שדרות היא לא רק אותה עיר שאנחנו רואים במהדרות החדשות בזמנים של לחימה, ולאחרונה היא חווה תקופה של התפתחות ופריחה. "יש הרגשה שמשהו טוב קורה, וכל חודש נפתח עסק חדש", מציין מורן בראנס, בן 30, שהחליט שדווקא, או אולי בגלל, האופי של העיר, הוא מעוניין לפתוח בה, ביחד עם רעות רייר (26), את משרד הפרסום שלהם.

רעות ומורן הגיעו לשדרות לפני 4 שנים, כדי ללמוד תקשורת במכללת ספיר, ותוך כדי הלימודים גילו השניים את העיר הדרומית. "במהלך תקופת הלימודים שימשתי כיו"ר אגודת הסטודנטים ועברתי שני סבבי לחימה", מסביר מורן, "מתוקף תפקידי, הייתי מגיע לתמוך בתושבים בכל מה שהיה צריך וכך התאהבתי במקום". רעות, שבמקביל ללימודי התקשורת למדה עיצוב גרפי, שימשה כמעצבת הגרפית של אגודת הסטודנטים הארצית, שם נפגשו והחלו לחשוב על עתידם ברגע שיסיימו את התואר.

עוד בלימודים וקריירה:

מורן מציין שלא היה להם ספק שהם רוצים להישאר ולהקים את העסק שלהם בעיר הדרומית. זאת בזמן שרוב הסטודנטים בורחים חזרה למרכז עם סיום הלימודים: "כ- 1200 סטודנטים כל שנה, שאף גורם לא דואג לשמר אותם בנגב".

ובאמת, לאחר כחודשיים מסיום התואר, הם הקימו את "דרומה", חברת פרסום ושיווק. בחברה שהקימו, מורן משמש כמנכ"ל ורעות היא האחראית על הקריאייטיב, "הלכנו על תחום הפרסום מתוך מחשבה שזה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב, וזהינו שיש ריק בתחום הזה בעיר", הוא מסביר.

מורן ורעות דואגים להעסיק רק עובדים שגרים בשדרות, חלקם סטודנטים שמבצעים אצלם סטאז'. גם את כל שאר בעלי המקצוע שמסביב, כמו בתי דפוס, הם מקפידים לקחת מתוך העיר ובכך דואגים למעשה לייצר עבודה גם במעגלים נוספים. כיום יש למשרד 14 ארגונים איתם הם עובדים ונותנים להם שירות, כמו למשל מועצת הנגב. אפילו השם של העסק: "דרומה", הוא בעל משמעות מבחינתם והוא חלק מהמיתוג שיצרו לחברה והבחירה דווקא בעוטף עזה כמקום בו יחיו בשנים הקרובות. השניים מקפידים לשלב בין תכנית עסקית לתפיסה ערכית, וכחלק ממטרות העסק שלהם הם מציעים חבילות שמתאימות לכל סוגי העסקים: מחברות וארגונים ועד עסקים קטנים ויזמים מקומיים.

דרומה (צילום: "דרומה")
אפילו השם של העסק: "דרומה", הוא בעל משמעות | צילום: "דרומה"


לשדרות יש תדמית לא פשוטה של עיירת פיתוח בקו עימות. לא חששתם לפתוח עסק דווקא שם?
"התפיסה הזו ישנה ומוטעית, בשדרות יש אוכלוסייה איכותית והעיר מתקדמת ומתפתחת כל הזמן. כבר עכשיו אנחנו מבחינים במגמה של עסקים וארגונים, גם מהעיר, גם מהאזור ואפילו ממרכז הארץ, שפונים כדי לקבל את השירותים שלנו, בעיקר בגלל חיבור ערכי לחברה שפועלת בעוטף עזה, ולא פחות חשוב מזה, מתוך ההבנה שאפשר לקבל שירותים ברמה מקצועית ואיכותית במחירים זולים יותר מהמקובל במרכז הארץ".

לא אומרים לכם - "מה עובר לכם בראש? השתגעתם?"
"בהתחלה היינו צריך להסביר את הרציונל שלנו ושל החברה לאנשים שהרימו גבה, אך מי שמתעניין ומי שמכיר אותנו יודע שמבחינתנו יש הגיון מבוסס, והחיבור שלנו לעיר ולתושבים גדול יותר מכל דעה קדומה או סטיגמה כזו או אחרת".

אז איך עובד לכם העסק עד עכשיו?
"טוב משציפינו. השמועה עוברת מהר, והמודעות למיתוג נכון והחשיבות של שיווק ומשמעותו להצלחת העסק, הופכים להיות מובנים יותר לבעלי עסקים באזור".

היית ממליץ לאנשים אחרים להגיע להקים עסק בעיר?
"מי שמגיע צריך להבין ששדרות היא בדיוק כמו כל עיר, ואפילו טובה יותר. בפירוש הייתי ממליץ. אם לא הייתי ממליץ לא הייתי פה".

  >>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>