רק מי שמתקשה באנגלית יכול להבין עד כמה זה יכול להיות מתסכל. בזמן שאתם בחופשה בחו"ל ומנסים להסביר לפקידת הקבלה בלובי שאתם רוצים חדר טוב יותר, כשאתם בפגישה עסקית בינלאומית ויושבים עם חיוך טיפשי או אפילו בסיטואציה ספונטנית כשאתם נדרשים לדבר באנגלית ופתאום יש לכם שיחה דחופה ואתם נעלמים. אז אולי הגיע הזמן לשפר את האנגלית? לא חייבים להשקיע המון כסף וזמן, זה יכול להיות די פשוט.

אז קודם כל הנה מה שלא כל כך כדאי לכם לעשות: לשנן אלפי מילים באנגלית בתקווה לזכור אותם, לראות סרטים ארוכים מאוד בלי תרגום או לנסות לדבר עם נהגי מוניות באנגלית עם מבטא בריטי. האנגלית שלכם לא תשתפר עד שלא תתייחסו אליה בצורה הכי כיפית וטבעית שאפשר. הנה כמה שיטות ונקודות למחשבה שיעזרו לכם ללמוד אנגלית מהבית.

מה שמתאים לכם

אין קסמים בלימוד אנגלית או משהו שכולם עושים שחייב לעבוד. זה תלוי ברקע שלכם, בכישרון שלכם לקלוט שפות, ברצון ואפילו בגיל. הסוד הוא ליהנות מהתהליך ולכן, תעשו מה שמתאים לכם. אם אתם אוהבים את הארי פוטר, נסו לקרוא אותו באנגלית, זה הרבה יותר אותנטי. אם אתם מעדיפים ספרי קומיקס או רומן רומנטי דביק, לכו על זה – אבל באנגלית.

דו יו ספיק מספיק?

מה שנכון לרוב האנשים הוא שדיבור בשפה הנלמדת מביא את התוצאות הכי מהירות. אמצו לכם דובר אנגלית שעבר במקרה בסביבה או אפילו את הדודה מאמריקה ותנהלו איתה שיחה. בהתחלה זה יישמע לכם כמו שיחה עילגת אבל לאט לאט תגלו שזה לא כל כך נורא, ואפשר לפתח מיומנות שתעזור לכם לדבר אנגלית בצורה טובה, אם רק לא תפחדו לנסות.

לוג אין לוג אאוט

למרות שכבר התרגלתם, פייסבוק בעברית זה מוזר ורוב העולם קורא את הפוסטים משמאל לימין. שנו את הגדרות השפה לאנגלית: גם אם תלמדו מילה אחת או שניים זה עדיין שווה את זה. נסו לקרוא פוסטים באנגלית בלי לתרגם, לנסות להבין מה כתוב ב"ממים" ולמה זה מצחיק והקלידו אותם אצלכם בפיד (עדיף בלי טעויות), בסוף זה ייכנס לכם לראש.

שימו פליי

בהתאם לרמת השפה שלכם, סרטונים קצרים יכולים לגרום לכם להבין אנגלית הרבה יותר בקלות. אל תצפו בטום וג'רי שבעיקר משמיעים קולות מוזרים, נסו דווקא סרטונים לילדים עם אנגלית קלילה ובלי סלנג. לרמה גבוהה יותר של אנגלית אפשר לצפות בטריילרים של סרטים, ואם יש לכם מעט יותר זמן פנוי לכו על הרצאות של טד. רק אל תשימו תרגום, זה יהרוס הכול.

אל תוותרו לעצמכם

הקושי העיקרי בלמידה עצמית וללא מסגרת מסודרת היא כמובן משמעת עצמית. חוץ מזה, אין לכם מישהו שיבדוק עד כמה התקדמתם או שישאל למה לא עשיתם שיעורי בית. קחו את המשימה הזו ברצינות כי אין ברירה אחרת. לימוד שפה זרה בצורה עצמאית חייב לכלול התמדה ועבודה קשה כדי ליצור רצף של התקדמות ובקצב שלכם.

אולי נפליג לאיזה אי - חצי שעה בשבוע

יש כלים אינטרנטיים שאפשר ללמוד איתם אנגלית וביניהם "אי-ברליץ" שמשלבת מורה טלפוני, מורה אונליין, כיתה וירטואלית ושיעור פרונטלי. השילוב הזה יאפשר לכם ללמוד אנגלית בהשקעה של רק חצי שעה בשבוע. החוכמה היא להשתמש במגוון של שיטות למידה, ככה שאם יש משהו שעוזר לכם יותר הוא נמצא בחבילה.