בלימודי חוץ במרכז האקדמי לעיצוב ויצו בחיפה הוקם השנה פרויקט ייחודי וחדשני: קליניקה לעיצוב גרפי. "סטודיו 28" מרכז בתוכו בצורה איכותית ומקצועית את כל מה שעיצוב גרפי מורכב ממנו. הוא מהווה פלטפורמה, ראשונה מסוגה, שמאפשרת לסטודנטים לחוות את השטח מול לקוחות אמיתיים ולהתנסות בפרויקטים פיזיים, שמישים בשטח תוך התמודדות עם דרישות פרקטיות, כלכליות אך בלתי מתפשרות ברמה העיצובית והקונספטואלית. מדובר בסטודיו לעיצוב גרפי שמתנהל תוך כדי ובמהלך הלימודים: "הקליניקה מאפשרת לסטודנטים להתנסות בפרקטיקה של עיצוב גרפי במסגרת סטודיו החותר למצוינות מקצועית וקשוב בה בעת לצרכי הקבוצות המוחלשות בחברה", אומרת ד"ר גילה דנינו-יונה, מנהלת לימודי חוץ.

בסטודיו בונים קונספט, ממתגים, מעצבים ספרים, קטלוגים, מגזינים, אותיות ואריזות וכל תוצר גרפי אחר לפי דרישה. כל סטודנט שלוקח חלק בסטודיו מקבל הזדמנות להעצים את הנקודות החזקות שלו ולעבוד בצוות קריאטיבי. בשל אופיו הייחודי של הסטודיו מתאפשר לסטודנטים להתנסות בשטח ולצבור ניסיון מצד אחד, ומהצד השני מביא איתו הסטודיו ראש פתוח ורענן, רעיונות חדשים ויצירתיות בתולית מקסימה - והרווח הוא לגמרי של שני הצדדים בכל תהליך.


יוזם הסטודיו הוא שי גולן, מרכז לימודי עיצוב גרפי בלימודי החוץ, שהבין מעבר לחלק החוויתי את הצורך המקצועי האמיתי בפרקטיקום עבור הסטודנטים. "אנחנו עובדים בגובה העיניים, תוך הקשבה ופתיחות למגוון רעיונות ואפשרויות שהסטודנטים מביאים איתם לכל פרויקט" אומרת נסטיה פייביש, מעצבת גרפית, מורה ומנהלת הסטודיו. "התפקיד שלי הוא לכוון את הסטודנטים-המעצבים מתוך הניסיון והידע שיש לי בשטח, אבל גם לאפשר להם לקבל ביקורת ולחוות תהליך אמיתי מול לקוח אמיתי. אין כאן אווירה של מרצה ותלמיד, אנחנו צוות. גם אני לומדת מהסטודנטים המון. הם גם ההשראה שלי, וזה הכוח הגדול של הסטודיו הזה בעיני".

אחד הפרויקטים הבולטים והחשובים עליו עובדות בסטודיו הסטודנטיות-המעצבות ענבר הלפרין, סתיו דרמון ואמאל שופאני, הוא פרויקט Black Diamond. מדובר בתערוכת אמנים ומעצבי תכשיטים שתפתח בגלריה הראשית של מרכז האקדמי ויצו חיפה ב"רביעי לרביעי בארבע" (4.4 בשעה 16:00) ביוזמת המחלקה לעיצוב תכשיטים בלימודי החוץ. מטרת התערוכה לבטא את המחויבות לאמירה חברתית חזקת בתקופה הקשה שחווים היהודים יוצאי אתיופיה בתהליך הקליטה וההשתלבות שלהם בחברה הישראלית.

"השלב הראשון שטופל בסטודיו בתהליך מיתוג התערוכה היה עיצוב לוגו", מספרות המעצבות. "האחריות שלנו כמעצבים גרפיים היא להעניק חוויה ויזואלית מדויקת מהתבוננות רגעית בלבד בלוגו. על מנת להגיע לרמת דיוק כזו, בנושא כל כך מורכב ורגיש, היה עלינו לחקור את הנושא על כל היבטיו, הן ברמת החוויה והן ברמת ההיסטוריה עוד לפני שנכנסנו להיבט החזותי. לאחר הבנת התוכן והמסרים של האמנים בתערוכה, פנינו למחקר ויזואלי והשראות מעולם התוכן הרלוונטי לעבודות האמנות שמוצגות בתערוכה".


הקונספט שהתגבש והתקבל פה אחד היה פרשנות גרפית של סדקים. סדק הינו סימבוליות צנועה אך חכמה ומדויקת שהתאימה לנושא מכמה היבטים: פוליטי, חברתי וגאוגרפי. מהמקום זה נולד הלוגו - שהיה בסיס גרפי לעיצוב מתקדם של הקטלוג ואלמנטים נלווים לתערוכה.

לפרטים נוספים על התערוכה ולגלריית העבודות