מכירים את זה שפעם בכמה זמן צץ לכם רעיון איך להיכנס לספר השיאים של גינס, ויש לכם הרגשה ש"הנה אני הולך לעשות את המיליונים"? אז גם באקדמיה, ואולי במיוחד באקדמיה, זה קורה. יש אווירת תחרות, יש זמן להיות יצירתיים ויש אנשים שאוהבים לשבור שיאים – לרוב השיאים מטופשים לחלוטין. עד שייצא ספר השיאים הסטודנטיאלי המלא, ליקטנו עבורכם לכמה שיאים רציניים ומטופשים שקשורים לעולם האקדמי.

האוניברסיטה הכי יקרה בעולם

חשבתם ששכר לימוד בסיסי של 40 אלף שקל בשנה בבינתחומי זה הרבה, תחשבו שוב. מה דעתכם עם 42 אלף דולר בשנה? יש חיה כזו, אוניברסיטת וירג'יניה שבארצות הברית. האוניברסיטה היוקרתית הזו שגם נחשבת לאחת מהטובות ביותר בעולם, לא ששה לקבל לשורותיה כל סטודנט (ואם נהיה ריאליים גם לא כולם יכולים להרשות לעצמם ללמוד בה), ומונה כיום כ-20 אלף תלמידים בפקולטות שונות לרפואה, מדעים, מנהל עסקים, הנדסה, משפטים ועוד. היא זכתה בלא מעט פרסים ודורגה במקומות ראשונים בדירוגים רבים, כמו למשל דירוג בתי הספר למנהל עסקים של ה'אקונומיסט' שמיקם אותה במקום השלישי בעולם. בנוסף, היא נחשבת לאתר מורשת עולמי, הודות לארכיטקטורה הייחודית פרי עמלו של מייסד האוניברסיטה תומס ג'פרסון, שהיה גם הנשיא השלישי של ארצות הברית. אז יש תמורה לאגרה? כנראה שכן.

עוד בלימודים וקריירה:

הדוקטור הכי צעיר בעולם

במקרה הזה קשה מאוד לפגוע. אין באף מקום רשימה מסודרת של כל בעלי התואר 'דוקטור' או בעלי התואר 'פרופסור' בעולם, וכמו שאתם יכולים לנחש בעצמכם, יש המון כאלה. נכון להיום, השיאן שנרשם בספר השיאים של גינס הוא בלמוראלי אמבטי שקיבל את תואר הדוקטור שלו בגיל 17. ולא, לא במשחק של רופא וחולה עם חברה שלו.

זה מה שעבר על בלמוראלי, אמריקאי ממוצא הודי, עד זכייתו בשיא: הוא סיים תיכון כעוזר מחקר שחיבר ספר על מגיפת האיידס בגיל 11. בגיל 13 סיים את לימודיו באוניברסיטת ניו יורק ובגיל 17 סיים דוקטורט בבית הספר לרפואה Mount Sinai, ובכך הפך למעשה לדוקטור הצעיר בעולם. לשמחתו של אמבטי, כשסיים את בית הספר לרפואה, הוא היה כבר מספיק גבוה ונראה יחסית מבוגר לגילו, כך שהגיל שלו לא הוסגר בקלות בפני כל מי שפגש. מהסיבה הזו, במשך שנות הלימודים, הרבה קולגות שלו הניחו שהוא פשוט עוד סטודנט מן המניין.

בהמשך הוא התמחה ברפואת עיניים באוניברסיטת הארוורד, בה הוא פיתח דרך חדשה לטיפול בכלי דם שמתהווים בגוף של חולה שפיתח גידול סרטני, והמשיך לקצור עוד ועוד הישגים. אז מה הילד שלכם עשה היום בגן? אכל עוגת בוץ כנראה.

טקס הסיום הכי הזוי בעולם

טקסים באקדמיה הם בדרך כלל עניין משמים למדי ולא סתם אומרים לא להביא אליהם ילדים. ובכל זאת, יש טקסים שמתעלים על הבינוניות הרווחת, אבל גם להם, במחשבה שנייה, מומלץ לא להביא ילדים.

מדובר בטקס סיום שנה א' באקדמיה האמריקאית לקציני-ים. הטקס שגרתי למדי עד לאקט הסופי שלו: הסטודנטים פושטים את הבגדים שלהם ומסתערים על האנדרטה שבמרכז הקמפוס, כשהם לובשים רק תחתונים, נעלי ספורט וכובע. האנדרטה שהיא עמוד פאלי, נמרחת לקראת הטקס בשומן חזיר והסטודנטים נדרשים לעמוד באתגר הגדול של הטיפוס עליה, כאשר המנצח הוא זה שיצליח לשים בראשה את כובע החובלים שלו. בקיצור, פשוט תראו:

 

האוניברסיטה הכי גדולה בעולם

לרוב תנאי קבלה קשים ומספר סטודנטים מצומצם מעידים על יוקרה של מוסד אקדמי, אבל כשרוצים לשבור שיא זה בכלל לא משנה, ומוסדות רבים מתגאים במספר רב של סטודנטים. כשמודדים את זה על פי מספר נרשמים ברגע נתון, האוניברסיטה שלוקחת את התואר היא האוניברסיטה הפתוחה הלאומית על שם אינירה גנדי ההודית, עם 3,499,999 נרשמים (נכון לינואר 2015). אחריה, אוניברסיטת אנדולו באסקישאיר בתורכיה, עם 1,974,343 נרשמים ובמקום השלישי, אוניברסיטת אזאד האיסלמית באיראן, עם 1,613,000 נרשמים. האוניברסיטה המערבית הראשונה ברשימה הזו היא אוניברסיטת ניו יורק (NYU) עם כחצי מיליון נרשמים. בפעם הבאה שתתלוננו על צפיפות בכיתות או על כך שמקבלים כל אחד, תזכרו בהודו.

המוסד עם הכי הרבה פרסי נובל

פרס נובל הוא ללא ספק אחד מהתארים הכי נחשקים לאנשי קריירה. מדובר בפרס יוקרתי שמי שזוכה בו נהנה מסטטוס מיוחד ומעבר לזה, ממענק כספי לא קטן (מיליון דולר אם תהיתם). הפרס המחולק מדי שנה בשלל קטגוריות הפך גם להיות סמל סטטוס לאוניברסיטאות המתגאות בזוכים שיצאו מבין כותליהן.

למוסדות אקדמים יש כל מיני דרכים לספור את אנשיהם המחזיקים בפרסי נובל: אפשר לספור את מספר האנשים שקיבלו את הפרס בעודם היו פעילים באוניברסיטה, שזו הספירה המצומצמת ביותר. אפשר לספור את כל בוגרי האוניברסיטה שזכו בפרס נובל, שזה כבר מביא למספרים הרבה יותר גבוהים, ואפשר להגדיל ולספור גם את אלו שהודחו מהלימודים בטרם קיבלו את התואר הנכסף. המספרים לא באמת מדוייקים, וכל אוניברסיטה סופרת את זוכי פרס הנובל מטעמה בדרך שונה.

על פי הנתונים שהאוניברסיטאות עצמן דיווחו לויקיפדיה, שיאנית פרסי הנובל העולמית היא הרווארד, עם 179 זוכים, ומיד אחריה אוניברסיטת קיימברידג', עם 140. אנשי האוניברסיטה עברית, לשם השוואה גרפו עד כה תשעה פרסים, אלברט איינשטיין למשל, הוא אחד מהם.

הדרישה האקדמית הכי מוגזמת

במאי האחרון כמה עשרות סטודנטים לאמנות באוניברסיטת קליפורניה-סאן דיאגו, הופתעו לקבל מהפרופסור שלהם מייל משונה ובו דרישה סטודנטיאלית לא שגרתית: "לבחינה הסופית שלכם תידרשו להגיע בעירום מלא". המבחן, כך נכתב במייל, יערך בחדר חשוך שיואר על ידי נרות בלבד. עוד צוין, שזהו תנאי מחייב לסיום הקורס.

מסתבר שמדובר בקורס שרץ כבר שנים ושההודעה על המשימה הסופית ניתנת כבר בהרצאה הראשונה בקורס. מה אתם הייתם עושים אם הייתם יודעים שזו המשימה האחרונה המפרידה ביניכם לבין התואר הנכסף?

השאלה הכי הזויה שנשאלה בכיתה

השאלה הכי טובה שהצלחנו ללקט מהרשת ללא ספק שמה את היתר הרבה מאחור, וככל הנראה נשאלה בשיעור אקולוגיה או כימיה, אבל לא שזה משנה יותר מדי:

"האם החור באוזון הוא זה שדרכו יוצאות חלליות אל הירח?"

זו נשמעת שאלה שנלקחה מתוך אבא ואמא בני דודים או ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם. ואיך אתם הטרלתם את המרצים שלכם באקדמיה?

המרצה הכי יצירתי בעולם

לכל סטודנט יש לפחות הרצאה אחת מתקופת הלימודים שלו שהוא לא ישכח לעולם. או שקרה בה משהו לא צפוי, או שהמרצה עשה משהו ממש יוצא דופן. הרצאה כזו ניתנה על ידי מת'יו וות'ר מאוניברסיטת ביולה בלוס אנג'לס - מדובר בהרצאה על מספרים מורכבים במתמטיקה. נשמע משעמם? בכלל לא! תשפטו בעצמכם:

מעשה הקונדס הכי מטורף

סטודנטים ותלמידי תיכון הם למעשה אוכלוסיה שיודעת לייצא לא מעט מעשי קונדס במהלך שנות הלימודים שלהם. לא מעט מהם חיים בשביל הרגעים האלו - זה יכול להיות בנאלי כמו לתלות בובה על חבל תליה בכניסה לקמפוס או לרסס כתובת גרפיטי, אבל יכול להיות יצירתי הרבה יותר.

השיא הבא נשבר במאי האחרון בבית ספר תיכון במרילנד, על ידי השמיניסטים שהחליטו לקחת את המתיחה המסורתית כמה צעדים קדימה. אמנם הם לא אקדמאים, אבל הקפצנו אותם כיתה על המקוריות. הם פיזרו ברחבי בית הספר לא פחות מ-72 אלף (!!!) פרות משה רבנו. לטובת המתיחה הזאת חמישה תלמידים פרצו לבית הספר באמצע הלילה ופיזרו בו את החרקים המנוקדים. בבוקר, אחרי שאחד מהם חשף את עצמו בטוויטר, החמישה היו צריכים לתת את הדין ולשלם 1,000 דולר על גרימת נזק לבית הספר ועל התנהגות וולגרית.

את החרקים, לידע כללי, אפשר לקנות באופן מסחרי. פרות משה רבנו, או בשפה מדעית יותר, מושיות השבע, הן למעשה חרק המשמש להדברה ביולוגית בחקלאות מכיוון שהן חרק טורף. אז אם בא לכם לפזר 73 אלף ולשבור את השיא מחדש, זה הזמן.


הסטודנט הכי טמבל בעולם

נסיים בטקס סיום באוניברסיטת דבנפורט האמריקאית. אחד מהסטודנטים שסיימו תואר ראשון, לא איזה מצטיין או משהו מיוחד, סתם סטודנט, החליט שיהיה נחמד לסיים את התואר עם פעלול אקרובטי. לא הלך לו... כנראה שזו ההתרגשות. ההמלצה שלנו – לא לבלוט בכח. ובכל זאת, ברכות חמות על הזכייה.

  >>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>