משרד ראש הממשלה פירסם לאחרונה באמצעות נציבות שירות המדינה מכרז למשרת סטודנט לנהיגה בסופי שבוע ובחגים. מקורות במשרד רה"מ אמרו ל-TheMarker כי עיקר העבודה בסופי שבוע היא להסיע את בניו הבוגרים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יאיר ואבנר, לפי דרישותיהם ובהתאם להנחיות השב"כ.

לפי תנאי המכרז הנהיגה היא ברכב ממשלתי. מקום העבודה הוא ירושלים. היקף המשרה הוא עד 120 שעות בחודש. התאריך האחרון להגשת המועמדות למכרז היא יום שלישי הקרוב, 31.1.2017.

במשרד רה"מ קיים מאגר של נהגים העומד, לפי הצורך, למשימות המשרד, כולל הסעות ילדיו של נתניהו במהלך סוף השבוע לבילויים. חלק מהנהגים במאגר התלוננו על עומס העבודה המוטל עליהם, וביקשו לשחרר אותם מהסעות בשבתות ובחגים של בני משפחת נתניהו.

בתגובה נמסר ממשרד רה"מ כי "המשרד מעסיק נהגים תורניים במשרת סטודנט בסופי שבוע על פי אישור שהתקבל מנציבות שירות המדינה".

באתר החרדי "חדרי חרדים" מתחו ביקורת על כוונת משרד ראש הממשלה להעסיק יהודים בשבתות וחגים וכתבו כי "המקרה חושף מספר נקודות חמורות ושאלות הדורשות בירור מעמיק. ראשית, באופן רשמי משרד ראש הממשלה מגייס צעירים שהם גם יהודים עבור עבודות חילול שבת ללא שיש בהן צורך או פיקוח נפש, אלא רק למטרת הבילויים של בני משפחת נתניהו וחבריהם, האם החוק מתיר זאת? שנית, מדוע אזרחי ישראל נדרשים לממן את הנהגים של בני ראש הממשלה וחבריהם – בדרכם לבילויים בשבות ובחגים?".

אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה ציין בתגובה כי "סידורי ההסעה והאבטחה נקבעים ע"י אגף הביטחון במשרד רה"מ בהתאם לצרכים המבצעיים בלבד ולא ע"י משפחת נתניהו. היקף המענה האבטחתי מותאם להערכת האיום שהינה שונה ממאובטח למאובטח. מטבע הדברים אגף הביטחון אינו יכול לפרט מרכיבי קביעת רמת האיום לגבי כל מאובטח".

במכתב ששלחה היום עמותת אומ"ץ לעו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועץ המשפטית של משרד רה"מ היא כותבת כי: "נבצר מבינתנו הכיצד אישר משרד ראש הממשלה, וכיצד אישרת את עצמך, דרישה כה מחוצפת ושערורייתית למימון ענייניה הפרטיים של משפחת ראש הממשלה, מתקציב המדינה. נסיעותיהם הפרטיות של ילדי ראש הממשלה בסופי שבוע, שאביהם איננו מתלווה אליהן, אין להן דבר וחצי דבר עם ענייני המדינה. את בילוייהם הפרטיים של ילדי ראש הממשלה, יתכבד ראש הממשלה וישלם מהמשכורת שהוא מקבל מאוצר המדינה; או יתכבדו ילדיו וישלמו מכספם שלהם המדינה".

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר: "הידיעה אינה נכונה בין השאר מפני שאבנר נתניהו שומר שבת ואינו נוסע בשבת. כל ההחלטות בנושאי האבטחה נקבעות על ידי גורמי הביטחון וליאיר ולאבנר אין שום חלק בכך".

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

7 רעיונות השקעה בעידן טראמפ

שעת כושר: רשתות ספורט בינלאומיות עומדות להציף את ישראל