הורים וילדה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
48% ממי שהתגוררו עם ההורים דורגו ברמת מתקשים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

החיים המקצועיים בארה"ב מתחילים מוקדם יותר מבישראל והצעירים נוטים לעזוב את בית הוריהם בגיל מוקדם יחסית – כעת מצביע מחקר של מכון גאלופ כי יש לזה השפעה על היכולת שלהם להצליח בחיים.

לפי המחקר, צעירים בני 34-24 שמתגוררים עדיין עם הוריהם הם בעלי סיכוי נמוך יותר באופן משמעותי "לשגשג" בחיים לעומת בני אותה קבוצת גיל שלא גרים עם ההורים. במחקר, שנערך בסוף 2013, דיווחו 14% מבני 34-24 כי הם מתגוררים עם הוריהם.

גאלופ דירגו את המשתתפים בסקר לפי שלוש קבוצות: "משגשגים", "מתקשים" ו"סובלים". הדירוג נערך לפי תשובות של הנשאלים, שהתבקשו לתאר את מצב חייהם הנוכחי והציפיות לטווח של חמש שנים לפי מדד קנטריל מ-1 ל-10. מי שקיבלו כיום ציון גבוה מ-7 דורגו ברמת "משגשגים" ומי שהיה בעל ציון גבוה מ-8 ביחס לעתיד דורג ברמת "משגשגים".

לפי הסקר, 51% מהאנשים שמתגוררים עם ההורים דורגו ברמת משגשגים, לעומת 57% ממי שלא מתגורר עם ההורים – אך בנתונים אלה כבר חושבה ההתייחסות למגדר, גזע, מוצא, אזור מגורים מצב תעסוקתי ומשפחתי ועוד. 48% ממי שהתגוררו עם ההורים דורגו ברמת מתקשים, לעומת 42% מהצעירים שמתגוררים מחוץ לבית הוריהם. כלומר, הסקר השווה בין קבוצות רווקים או כאלה בתנאי תעסוקה שווים.

גם בסקר איכות החיים של גאלופ נמצא צעירים בני 34-24 בעלי ססטוס חברתי דומה (רווקים מול רווקים, לדוגמה) הגרים מחוץ לבית ההורים מקבלים ציון גבוה יותר במדד איכות החיים של גאלופ והלת'ווייז. במדד נמצאו פערים בתחומי הבריאות הפיסית, הנפשית, ההערכה העצמית וההתנהגות.

>> פורסם במקור ב- Themarker

>> פרופ' אבי ישראלי מרוויח יותר מ-100 אלף שקל בחודש מהדסה וממשרד הבריאות

>> בחנו את עצמכם: עד כמה אתם אמיצים כמנהלים