בחורה לומדת למבחן- טיפים לבחינה (צילום: Thinkstock)
זכרי, במקרה הגרוע יש מועד ב' ובמקרה הגרוע ביותר ניתן לעשות את הקורס שוב פעם. עכשיו נרגעת? | צילום: Thinkstock

אתם בעיצומה של תקופת מבחנים, סידרתם את הבית, חידשתם קשרים בפייסבוק, השלמתם שעות שינה ופרקים בסדרה האהובה עליכם, ועכשיו אין מנוס- אתם צריכים לשבת וללמוד. אז אם כבר צילמתם את כל הסיכומים והשלמתם את כל המאמרים, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה בצורה רגועה ומוצלחת.

 ארגנו את החומר שלכם לקראת הבחינה ולא ברגע האחרון

התחברו מבעוד מועד לחרשנים ולחרשניות של הקורס על מנת להשיג סיכומים מעולים ונדבו את שלכם בתמורה. אם למידה בעזרת המחשב מסייעת לכם התחילו לסכם את החומר לפחות שבוע לפני המבחן. כנ"ל אם אתם אנשי המרקרים.

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?

פרגנו לעצמכם שינת לילה טובה

שינה טובה יכולה להיות ההבדל בין ציון עובר לנכשל. למרות שנדמה לנו ששקידה עצבנית טרום מבחן תעזור להכניס לתוך המוח את כל המידע שעוד לא נכנס, אם נודה על האמת הרי שבסביבות השעה עשר בלילה, המוח מפסיק לשתף פעולה. במקרה כזה, כדאי פשוט לפרוש וללכת לישון. אם אתם עדיין בלחץ אפשר לכוון את השעון כשעה לפני שהתכוונתם לקום למבחן ולנסות לשנן דברים נוספים. ואם אתם ממש מתקשים לישון, נסו טבליה טבעית לשינה רצופה של Tonight. היא נמכרת ללא מרשם רופא ותעזור לכם לשכוח מהמבחן ופשוט לישון.

טפלו בעצמכם: בריאותית ונפשית

בזמן הלימודים לבחינות, כשכבר לא זוכרים מה בא לפני מה, שווה להשקיע גם בפעילות ספורטיבית, כזאת שתשכיח מכם לשעה לפחות את הלחצים ותעלה לכם את האנרגיה על מנת שתוכלו להמשיך ללמוד אחרי האימון. טיפ נוסף: אם אתם אוהבים להתעמל על מכשיר ריצה או על אופניים, תוכלו לשים מולכם את האייפד או הסיכום שעוד לא קראתם וללמוד במקביל לפעילות הספורטיבית. לכו תדעו כמה קלוריות תורידו בלי לשים לב בכלל. אחרי הפעילות, זכרו לאכול ארוחה מזינה ודאגו לעשות זאת אחרי או לפני מקלחת מרגיעה. רק וודאו שאת הארוחה אתם לא מקיימים בשעות מאוחרות של הלילה. לישון זה חשוב, כבר אמרנו. 

זכרו, יש מועד ב'

למרות שקשה לפעמים לזכור, יש מקרים בהם למרות כל שעות החרישה האפשריות, בזמן המבחן פשוט לא הולך. או שהמרצה הפציץ בשאלות לא ברורות או שאיכשהו יצא שהתרכזנו על למידה של החומר הלא נכון או שפשוט נפל עליכם מקרה קלאסי של בלק אאוט. כך או כך, אם זה קורה בזמן החרישה או הבחינה עצמה שווה לנשום עמוק ולזכור שיש גם מועד ב' ובמקרה הכי גרוע, קורס חוזר.

בחור ובחורה לומדים למבחן בספריה- טיפים לבחינה (צילום: Thinkstock)
לימודים בספריה יכולים להיות הרבה יותר אפקטיביים כשלומדים יחד | צילום: Thinkstock

 למדו בספריה ולא בבית

איזה מקום טוב יותר ללמוד בו מאשר בקמפוס וספציפית בספריה. מובטח לכם שקט מופתי וסביבה של אנשים שסובלים בדיוק כמוכם איתם תוכלו להתייעץ בהפסקות או לשבת על ממתק מלפני חמש שנים מהמכונה בכניסה לבניין. מה שכן, לא תהיו לבד בסבל שלכם וזה הכי טוב.

 ביום הבחינה, תעשו לעצמכם טובה ואל תשוו סיכומים

תמיד יהיו כאלו שלמדו יותר מכם, זוכרים יותר מכם ולמרות זאת לא מפסיקים לספר לכולם,בקול לחוץ והיסטרי כמובן, שהם הולכים להיכשל כי הם לא זוכרים איזה פרט קטן מתוך אחד המאמרים. אם הם יכשלו, אתם תוהים, מה צפוי לכם?למרות שזה מפתה להאזין לכל מילה לחוצה שיוצאת מפיהם ולנסות לשנן , במקום זאת פשוט לכו לשבת בצד לפני תחילת המבחן ועברו על הסיכומים שלכם ברוגע. מה שיהיה יהיה וכמו שאמרנו קודם, מועד ב' תמיד מחכה.

 בסופו של יום, לאף אחד לא אכפת כמה קבלת בקורס על אמנות הודית

נכון, זה יעזור לכם להתקבל לתואר שני, תוכלו להשוויץ בפני מכרים שונים והורים גאים שאתם את התואר שלכם לא רק עברתם, אלא הפצצתם. אבל בינינו, אם זה יעלה לכם בבריאות זה לא באמת יהיה שווה את זה. אז אם מזמינים אתכם בשבוע של הבחינה למסיבה מדהימה ואתם כבר מרגישים יחסית בטוחים בחומר, לכו. אולי החברים שתפגשו גם יתרמו לכם מידע שלא ידעתם לגבי החומר. זכרו, כמה מוחות יותר טובים מאחד (אבל כאמור, לא חמש דקות לפני הבחינה!).

בחורה נרדמת על המיטה- טיפים לבחינה (צילום: Thinkstock)
אולי כדאי שתלמדי בספריה פעם הבאה במקום על המיטה? | צילום: Thinkstock

 הימנעו מהסחות דעת מיותרות

לכולנו יש פיתויים שתמיד יודעים ליפול ביום שלפני הבחינה, אבל תאמינו לנו שאם הבחורה הייתה מעוניינת אתמול היא בטח גם תרצה לצאת לדייט בערב שאחרי הבחינה. ערכו רשימת משימות שתסייע לכם להגיע ללמידה אופטימלית וציינו בה את הסחות הדעת שעומדות בפניכם ביניהם הרצון העז הזה לרחוץ את הרצפה. אם זה מה שיעשה לכם את זה, עשו מיני פסח לרצפות אבל אז תבטיחו לעצמכם שאתם חוזרים במלוא המרץ אל החומר.

פשוט תנשמו

חלק לא פחות חשוב מהלימודים הוא להנות מהאווירה והחברים. אז נשמו עמוק ואל תתנו לתקופת המבחנים להרוס לכם את החוויות שמסביב, זכרו שכל תקופת מבחנים מגיעה לסיומה.

 >> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?