עם השתכללות הטכנולוגיה וחילופי הדורות בשוק העבודה (בני דור ה-Y תופסים יותר עמדות ניהוליות ובני דור ה-Z נכנסים למשרות ראשונות), הופך נושא הגמישות בעבודה להיבט מרכזי בשיקולי המועמדים. כך עולה מסקר שערכה חברת מנפאואר בקרב 14 אלף עובדים ב-19 מדינות. 38% מהמשתתפים דיווחו שגמישות בשעות העבודה היא אחת משלושת הגורמים החשובים ביותר הנלקחים בחשבון בקבלת החלטות קריירה.  

המספרים משתנים בין המדינות. בנורבגיה וספרד 47% מהעובדים מבקשים גמישות, ובהולנד - 46%,  בעוד בגרמניה, שנמצאת בתחתית הרשימה - רק 20%, פחות מבסין (26%) ובהודו (30%). במחצית מן המדינות שנבדקו הגמישות היתה חשובה ל-40% או יותר מכלל העובדים.

נתונים בכתבה

עם זאת, הגדרת המושג "גמישות" משתנה. אחד מכל ארבעה עובדים (26%) ציין שגמישות בשעות ההגעה והיציאה היא החשובה ביותר. אחד מכל חמישה (22%) ציין שהאפשרות לעבוד מהבית או ממקום אחר היא החשובה. 15% מכלל העובדים אמרו שהאפשרות לבחור משמרות היא החשובה, ו-5% קבעו שהאפשרות לצאת לשבתון או לחופשות ללא תשלום לפרק זמן ארוך היא המהותית עבורם.

נתונים בכתבה

נתון מעניין נוסף מעלה שכמחצית מהעובדים (54%) יעדיפו משרה מלאה עם גמישות בשעות או במיקום. עם זאת, אחד מכל שלושה עובדים (36% מהנשאלים) מעדיפים עבודה חלקית או במסגרות פרילנס ולא משרה מלאה. במדינות כמו פרו, קולומביה, ברזיל וארגנטינה יותר עובדים מעדיפים להיות עצמאיים - 46%-55% - בעוד באירופה וארצות הברית רק 26%-38%  מעדיפים זאת.

אמנון רדר, יו"ר מנפאואר ישראל, מסר כי "בניגוד למה שחושבים, הרצון לגמישות הוא לא נחלתם של הצעירים בלבד. אנו רואים שעובדים בכל קבוצות הגיל מעניקים חשיבות לפרמטר הגמישות במשרה, כל גיל וצרכיו שלו. עובדים מבוגרים יותר זקוקים לגמישות בשביל ילדיהם, בעוד צעירים, שנולדו לעידן מחובר ודיגיטלי, מנסים לנצל באופן מירבי את יתרונות הטכנולוגיה".

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker

רק שתי חברות היי-טק בצמרת החברות הגלובליות שטוב לנשים לעבוד בהן

ייצוגית נגד חנות א.ל.מ בדיוטי פרי: לא מאפשרים לעובדים לשבת