גבר מיואש במשרד (צילום: Justin Horrocks, Istock)
האם תלכו לעבודה כשאתם חולים או תנוחו בבית? | צילום: Justin Horrocks, Istock
כמה פעמים הלכתם לעבודה כשאתם מקוררים, מצוננים ואפילו חולים בשפעת? ככל הנראה מספר פעמים לא קטן. אף אחד לא רוצה לוותר על ימי החופש שלו לטובת החלמה איטית במיטה אלא מעדיף "לבזבז" אותם על חופשת קיץ חלומית.  יותר ויותר עובדים הולכים למקומות העבודה שלהם גם כאשר הם חולים ומעדיפים להחלים במשרד מול המחשב אפילו שהם יודעים שכל שיעול שלהם עלול להיות מדבק ולגרום אולי לעובדים אחרים לחלות.

90 אחוז מהעובדים מגיעים למשרד חולים

ה"ניו יורק פוסט" מפרסם כי מחקר מצא כי 90 אחוז מעובדי המשרד הלכו לעבודה חולים בשנת 2012. בנוסף, לפי המחקר, הם היו יעילים רק 60 אחוז בעבודתם לעומת עבודתם ביום רגיל. "כולם הולכים לעבודה כשהם חולים", מאשר ד"ר סטיבן לם, מנהל מרכז הרפואי רוברט פרסטון בניו יורק. לפי מחקר נוסף של ארגון בריאות ובטיחות הציבור, 20 אחוז מהאמריקאים לא מודים שהם חולים לא משנה כמה רע הם מרגישים ו-17 אחוז נשארים בבית בהתאם להוראות הרופא.

אז למה כל כך הרבה אנשים מחליטים להגיע לעבודה חולים במקום להישאר בבית ולטפל בעצמם? למה הם מעדיפים לסכן את הקולגות שלהם לעבודה? הפחד לפספס משהו בעבודה ולא לעמוד בדד ליין שנקבע מראש הוא מקור הדאגה. מחקר של ארגון בריאות הציבור האמריקני מגלה כי 42 אחוז מהאמריקאים מגיעים לעבודה ומודים שהם חולים. רובם מביעים חשש מכך שחבריהם לעבודה יצטרכו לעשות גם את עבודתם.

"מנהלים צריכים לשמש דוגמא ולהישאר בבית כשהם חולים"

לינדסי שהלכה לעבודתה חולה מספרת שבמקום העבודה אמנם מציעים עשרה ימי מחלה בתשלום בשנה אבל היא לא הרגישה בנוח להשאיר את עבודתה לקולגות. "לא היה מדובר בחיים ומוות אבל הייתי צריכה לטפל במחשבי החברה, דברים שלא יכולתי לסדר מהבית", היא טוענת. ד"ר לם מסביר כי אנשים רבים הולכים לעבודה חולים בדומה ללינדסי והסיבה לכך היא מוסר עבודה גבוה.

למרות שרוב העובדים מודעים לעובדה שהם אינם פרודוקטיביים כאשר הם באים לעבודה מותשים וחולים זה לא מונע בעדם לגייס כוחות ולהתיישב במשרד. דריל פיגאט, מנהל צוות במשרד בוול סטריט אומר כי הסיבה היא מחויבות לעבודה, "העובדים רוצים להיות בטוחים שלא ישכחו אותם בעבודה ויראו כי יש להם מחויבות למקום העבודה. חלק מרגישים כי אם יגיעו יום-יום לעבודה, יבטיחו לעצמם ביטחון תעסוקתי", הוא מוסיף.

מסתבר כי למעסיקים קשה לשנות את ההרגלים של העובדים שלהם, חברות מציעות תוכניות תמיכה לעובדים כאשר הם חולים אך גם זה לא גורם לעובדים להישאר בבית. "מנהלים צריכים לשמש דוגמה בעניין", מוסיף פיגאט. "הם צריכים להישאר בבית גם בזמן שהם חולים". אנדרו רויס באואר, מנכ"ל חברה למוצרי טיפוח החליט להישאר בבית לאחר שסבל מדלקת ריאות למרות שהיה צריך לקדם את אחד ממוצריו החדשים. "זה היה קשה, ממש כאב לי להישאר בבית בזמן כזה אבל עשיתי זאת כדי להחלים", הוא מוסיף. אהרון זוסמן, מייסד חברת נדל"ן אומר, "אם יגיע למשרד עובד חולה נשלח אותו הביתה בלי לשאול שאלות", הוא אומר. "לבקש מאנשים לעבוד כשהם חולים זה לא מוסרי אבל גם להגיע לעבודה ולהדביק את כולם זה לא בסדר", הוא מסכם.