו יודעות שזאת היתה אהבה מהרגע הראשון".

ללמוד ביחד ולהיות בני זוג, זה מקל על החוויה או דווקא מקשה?
"ברור שיותר קל וכיף להיות בזוגיות בלימודים. היא היתה בשלבים יותר מתקדמים בלימודים, אז היא לקחה אותי להפקות עוד לפני שהתחלתי את הלימודים עצמם, וגם במהלך הלימודים יכולתי ללמוד מאנשים מנוסים יותר. למדנו במחלקה מאוד קטנה, בכל שנתון יש עד 16 איש אם לא פחות, אז זה משפחה אחת גדולה ולא משנה מאיזה שנה אתה יש תמיכה. כמובן שזה עוד יותר מקל ועוזר לעבור את הרושם הראשוני אל מול הבוגרים כשיש לך קלף של בת זוג שאוהבים", מודה נופר, "היא נתנה לי טיפים על מרצים לפני שהתחלתי את הקורס איתם - אהבו אותה וכשהבינו שאנחנו ביחד אז זה גם בא לטובתי".

איך הלימודים השפיעו על הקשר שלכן?
"בגלל שמדובר בלימודי קולנוע אז ללא ספק זה חיזק את הקשר – היה לנו המון הוי משותף בהפקות ובימי צילום, לפעמים כמה ימים אתן אחת עם השנייה בלי הפסקה, ופשוט כיף יותר ויותר", מתארת נופר בחיוך מעורר קנאה, "במהלך כל התואר שלה היא גרה בתל אביב, ואחרי שהיא סיימה היא עברה לגור במעונות של בית ברל, כדי לגור איתי". 

אין תמונה
נופר בתקופת הלימודים בבית ברל

רוחה וניר פלר

סטטוס: נשואים 19.5 שנים + 3
איפה הכירו: למדו יחד במרכז האקדמי רופין. ניר למד כלכלה וחשבונאות ורוחה התחילה את הלימודים במסלול של לימודי חשבונאות ועברה לכלכלה וניהול. מרבית הקורסים שלמדו היו חופפים.
מי התחיל עם מי?

"אני טוענת שהוא התחיל איתי", טוענת רוחה, "אני מאוד אוהבת לאפות ובתור סטודנטית הייתי תמיד אופה ומביאה לחבר'ה מהלימודים. היינו יושבים בהפסקות על הדשא וכל הסטודנטים היו מצטרפים למעגל של החבר'ה שלי ומתפנקים על המאפים. זה קרה אחרי שחזרנו מחופשת פסח והבאתי לחבר'ה לטעום מהמופלטות שאפיתי למימונה, בעלי בדרך כלל לא היה יושב אתנו אבל הוא לא יכול היה לעמוד במופלטות שהכנתי – הוא פתאום הצטרף למעגל שלנו ומאז אנחנו ביחד. כבר באותו יום הוא הזמין אותי לצאת איתו. הכל בזכות המופלטות", צוחקת רוחה. אבל אם תשאלו את ניר, הגירסה שלו מעט שונה: "אני טוען שהיא התחילה איתי, אני תמיד ישבתי מאחוריה בלימודים והיא כל הזמן הייתה מסתובבת אחורה ומסתכלת עליי".

איך הכרתם?
"הכרנו אחד את השנייה כבר בשנה הראשונה של הלימודים, בשנת 1993, אבל רק בפנים ובשמות, לא מעבר לזה", נזכרת רוחה, "אפשר להגיד שלקח לו זמן להכיר אותי, למרות שתמיד היו סביבי אנשים הייתי יותר מופנמת ממה שאני היום. שנינו היינו יותר סגורים, בעלי הוא מושבניק שגדל בניצני עוז ואני גדלתי בשכונה קטנה, גבעת אולגה ונפגשנו בדיוק באמצע הדרך – במרכז האקדמי רופין בעמק חפר. בשנה השנייה של הלימודים התחלנו לצאת ובסוף השנה האחרונה כבר התחתנו".

איך הלימודים השפיעו על הזוגיות שלכם?
"הלימודים ביחד קרבו מאוד בנינו. בעלי היה סטודנט חרשן ובתקופת המבחנים למדנו ימים שלמים ביחד. היינו ממש כמו דבק. כל היום ביחד".

  

אין תמונה
רוחה וניר פרל הכירו בזכות המופלטות על הדשא


 

בהכנת הכתבה שמנו לב שמי שהכי נרגשים לספר על סיפור אהבתם, היו הצד הנשי, אבל אנחנו בטוחים שגם אתם הגברים אוהבים בדרך שלכם. אז שיהיה חג אהבה שמח לכל הסטודנטים.