יש נטיה לחשוב שאם אתם רוצים להיראות סמכותיים ורציניים בשביל להרשים את הקולגות והבוס שלכם בעבודה, אתם צריכים ללבוש חליפה, נעליים שחורות ועניבה חונקת. אז תחשבו שוב - לפי מחקר בריטי חדש, אם תזנחו את בגדי העבודה הסטנדרטיים והמשעממים ותלבשו בגדים צבעוניים, תתפסו כיותר יצירתיים ובכך תגדילו את סיכוייכם לקבל העלאה בשכר, לקבל קידום בתפקיד, ובכלל, תיהנו מהשפעה חיובית על הקריירה שלכם.

נשמע לכם מופרך? שימו לב לנתונים העולים מהמחקר:

  • 20% עובדים בגילאי 18עד 34 הלובשים בגדים צבעוניים מקבלים קידום.
  • 20% מהעובדים בגילאים 25 עד 34, טוענים כי סגנון הלבוש השמח מבטיח עליית שכר.
  • 25% טענו שבזכות הלבוש הם התקבלו לעבודה מלכתחילה.
  • אחד מתוך חמישה העידו כי בגד צבעוני גורם להם להרגיש יותר אנרגטיים.
  • 14% ציינו שהם חשים יותר יצירתיים כך.
  • 25% מרגישים שמחים יותר.
  • אחד מכל חמישה הודה שהוא מעריץ עובדים המגיעים בלבוש צבעוני, ואחד מכל עשרה ציין שהוא מקווה שהיה לו האומץ להתלבש כמוהם.
  • 27% טענו שלבוש בעל צבעים מרובים נתפס יצירתי.
  • צבע הלבוש עם ההשפעה החיובית ביותר הוא אדום (15 אחוז), ומעט אחריו הצבע סגול (10 אחוז).

עוד בלימודים וקריירה:

לפי נתוני המחקר, לבישת בגדים צבעוניים גורמת לנו להרגיש בטוחים יותר בעצמנו. ולא פחות חשוב מההרגשה האישית, בגדים צבעוניים נותנים גם לסובבים אותנו את ההרגשה שאנחנו בטוחים יותר בעצמנו ויצירתיים יותר, כך שלמעשה הבגדים עושים לנו את העבודה בזכות עצמם, מבלי שנצטרך לשווק את עצמנו. איך אמרו בפרפר נחמד? תגיד לי מה אתה לובש ואגיד לך מי אתה.

קארי קופר, פרופסור לפסיכולוגיה ארגונית, טוען שלבישת בגדים צבעוניים משדרת לאנשים שאתה יצרתי ורוצה שישימו לב אליך. עוד מציין פרופ' קופר כי נשים לדוגמה, אוהבות ללבוש בגדים צבעוניים כדי לשפר לעצמן את מצב הרוח כשהן מרגישות מדוכדכות. "נשים מראש אוהבות ללבוש בגדים צבעוניים", טוען פרופ' קופר, "אך אצל גברים זה מאוד תלוי בסביבת העבודה שבה הם נמצאים. כך למשל עובדים בתחום הפרסום, יחסי הציבור או התקשורת ירגישו יותר בנוח בלבוש צבעוני, בעוד אנשים מתחומים כמו בנקאות יכולים לבטא את הצבעוניות שבהם על ידי עניבה צבעונית או שלייקס צבעוניים".

"הבגדים הצבעוניים שלובש אדם מעידים מיהו ומשדרים 'אני יצירתי, אני לא מוכן ללבוש רק חליפות', וזה בוודאות גורם לאנשים לשים לב אליך". מציין פרופ' קופר ונותן כדוגמה את ג'ון סנואו, מגיש טלוויזיה בריטי, כאחד שלובש עניבות צבעוניות וגרביים צבעוניים ובכך הוא משדר שהוא לא סתם קריין חדשות ממוצע.

ג'ון סנואו (צילום: ויקיפדיה)
העניבה הצבעונית מעניקה תחושה של יותר. ג'ון סנואו | צילום: ויקיפדיה

רבקה אלפרד, מנהלת שיווק בבנק, מציינת כי "אנחנו מתחילים לראות מגמה בה אנשים רבים מקפידים על אופנה, אפילו בעבודה, כדי להצהיר מי הם. מקום העבודה כבר לא צריך להיות מלא בחליפות משעממות ובעניבות חונקות, כי הן לא אומרות דבר על מי שאתה ולא מבליטות אותך מהעובדים האחרים".

"פסיכולוגיה של צבעים זה דבר שכבר זמן רב משתמשים בו בעסקים בכל מיני תחומים, אבל רק לאחרונה עובדים התחילו להשתמש בו בעצמם דרך הלבוש שלהם", מספרת אלפרד. "אנחנו מאמינים שהאופנה בה אתה מתאים את עצמך אישית למקום העבודה שלך, תמשיך לצבור תאוצה, ויותר עובדים יחפשו דכים יצירתיות לבלוט מעל העמיתים שלהם, בכל הקשור ללבוש שלהם".

(מקור)

  >>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>