לפני כמה שנים טובות, אחרי שסיימתי את לימודי ביקרתי את חברי הטוב – יוני, שהיה אז לקראת סוף לימודיו לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת סטנפורד היוקרתית, לא רחוק מסן פרנסיסקו.

ליוני היתה דירה קטנה ונחמדה ממש מטר מהקמפוס ושותף אמריקאי סטלן בשם סטפן שישב מול המחשב ופיתח אפליקציה מטופשת כלשהיא שמחברת בין אנשים שרוצים לחוות חוויות מיוחדות יחד או משהו בסגנון הזה.

כל השמועות על אוניברסיטת סטנפורד נכונות. מדהימה, מגניבה, אדירה, מעוררת השראה ונראית באופן כללי כמו סט של סרט קולג' קלאסי כזה שכולם בו משתכרים ואחר כך מתאהבים ובסוף עושים מלא כסף. כל אותו יום הסתובבתי עם יוני בקמפוס מאושר ומחויך כולי.

אחר הצהריים הצטרפתי אל יוני וחבריו מהפקולטה אל מועדון הסטודנטים הקרוב שנמצא ממש מחוץ לקמפוס. הם היו הולכים לשם כמעט כל יום בסוף הלימודים לשבת קצת על הספרים ואז לקנח בכמה כוסות בירה מקומית וזולה ואיזו ארוחה קלה. מהר מאוד הגיע גם סטפן שותפו המעושן של יוני לדירה שישב שם כל ערב עם שותפו לאפליקציה וניסה לקבל השראה מהקהל.

קראו למקום "Jimmi'z" וזה היה בר סטודנטים גדול ונינוח מלא בצעירים שעומדים או יושבים, שותים, אוכלים, לומדים יחד או סתם משחקים סנוקר וצוחקים. מעין מקום מפגש אליו מגיעים הסטודנטים אחרי יום הלימודים שלהם או באמצע שלו ופשוט מבלים יחד. האווירה קלילה וכיפית. לא רועשת מדי אך גם רוויות חיכוך. מי שרצה ללמוד תפס שולחן בצד והתיישב עם כוס בירה או קפה ומי שכבר עייף מכל הרצאות היום עמד לצד הבר עם חבריו, שיחק בתחרויות שתייה אמריקאיות וצחק בקול.

החוג הצפוני (יח``צ: שי קידר)
פשוט להירגע אחרי השיעורים | יח``צ: שי קידר

כל זה היה מזמן ומאז אני תמיד נזכר בערגה באותו בטיול ובאותה הבירה והאווירה המיוחדת הזו שהיתה ב "Jimmi'z" ותמיד תהיתי למה אין בישראל תרבות כזו של מועדוני סטודנטים בקמפוסים? למה מעצמה רעיונית כמו שלנו טרם השכילה לייבא רעיון כל כך פשוט ומהנה?

מה שנהניתי ממנו בסן פרנסיסקו, מגיע עכשיו לישראל.  "החוג הצפוני" הוא מתחם בילוי ופנאי חדשני, הראשון מסוגו בארץ, שנפתח על ידי קבוצת הבעלים של הברים "הדיזי פרישדון", "המזג", "ביגי זי", "הטנג'יר", וקפה "ג'אבה", אשר נפתח בכניסה לאוניברסיטת תל אביב עבור קהילת הסטודנטים ואוכלוסיית התל אביבים שגרים מעבר לירקון.

המתחם פרוס על שטח של כ-650 מ"ר, המחולק לשני מפלסים:  העליון הוא "הבר של החוג הצפוני" שנמצא על כיכר אנטין, ועיקר שטחו תחת כיפת השמיים (ומקורה בחורף). זהו בר תוסס וקצבי הבנוי מישיבה גבוהה סביב הבר וסביב שולחנות מעוצבים, ספסלי קק"ל, ספות, כורסאות, פופים, כסאות ים, ונדנדנות, הפרוסים על כ- 7 מפלסי ישיבה על דשא ודק עץ שמשקיפים על הכניסה לאוניברסיטה.

המפלס התחתון הוא"המפלט של החוג הצפוני", והוא סלון פנאי סטודנטיאלי בסגנון מועדוני הקולג' האמריקאים שאותו ראיתי בסטנפורד ובסגנון חללי העבודה האורבניים הנפתחים כיום בעולם . "המפלט", מורכב מפינות מפגש, עבודה ולמידה, בצורות ישיבה מגוונות בחלל עבודה פתוח עם wifi חזק, וכן מאזורי פנאי ומנוחה הכוללים שולחן ביליארד, משחקי וידאו, פופים, כריות, וסלון עם טלוויזיה ומשחקי פלייסטיישן.

יוני אגב סיים את לימודיו, התחתן עם אמריקאית וחזר לארץ כי "קליפורניה רחוקה מדי", וסטפן השותף הסטלן שלו לדירה, מכר את את האפליקציה המטופשת שלו  לגוגל ב-81 מליון דולר.

הוא עדיין גר ומעשן בסטנפורד וכל יום שלישי עדיין  הולך  ל "Jimmi'z" ומזמין את כל הבר למספר קבוע ומאוד גבוה של סיבובי צ'ייסרים על חשבונו.