בוודאי שמעתם פעם את המשפט: "כל אדם שאוהב את עבודתו, כאילו לא עבד יום אחד בחייו". אז אם יש מסלול לימודים שיכול לקרב אתכם לעבודה כזו, הוא נמצא בנגב. באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מציעים תואר לאנשים שאוהבים אנשים, נהנים לטייל בעולם ורוצים לעשות מזה קריירה והפכו את התשוקות שלהם לתואר עם קריירה עתידית מובטחת. איך נוצר המסלול ששינה את לימודי התיירות והמלונאות ב-180 מעלות?

 המחלקה לניהול מלונאות ותיירות הטובה בארץ ובין הטובות בעולם

המחלקה לניהול מלונאות ותיירות של אוניברסיטת בן-גוריון, נחשבת למובילה ופורצת דרך בסטנדרטים בינלאומיים. המחלקה דורגה, לפי מדד שנגחאי, בין המחלקות הטובות בעולם וצברה מוניטין מצוין בארץ ומעבר לים ונחשבת למובילה ופורצת דרך.

בדיוק כמו בענפי האירוח והשירות הכי טובים, גם בבן-גוריון דאגו ללימודים באווירת VIP: הלימוד נעשה בכיתות קטנות, האווירה תוססת ודינאמית, הסטודנטים זוכים ליחס אישי מהמרצים וההתנסויות מתבצעות במוקדי התיירות, החוויות והפנאי.

מלונאות בן גוריון  (צילום: באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
צילום: באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

מה לומדים?

את מה שכולם אוהבים לעשות. עולם החוויות, בנוסף לכל ענפי השירות, התיירות והפנאי כמו ניהול כנסים ואירועים, תעופה ועוד. למשל, איך להפוך מלון למגניב? למה נתב"ג עמוס כל כך עכשיו? כיצד להביא תיירות להט"בית לישראל? איך מארגנים כנס שכולם ידברו עליו?  ועוד ועוד. עבור מי שמתעניינים בלימודי ניהול, מדובר בתוכנית פחות כללית, שתיתן לכם מומחיות בעולם השירות והחוויות.

הקורסים המגוונים והחדשניים במחלקה, משלבים בין ניהול לעולם הפנאי והחוויות: לצד ניהול משאבי אנוש, תקשורת דיגיטלית וניהול מדיה חברתית , תלמדו גם מגוון שפות, Travel Tech, ניהול ופיתוח מיזמי הייטק, ואלו רק דוגמאות קטנות. 

סדנת טעימות יין בכיתה (צילום: דני מכליס)
סדנת טעימות יין בכיתה | צילום: דני מכליס
 

מלונאות ותיירות: יוצאים לשטח ומשלבים קורסים בחו"ל

אחרי תקופה של קורונה וסגרים, ענפי השירות והאירוח מתפתחים בקצב מסחרר בארץ ובעולם ולא עומדים בביקושים של הקהל  שרק מבקש לצאת, לחוות ולנפוש. תעשיית התיירות, התרבות והפנאי המשגשגת זקוקה למנהלים מובילים, בעלי הכשרה אקדמית רלוונטית ומחפשת אותם בנרות.

באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הבינו שלימודי ניהול המלונאות והתיירות חייבים להתעדכן ולצעוד קדימה עם התעשייה הצומחת. קודם כל, תשכחו מלימודים תיאורטיים, תחומי הכשרה צרים וישיבה ארוכה על כיסא בכיתה. בבן-גוריון, תזכו למסלול לימודים שייתן לכם ידע, מיומנויות וכישורים אמיתיים לעבודה והכל בהתאמה לקריירה עם פוטנציאל להפוך לבין-לאומית. 

תוכנית הלימודים הופכת את השטח לכיתה הטובה ביותר. הסטודנטים יוצאים לאין-ספור סיורים בבתי מלון ואתרי תיירות, נפגשים עם מנהלים ויזמים מהתעשייה משתתפים בכנסים ואירועים ו... שימו לב, לומדים חלק מקורסים בחו"ל.

לימודים באוניברסיטת בן גוריון בנגב (צילום: באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
צילום: באדיבות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

קריירה בינלאומית בסיום הלימודים

בוגרי המחלקה יכולים להשתלב בתפקידי ניהול שונים בתחומי השירות, האירוח והפנאי, בארגונים עסקיים וציבוריים בארץ ובעולם ובחברות הייטק. המחלקה מקיימת קשרים ארוכי טווח עם ארגוני תיירות מקומיים ובינלאומיים שמאפשרים לסטודנטים להגיע אליהם להתמחות ואף מממנים להם מלגות. סטודנטים רבים במחלקה צוברים ניסיון מקצועי עוד במהלך הלימודים, בזכות קשרי המחלקה עם התעשייה.

למי שרוצה להמשיך בלימודים, המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב היא בין המחלקות הבודדות בארץ המציעות תואר שני במלונאות ותיירות . בוגרי התארים המתקדמים במחלקה אף  נחשבים למרצים מבוקשים באוניברסיטאות ומכללות בארץ ובחו"לומשתלבים בתפקידי ניהול שונים בתחום השירות, התרבות, התיירות, הכנסים, התעופה ועוד.

אגב, מספר מלגות ההצטיינות שניתנו עד כה במחלקה נחשב לחסר תקדים. מבחינת האוניברסיטה מדובר בעדות לאיכות הסטודנטים שמגיעים למחלקה ומפיקים את המרב מהלימודים שלא דומים לשום דבר אחר.

בשלב הזה, חלק מכם כבר בטח כבר רוצים להירשם. בקרו באתר אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בררו האם אתם עומדים בתנאי הקבלה וקחו עוד צעד קדימה אל עבר עתיד בו תעבדו במה שאתם אוהבים ותאהבו את העבודה שלכם.

<< היכנסו למידע נוסף