עבודת חלומות בנאס"א (צילום: נאס"א)
עבודת חלומות בנאס"א | צילום: נאס"א
אם גם אתם מתעוררים כל בוקר בלי חשק לקום מהמיטה וללכת לעבודה, יש לנו חדשות טובות עבורכם: סוכנות החלל האמריקנית נאס"א מציעה משרות חלומיות - תרתי משמע - למי שיהיו מוכנים לפנות שלושה חודשים מחייהם ולשכב במיטה.

מדובר בניסוי שנערך כבר כמה שנים במרכז לחקר החלל ביוסטון ומטרתו לבדוק את השפעת המיקרו-גרביטציה על הגוף. המתנדבים בני המזל שייבחרו להשתתף יבלו כשבעים ימים רצופים במיטה, כשהפעילויות היחידות שמותר יהיה להם לבצע יהיו אכילה, צפייה בטלוויזיה, גלישה באינטרנט, קריאה ומשחק במחשב. ולמקרה שתהיתם – כן, גם עשיית צרכים ומקלחות יתבצעו בשכיבה.

כל משתתף בניסוי יבלה שבועיים במרכז המחקר, במהלכם יבצע פעילויות יומיומיות רגילות וייבדק תדיר על ידי המדענים במקום. לאחר מכן הוא ייכנס למיטה לתקופה של 70 יום, והזמן היחיד בו יוכל לזוז ממנה הוא כשהמדענים יערכו בדיקות ויבדקו את השינויים במסת השרירים, בעצמות, מחזור הדם והמערכת החיסונית שלו. לבסוף, הוא יבלה שבועיים נוספים בשיקום שיחזירו את הגוף חזרה לכושר הטבעי שלו.

המשכורת, כפי שניתן לנחש, חלומית לא פחות: 5,000 דולר בחודש. אבל לפני שאתם ממהרים להירשם באתר, כדי שתדעו איזה מחיר אתם עומדים לשלם על התקופה הזו. בהיעדר כוח כבידה, הדם זורם לראש ולגפיים במקום למטה וגורם למראה נפוח. מסת הגוף גדלה כשרקמות השריר הולכות ומדלדלות, העורקים והוורידים ברגליים נחלשים והגוף סובל מאנמיה וספירת דם נמוכה.

בנוסף, קצב אובדן הסידן בעצמות במצב של מיקרו-גרביטציה מהיר פי עשרה מזה של אדם מבוגר שסובל מאוסטאופורוזיס. אסטרונאוטים שחזרו משהייה ממושכת בתנאים כאלה דיווחו על תחושה כללית של חולשה ואובדן איזון בשובם לכדור הארץ, אם כי בכל המקרים נרשמה החלמה מלאה כעבור שבוע.

הת'ר ארצ'ולטה, שלקחה חלק במחקר כבר שלוש פעמים, כתבה על החוויה בבלוג שלה: "אני אדם מאוד פעיל אז לעיתים היה לי קשה להיות מוגבלת למיטה, אבל רבים מאיתנו מוכנים לעשות זאת למען עתיד חקר החלל. הכסף הוא די מדהים. חמשת אלפים דולר בחודש, שזה מושלם למי שזה עתה סיים ללמוד, לא מצליח למצוא עבודה, נמצא בין עבודות - או פשוט אוהב את חקר החלל".

לטופס הגשת מועמדות: https://bedreststudy.jsc.nasa.gov/apply.aspx