זה לא צחוק, אוניברסיטת מקדונלדס (או בשמה הרשמי: אוניברסיטת המבורגר) אכן קיימת, והיא מתפרשת על פני שבעה קמפוסים מסביב לעולם, ביניהם: טוקיו, לונדון, מינכן, סאו פאולו שנחאי ובקרוב תפתח האוניברסיטה השמינית במוסקבה. האוניברסיטה שנוסדה בשנת 1961, תחגוג בשנה הבאה את יום הולדתה ה- 55 ומתגאה במעל 275 אלף בוגרים, ובסיכויי קבלה נמוכים מהרווארד. אם אחרי כל המידע הזה, אתם עדיין שואלים את עצמכם: מה לעזאזל? אז הנה 22 עובדות שהפתיעו גם אותנו:

אין תמונה
האוניברסיטה שנוסדה בשנת 1961, תחגוג בשנה הבאה את יום הולדתה ה- 55

1.לפני כמעט 55 שנים פתחה מקדונלדס מרכז הכשרה, ובכך הפכה לחברת המסעדות הראשונה בעולם שפיתחה מרכז כזה.

2. היום ישנם כבר יותר מ-4,000 אוניברסיטאות של תאגידים בעולם. רוב לאובר, מנכ"ל הלמידה במקדונלדס, מספר שאוניברסיטת המבורגר חולקת את טכניקות ההכשרה שלה עם מסעדות אחרות, על מנת לעזור להם לשפר את תעשיית השירות בעולם.

עוד בלימודים וקריירה:

3. האוניברסיטה שנוסדה בשנת 61' החלה את דרכה במרתף של סניף מקדונלדס באלק גרוב אילינוי. מי שהיה אמון על הפרויקט הוא פרד טרנר, הגריל-מן הראשון של מקדונלדס, שהפך לימים למנכ"ל, וכיהן בתפקיד זה משך 20 שנה. במהלך 55 השנים האחרונות יותר מ- 275 אלף אנשים סיימו את לימודיהם במכללת ההמבורגרים.

4. המחזור הראשון שסיים בשנת 61' מנה 14 סטודנטים. כיום, לומדים יותר מ-200 סטודנטים בכיתה אחת. בשנה האחרונה יותר מ-60 סטאז'ים בניהול מסעדנות הסתיימו בהצלחה.

5. רבים מהבוגרים מקווים לקדם את הקריירה שלהם במקדונלדס באמצעות השגת משרות מפתח בחברה. למעשה, יותר מ- 40% מהנהלת מקדונלדס מורכבת מבוגרים של האוניברסיטה.

מק משרדים (צילום: Qilai Shen, GettyImages IL)
40% מהנהלת מקדונלדס מורכבת מבוגרים של האוניברסיטה | צילום: Qilai Shen, GettyImages IL

6. באוניברסיטת המבורגר יש 16 מרצים במשרה מלאה, המלמדים ב-28 שפות (!) סטודנטים מכל העולם. 

7. למרות שמה המטעה של האוניברסיטה, המרצים בה לא מלמדים את הסטודנטים איך להפוך קציצות. למעשה, המזון במטבחי המעבדות, שם מתקיימים השיעורים, אינו אמיתי ונועד להמחשה בלבד.

8. אוניברסיטת המבורגר מתמקדת בנושאי פיתוח מנהיגות, צמיחה עסקית, ותהליכים בארגון, עם דגש מיוחד על שירות, איכות, וניקיון. כל זאת, על מנת לעזור להכין את הסטודנטים לעמדות ניהוליות בתחום המסעדנות.

9. שיטות הלימוד התקדמו עם הזמן, מצפייה בסרטים בשנת 61' ועד להדגמות באמצעות סימולציות ב-2015, כל אלו אמורם לספק אפשרויות למידה שקרובות יותר לעולם האמיתי.

מקדונלדס (צילום: istockphoto)
כל האוכל במטבחי המעבדות בהם עושים שיעורים, עשוי מפלסטיק | צילום: istockphoto

10. במהלך ההכשרה יש לקוחות מזויפים שבוחנים את הסטודנטים ברמת השירות שלהם, על ידי הזמנות ארוכות ויוצאות דופן (אולי כדאי שפשוט יבואו לארץ).

11. ריי קורק, יליד אילינוי, שקנה את מקדונלדס בשנת 61' עבור 2.7 מיליון דולר והפך אותה לרשת אוכל המהיר הרווחית ביותר בעולם, ידוע ביישומה של שיטת "שרפרף שלושת הרגליים", מודל עסקי המיושם במקדונלדס. המודל מסמל את היחס המשולש בין: הבעלים/ זכיינים, הספקים ועובדי החברה. המודל נלמד באוניברסיטה עד היום.

12. לאוניברסיטת המבורגר יש כאמור 7 קמפוסים ברחבי העולם במקומות כמו אילינוי, טוקיו, מינכן ושנחאי.

13. אוק ברוק אילינוי, הוא מרכז ההכשרה המובחר ביותר של האוניברסיטה, בו גם שכנו משרדי ההנהלה המקוריים של החברה.

14. המבנה בעלות 40 מיליון דולר נפתח בשנת 1983 בקמפוס בגודל 32 דונמים.

15. הוא כולל 17 כיתות לימוד, 3 מעבדות מטבח, אודיטוריום בעל 300 כיסאות ו- 8 כיתות לימוד אינטראקטיביות.

מק קבלה (צילום: Bloomberg, GettyImages IL)
לאוניברסיטת המבורגר יש 7 קמפוסים ברחבי העולם | צילום: Bloomberg, GettyImages IL

16. בקמפוס באוק ברוק נמצא גם מוזיאון היסטוריית מקדונלדס, הנקרא "היכל המורשת" ובו מוצגים פריטים מהארכיון המוזהב, המספרים את הסיפור המפורסם של מותג הקשת הכפולה, מהעבר אל ההווה.

17. ההיכל מתעדכן מדי שנה על מנת לשקף את השינויים בחברה או בקמע שלה.

18. אוק ברוק הוא אומנם הקמפוס היוקרתי מבין כולם, אבל הקמפוס בטוקיו שנבנה בשנת 71' הוא הקמפוס גורד השחקים הראשון.

19. הקמפוס במינכן שנבנה בשנת 82' מציג ארכיטקטורה מודרנית.

20. הקמפוס החדש ביותר של הרשת נפתח בשנחאי ב-2010. רק 8 סטודנטים מכל 1,000 מועמדים נבחרים לכל סמסטר. זהו שיעור קבלה של פחות מ- 1%, הרבה מתחת לשיעורי הקבלה באוניברסיטת הרווארד העומד על 5.9 אחוז.

  

אין תמונה
כל בוגר מקבל דיפלומה רשמית של תואר ראשון בהמברולוגיה

21. כדי לחגוג את עצם הקבלה ואת סיום הלימודים באוניברסיטה אקסקלוסיבית כל כך, כל בוגר מקבל דיפלומה רשמית של תואר ראשון בהמברולוגיה.

22. רוב הסטודנטים רואים את הלמידה במוסד שנקרא אוניברסיטת המבורגר כמשעשע, אבל הם עדיין מודעים להזדמנות המדהימה הנותנת להם את האפשרות להשתתף בתכנית הכשרה יוקרתית כל כך, ולעולם לא מחמיצים את האופציה להראות את גאוות היחידה של האוניברסיטה.

(מקור)

 >>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>