שקט, כאן לומדים: סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, המתגוררים במעונות הסמוכים מתלוננים מזה כחודש על רעש בלתי פוסק בשעות "לא הגיוניות" בשל עבודות באתר הבנייה של הקמפוס החדש. לטענתם, עד כה עבדו הפועלים משעות הבוקר המוקדמות עד השעה 19:00, אך בחודש האחרון אישרה להם העירייה לעבוד עד השעות הקטנות של הלילה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הסטודנטים אומרים כי פנו למשטרה שהגיעה למקום כבר מספר פעמים וחילקה דוחות בסך 350 שקלים למנהלי העבודות. בחודש האחרון הם פנו גם לאגודת הסטודנטים, שם השיבו כי הם מטפלים בנושא.

"אנחנו משלמים שכר דירה גבוה ויש פה זלזול מטורף באנשים", אמרה לחדשות 2 Online דליה שמתגוררת במעונות. "אין מצב שבמקום אחר בארץ היו בונים על הראש של התושבים, אבל בגלל שאנחנו סטודנטים לא אכפת לאף אחד".

מנופים ומערבלי בטון מול החלון

היא הסבירה כי היא ורבים מחבריה חתומים על חוזה לשנה שלמה ולא יכולים לעזוב: "אנחנו משתדלים להיאבק. חייבים פתרון כמה שיותר מהר, אנחנו לא מצליחים ללמוד ולישון".

עומר, סטודנט אחר, גר בדירה שפונה לאתר הבנייה. "20 מטר מהחלון שלי פועלים מנופים ומערבלי בטון", הוא מתאר את שגרת החיים במעונות. "אני לא יכול לפתוח את החלון כי זה עושה מלא רעש".

הוא סיפר על אחד המקרים שבהם הזמין משטרה: "יצא לי להתקשר ב-23:00 בלילה למשטרה, הגיע שוטר שנכנס אתי לאתר הבנייה והסתפק בקנס. הוא לא עצר את הבנייה כי הקבלן סיפק תירוצים".

גם הוא אמר כי העבודות נמשכות בשעות אסורות רק בגלל שהמתלוננים הם סטודנטים: "בכל שכונה אחרת בתל אביב זה לא היה מתאפשר. זה לא בסדר שמפריעים לנו ובגלל שאנחנו סטודנטים נותנים לזה לקרות".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי "על פי ההסכם בין האוניברסיטה לחברת שיכון בינוי, על הקבלנים לעבוד על פי הוראות החוק והתקנות בנושא איכות הסביבה ומפגעי רעש. תלונה זו הועברה לידיעתנו לראשונה באמצעותכם, והיא תיבדק ותטופל בהקדם".

מעיריית תל אביב נמסר כי "בפרויקט מעונות הסטודנטים - קמפוס הברושים במתחם אוניברסיטת ת"א, קיים היתר להארכת שעות עבודות לילה עד השעה 22:00, בתוקף עד לתאריך 18.06.2015. בעקבות פנייתכם, ניתנה התראה למנהל הפרויקט בעניין החריגה משעות העבודה המאושרות בהיתר. במידה ותהיה חריגה נוספת, יבוטל ההיתר לעבודות לילה והעירייה תנקוט בהליכים בנדון".