ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (ג') באופן סופי תקנות, שלפיהן מעסיק רשאי להציע לעובד לקבל את תלוש השכר שלו לא כתלוש מודפס, אלא באמצעות אתר אינטרנט מאובטח או דואר אלקטרוני פרטי או מטעם המעסיק.

המעסיק יהיה רשאי להעביר את התלוש במייל רק אם העובד הביע את הסכמתו לכך בכתב, והוא יוכל לשנות את החלטתו בכל עת. בנוסף, גם אם בחר העובד בקבלת התלוש באמצעים אלקטרוניים, התלוש יהיה ניתן להדפסה. כמו כן, קובעות התקנות כי המעסיק יהיה מחויב לאפשר לעובד לקבל תלושי שכר מודפסים לתקופה שלא תפחת משבע שנים רטרואקטיבית.

עו"ד מאיה טאוסיג, מהלשכה המשפטית במשרד העבודה והרווחה, סיפרה כי "המשרד שקד על התקנות במשך שבע שנים. זוהי הקלה משמעותית למעסיקים, העשויה לחסוך במשאבים ולתרום לסביבה. העולם כולו הולך לכיוון הזה".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), דרש לדעת באיזה אופן ועד כמה יהיו תלושי השכר האלקטרוניים מאובטחים. עו"ד עלי קלדרון מהרשות למשפט, טכנולוגיה ומדע במשרד המשפטים, השיב כי המעסיק ומפעיל אתר האינטרנט יחויבו לעמוד בהוראות חוק מחמירות, המחייבות הצפנת מידע. עם זאת, המערכת תיתן חיווי האם העובד קיבל את תלוש השכר וכן האם צפה בתלוש. מנהל אגף האכיפה המנהלית במשרד העבודה והרווחה, מאיר דוד, אמר כי כך יתאפשר למשרד לוודא כי תלוש השכר אכן נמסר לעובד, ובזמן.

הכתבה פורסמה במקור ב-The Marker

הבלוף נחשף: האם למורים באמת מגיעים 100 ימי חופשה בשנת לימודים?

עתירה לבג"ץ למינוי מיידי של מנהלת הרשות לקידום מעמד האשה