לשכב על הדשא בין ההרצאות, לחיות בדירת רווקים ולאכול פיצה על בסיס יומיומי – בגדול, להיות סטודנט זה לא רע בכלל. אלא שלאלה מצטרפים לחץ בלימודים, עייפות מתמדת והזנחה עצמית כללית. אז כדי שלא תגידו שאנחנו מדכאים אתכם יותר מדי, אספנו עבורכם 11 גאדג'טים שללא ספק ישפרו את איכות החיים הסטודנטיאליים שלכם, או לפחות יגרמו לכם להרגיש סופר טכנולוגיים.

1. ילקוט מטעין: להרגיש כמו תחנת כוח סולארית

חשבתם שהילקוט שקיבלתם במתנה מאגודת הסטודנטים הוא שימושי? תחשבו שוב. חברת BirkSun מצאה פתרון יצירתי לאחד הדברים שהכי מטרידים סטודנטים – הסוללה המתרוקנת בטלפון הנייד. החברה משווקת ילקוטים שמהווים גם מטען לסמארטפון או לכל מכשיר אחר, בעל שלושה חיבורי USB. החיסרון הוא שאתם מסתובבים עם פצצת קרינה על הגב. אבל מצד שני, עם כמויות הקפאין והמנות החמות שאתם בטח צורכים, לא בטוח שדווקא התיק זה מה שיהפוך את אורח החיים שלכם ללא בריא. חוץ מזה, BirkSun הוציאה ליין ילקוטים ממש חמודים לאחרונה. אפילו בוורוד.

2. מחברת חכמה: זה בדיוק כמו שזה נשמע

ההבדל בין המחברת החכמה של Evernote לבין היומן שחלקכם ודאי מנהלים הוא קצת כמו ההבדל בין הטלפונים הניידים הישנים שהיו לנו (עם הסנייק, זוכרים?) לבין הסמארטפון. וכשתשתמשו בה - כנראה שתתקשו להפסיק. מדובר בתוכנה שזמינה במחשב ובסמארטפון, ומאפשרת לסטודנט העמוס להוסיף הערות בדמות טקסט, תמונה, קובץ, הקלטה קולית ועוד. אחר כך, אפשר גם למיין את ההערות לתיקיות או לשתף עם משתמשים אחרים. החידוש של התוכנה, אגב, מאפשר זיהוי טקסט שמופיע בתמונה. כלומר, אם כתבתם משהו בכתב יד וצילמתם באייפון – זה יכול להופיע כטקסט ב-Evernote. נוסף לכל זה אקולוגי בחסכון בנייר ואם זה לא מספיק מדובר בתוכנה חינמית, שיכולה לקבל שדרוג בתשלום. תודו לנו אחר כך.

3. מכשיר עיסוי לכיסא: מי אמר שאת תקופת המבחנים צריך לעבור עם צוואר תפוס?

בתור סטודנטים, אתם בטח יושבים שעות ארוכות, קוראים ולומדים (אנחנו לפחות מקווים שאתם עושים את זה). לשבת כל כך הרבה -מי כמוכם יודע- זה לא דבר קל. לשבת תוך כדי עיסוי לעומת זאת, זה כבר שונה לגמרי. בשוק קיימים מכשירי עיסוי לרגליים, כריות עיסוי לראש ולצוואר ואפילו מושבים שאתם פשוט מלבישים על הכיסא. תוכלו לכוון אותם לפי עוצמה, אזור פעילות ואפילו טמפרטורה, והמחירים נעים בהתאם לסוג המכשיר ולאיכותו. מה שבטוח הוא שברגע שתתחילו – לא תבינו איך הסתדרתם בלי זה עד עכשיו.

 

4. תוכנת רעש לבן: הרעש היחיד שיעזור לכם להירדם

יום ראשון בבוקר. אתמול הלכתם לישון מאוחר, היום קמתם מוקדם, בעשר בבוקר אתם כבר אחרי שתי כוסות קפה ורק מפנטזים על הרגע שבו תוכלו ללכת לישון. עוד כמה שיעורים, הפסקות, קצת עבודה והנה הרגע הזה הגיע. אתם נכנסים למיטה – אבל מרוב עייפות ורעש שהשותפים שלכם עושים אתם לא מצליחים להירדם. ובכן, יש מה לעשות: רעש לבן. מסתבר שהאזנה לרעש לבן אמיתי (כלומר שיוצר במעבדה ולא רעש של מאוורר, למשל) תורמת מאוד לאיכות השינה ויכולה להרדים אתכם תוך דקות ספורות. והחדשות הטובות הן שאתם יכולים להוריד תוכנות רעש לבן בחינם, להאזין לסאונד ביוטיוב, או לקנות מכונה, אם אתם מתעקשים להשקיע כסף.

5. צמיד פיטביט: ינזוף בכם על העצלנות שלכם

"זהו, מחר אני יוצא לרוץ", אתם אומרים לעצמכם, לאחר שאתם מבינים שהפעם האחרונה שהזנחתם את עצמכם ככה הייתה בצבא, כשהתזונה שלכם התבססה על לחם עם חומי, (אלא אם כן הייתם קרביים ואז תשכחו מההשוואה הזאת). אלא שמחר מגיע, ומסתבר שיש לכם מלא דברים לעשות אז אתם דוחים את הריצה. והחבר'ה מזמינים פיצה, אז מה – לא תצטרפו? צמיד הפיטביט מתעד את הפעילות שאתם מבצעים (החל מצעדים ושריפת קלוריות ועד לאיכות השינה) ואת התזונה שלכם, ונועד, בגדול, לעודד אתכם לחיות בריא יותר.

 

6. דיסק קשיח חיצוני: כי למרפי יש חוקים משלו

דמיינו את הסיטואציה הבאה: סוף-סוף סיימתם לכתוב את הסמינריון שאתם צריכים להגיש מחר, אושר עילאי מציף אתכם ואתם קמים לפנק את עצמכם במשהו מתוק. כשאתם חוזרים – אתם מגלים אסון: השותף שלכם עבר ליד המחשב ובטעות שפך עליו קולה. אין מחשב. או עבודת סמינריון. או את התמונות מהטיול האחרון שעוד לא העלתם לפייסבוק. ומה תגידו למרצה? שהלך המחשב? כל כך הכלב אכל לי את שיעורי הבית של המאה ה-21. דיסק קשיח חיצוני הוא בבחינת תעודת ביטוח לעבודה שלכם, גם כאשר גרים עם שותפים וגם בכלל במקום הפכפך כמו שלנו (מישהו אמר הפסקת חשמל פתאומית ששרפה את הלפטופ?)

7. שעון מעורר מגניב: כי אין כמו לפתור את חידת האטום על הבוקר

נראה ששעונים מעוררים מגניבים הפכו לטרנד בשנים האחרונות, ולא בכדי. יש לא מעט דוגמאות לשעונים מעוררים מקוריים: שעון בצורת פצצה שצריך לנטרל (לסטודנטים לפיזיקה שביניכם), שעון בצורת מטרה שמגיע עם אקדח לייזר (כדי לעצור אותו חייבים לפגוע במרכז) ושעון שהוא בעצם צ'קלקה של ניידת משטרה (למי שלא אוהב את השותפים שלו). ואם אתם מפונקים במיוחד, יש גם שעון מעורר שמזהה באיזה שלב במחזור השינה אתם נמצאים, ומעיר אתכם בדיוק בזמן שנכון לכם. רק קחו בחשבון שיש מצב שתאחרו לשיעור, כן?


8. עט חכם: סורק ומקליט, אבל עדיין לא מכין קפה

אם אתם מעדיפים לכתוב במהלך ההרצאה, אבל מרגישים שאתם מפספסים חלק ממה שהמרצה אומר בגלל זה, העט החכם יכול לעזור לכם. מדובר בעט שסורק תוך כדי הכתיבה את המחברת – וכך אתם יכולים להעביר למחשב בקלות את מה שכתבתם. במקביל, העט מקליט את כל מה שנאמר בשיעור. כלומר, אם פספסתם חלק חשוב, או שלא לגמרי הבנתם ואתם רוצים לשמוע שוב את ההסבר – תוכלו לחבר אותו למחשב ולהקשיב לקטע מסוים מהשיעור מחדש. מעניין מה המרצים יחשבו על זה שמקליטים אותם.

 

9. תיק אוכל שמחמם בעצמו את ארוחת הצהריים שלכם

לאכול בחוץ על בסיס יומיומי זה עניין לא זול בכלל עבור סטודנטים, וכשמצרפים לכך את האיכות של האוכל והקלוריות הרבות שהוא בדרך כלל כולל – אין ספק שלהביא אוכל מהבית זו האפשרות העדיפה. אבל, לאכול אוכל קר זה מבאס, וגם לחפש אחר מיקרוגל ברחבי הקמפוס זה לא משהו. במקום זאת, תוכלו להשתמש בתיק אוכל שיכול לחמם את האוכל בעצמו כשמחברים אותו ללפטופ או לטאבלט, בחיבור USB פשוט. לא עוד קפיטריה או מקדונלד'ס.

10. סורק נייד: הגיע הזמן להיפרד ממכונת הצילום

אתם זקוקים לספר מהספרייה, כל העותקים המיועדים להשאלה לא זמינים כרגע ומה שנותר לכם לעשות הוא לצלם את העמודים שאתם צריכים. אלא שהתור למכונת הצילום ארוך לפחות כמו התור של התיכוניסטיות בעזריאלי, ביום שבו נפתח סניף חדש של (עוד) רשת בגדים עולמית. במקום לצלם עשרות עמודים במכונת הצילום, תוכלו להשתמש בסורק נייד וקומפקטי, שגוללים לאורך הספר או המחברת במהירות של שלוש שניות לדף. אפשר לרכוש אותו בקבוצה או אפילו ככיתה, ואז גם לא מדובר בעניין יקר כל כך.

11. חולצת Wi-Fi: כי אם כבר קרינה מייננת, עדיף ללבוש אותה. רגע, מה?

למצוא Wi-Fi זו משימה לא קלה בכלל עבור הסטודנט הממוצע שמעדיף לשמור על חבילת האינטרנט שלו. דבר שיוכל להקל עליכם באופן משמעותי הוא חולצת ה-Wi-Fi, שלמעשה מאתרת את החיבור האלחוטי הזמין עבורכם. בכל פעם שיש בסביבה חיבור פוטנציאלי, החולצה מאירה – מספר הפסים בהתאם לעוצמת האיתות. אגב, אפילו אפשר לכבס אותה בלי חשש (רק זכרו להוציא את הסוללות). החיסרון: לפי התגובות ברשת, יכולות האיתור של החולצה לא מאוד מדויקות, ותוסיפו על זה את העובדה שקצת פאדיחות להסתובב עם חולצה כזו ברחבי הקמפוס. או שזה רק אנחנו?