אילנה דיין (צילום: אייל לנדסמן)
ללמוד מהטובים ביותר בתחומם. אילנה דיין | צילום: אייל לנדסמן

אולי טעיתם לחשוב שבמוסדות הלימוד להשכלה גבוהה ילמדו אתכם רק מי שלא יצאו מעולם מכתלי מהאקדמיה, אבל נבירה בשנתוני האוניברסיטאות מגלה תמונת מצב קצת אחרת: שם, בין אלפי הדפים, מסתתרים כמה מהאנשים שכולנו מכירים מכלי התקשורת, כאלה שמצטיינים בעשייה וקנו להם שם במקצוע בו בחרו. גם אם אתם לא רודפי סלבס, תשמחו לגלות שאתם יכולים לפגוש את מיטב מפורסמי ארצנו באוניברסיטאות ובמכללות השונות ואפילו ללמוד אצלם דבר או שניים.רוצים לדעת איפה ומי? עשינו לכם סדר:

אוניברסיטת תל אביב:
לומדים תקשורת פוליטית באוניברסיטת תל אביב? תוכלו לגלות איזה מין מרצה הוא דוד ויצטום. בחרתם להצטרף דווקא לחוג לקולנוע ולטלוויזיה? תוכלו לפגוש שם את שבי גביזון, דובר קוזאשווילי, מיכל בת אדם וללמוד ממנשה נוי על משחק לתסריטאים.פחות בעניין של קולנוע ויותר בעניין של משפטים? מה דעתכם על קורס אצל היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז או קורס של מגישת תכנית התחקירים "עובדה"  ד"ר אילנה דיין?

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?

אוניברסיטת חיפה:
אם אתם נמנים עם האנשים שזרקו את הטלוויזיה מהבית מזמן ומעדיפים להתייחד עם ספר טוב- בחיפה חשבו גם עליכם וצירפו לסגל המרצים שלהן שמות מוכרים של סופרים ומשוררים שמעבירים הרצאות, קורסים וסדנאות. תוכלו ללמוד על דמות המהגר מפרופ' רונית מטלון, או שתוכלו לעבור סדנה בעריכת שירה אצל פרופסור רפי וייכרט.אתם כמובן לא חייבים ללמוד תקשורת או ספרות כדי לפגוש במרצים מפורסמים. שלל בעלי מקצוע הפכו מוכרים לכולנו בזכות תפקידים שמילאו והפכו אותם לידועים בתחומם. האנשים האלה מסתתרים בחוגים לא צפויים :למשל מבקר המדינה לשעבר השופט מיכה לינדנשטראוס מלמד קורס על ההיסטוריה של המשפט בארץ ישראל.

אין תמונה
ללמוד טלוויזיה ממר טלוויזיה. חיים יבין

 אוניברסיטת בר אילן:
אם תרצו ללמוד טלוויזיה ממר טלוויזיה עצמו, תוכלו להירשם לקורס של חיים יבין. אחרי הקורס תוכלו לנסות את מזלכם בפרקטיקום אצל מוטי שקלאר, לשעבר מנכ"ל רשות השידור, ובדרך לסמינריון אצל פרופסור רפי קרסו תוכלו לעצור להרצאה של חברת הכנסת ד"ר עליזה לביא, מ"יש עתיד".

האוניברסיטה העברית:
אם בר אילן רחוקה מכם, אל ייאוש. תוכלו ללמוד מגדי טאוב ,פעם מנחה תכניות ילדים ונוער והיום דוקטור להיסטוריה של ארצות הברית ומחבר הספר "אלנבי" ,על תקשורת ועיתונאות. אם שופטים לשעבר הם מה שאתם מחפשים, תשמחו לדעת שפה תוכלו לפגוש את השופטת בדימוס דורית בייניש ואת פרופסור רות גביזון, בקורס על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. גם פרופסור ישראל אומן, חתן פרס נובל בכלכלה, מלמד קורס וסמינריון על תורת המשחקים בעברית.

פרמיירה ד"ר פומרנץ אתגר קרת ושירה גפן (צילום: עודד קרני)
קרת ילמד אתכם בבירת הנגב. גם שירה גפן תגיע? | צילום: עודד קרני

אוניברסיטת בן גוריון:
מסתבר שדווקא שבבירת הנגב נמצאת הבירה של המשוררים והסופרים. פה תוכלו, בין השאר, ללמוד אצל עמוס עוז את וויליאם שייקספיר, לכתוב פרוזה יחד עם אתגר קרת ולעבור קורס אצל חיים באר.

מכללת ספיר:
אם אתם כבר בדרום, נצלו את ההזדמנות לשתות בצמא את ידיעותיהם של כמה מהיוצרים המוכשרים של עולם הטלוויזיה הישראלי כמו מודי בר און, דורון צברי, רן שריג ורני בלייר.

אין תמונה
שרון טייכר. מה שלום אישתו של דני סביצ'ה?


אוניברסיטת אריאל:
אחרי שהסערה בנושא האוניברסיטה שככה,תוכלו להפיג את המתח ולצלצל במפתיע למרצה שלכם לפיתוח תכניות דרור רפאל מ"שי ודרור" או לשאול את המרצה לעריכת תוכן, שרון טייכר, מה שלום אשתו של דני סביצ'ה. גם מני פאר נמנה עם צוות המרצים של אוניברסיטת אריאל ואצלו אפשר ללמוד את תורת הראיונות על בוריה. ובנוסף תוכלו ללמוד אצל זוכה פרס סוקולוב לעיתונאות ד"ר רפי מן.

המכללה למנהל:

שם תוכלו לפגוש גם את הדס שטייף, שחשפה יחד עם תא העיתונאיות את עמנואל רוזן, וגם את ענת סרגוסטי.

המרכז הבינתחומי בהרצליה:
אם אתם מתעניינים בפן הפוליטי של התקשורת, האסטרטג ראובן אדלר יגלה לכם את כל הסודות לבניית קמפיינים פוליטים.  גם יעל דן וערד ניר, עורך חדשות החוץ של ערוץ 2, מקבלים תלוש מהבינתחומי, על קורסים שהם מעבירים במרכז .

דורי בן זאב (צילום: נעה מגר)
בן זאב. אתה מוכר לי מהרדיו | צילום: נעה מגר

בית הספר לעיתונאות "כותרת":
מכיוון שאופי הלימודים ב"כותרת" הוא מעשי ומלווה בהרבה סדנאות, הוא מוביל במספר כוכבי התקשורת: פה תוכלו ללמוד מרוני קובן, בן שני ועמרי אסנהיים על עובדות, רענן שקד עשוי לתת לכם ציון בלתי הפיך, ותצטרכו לקוות שהסיכומים מהשיעור של אור הלר (ערוץ 10) לא יעשו לכם שחור בעיניים .זה רק חלק קטן מרשימת המפורסמים כאן: קובי מידן, צבי יחזקאלי, אילה חסון, ברוך קרא, אורלי וילנאי וגיא מרוז, מרב בטיטו, יובל אברמוביץ, דוד גלבוע, יעל גבירץ, ח"כ מירב מיכאלי, נורית קנטי, גיא קוטב ואסף ליברמן מגלי צה"ל וגם אלי ראכלין ודורי בן זאב – כולם מרצים בבית הספר הזה.

>> מתלבטים מה ללמוד? רוצים ייעוץ לימודים חינם?