לא פעם אנו מזגזגים בין עבודות, או לוקחים בינתיים את העבודה הראשונה שאנחנו מתקבלים אליה עד שנגיע לנחלה המקצועית והכלכלית אי שם בהמשך הדרך, מתוך הנחה שעבודה זמנית כזו לא אומרת שום דבר לגבי העתיד. אלא שממחקרים שפורסמו לאחרונה עולה כי רוב הרווחים שלנו מהעבודה ייעשו לפני שנצלח את גיל 40. כך שאם לא מצאתם ג'וב ריווחי כבר בשלב מוקדם בחייכם, יש סיכוי יותר מסביר שתהיו תקועים בעבודה שתניב לכם רווחים נמוכים לכל החיים

מחקר אקדמי שנערך לאחרונה אסף רשומות של הביטוח הלאומי בארה"ב ועקב אחר הרווחים לאורך כל מסלול החיים של אנשים שהתחילו לעבוד בין 1950 ו-1980. חשוב להבין שהכלכלה בשנות ה-50 הייתה יותר סלחנית, היה פחות אי-שוויון בין הצעירים בני עשרים פלוס, והם הרוויחו יותר מאשר בני גילם בדורות הבאים. גם אם השכר עלה בשנים הבאות, הוא הלך והצטמצם עבור עובדים צעירים במהלך תקופה זו של חייהם.

כפי שנראה, אי השוויון בימים אלה גרוע יותר, ובוגרי אקדמיה צעירים מרוויחים פחות ממה שהרוויחו הוריהם בגילם. זה מה שהופך את המחיר של התחלת הקריירה המקצועית בעבודה לא נכונה לגבוה יותר מתמיד. השילוב הכי גרוע הוא משכורות נמוכות וניידות מועטה בין עבודות. ב -1983, מעל 25% מהעובדים האמריקנים נשארו במקום העבודה פחות משנה. בשנת 2014, פחות מ -20% נשארו במקום עבודה אחד.

השאלה היא היכן בני דור ה-Y או בני העשרים ומשהו מתחילים היום את תפקידם הראשון? התרשים הבא מראה היכן בני 23-29 שאינם סטודנטים עבדו בשנת 2016. התרשים מחולק על פי סוג עבודה, כאשר הגברים נמצאים בעמודה הימנית.

הסטטיסטיקה מסווגת מחדש את העיסוקים, ולכן נתוני העבודה אינם ניתנים להשוואה באופן ישיר לאורך שנים. אבל השוואת המספרים מצביעה על מגמות כלליות. אלו היו העבודות של בני עשרים פלוס בשנת 1983:

 הנתונים הללו משקפים את הכלכלה המשתנה בארה"ב - פחות משרות בתעשייה ובאדמיניסטרציה, כאשר בעבר שילמו בתפקידים הללו משכורות יחסית גבוהות לעובדים אמריקאים ללא תואר אקדמי. בינתיים, נראה שיש יותר כיום מקומות עבודה במיומנויות לא מקצועיות (שירותי מזון, קמעונאות, מכירות), שירותי בריאות, ובנייה.

הפערים המגדריים עדיין ממשיכים להתקיים וכך גם אי השוויון בהכנסה: נשים עדיין ממלאות תפקידים במשרות הדורשות מיומנויות לא מקצועיות, עם חריגה יוצאת דופן של משרות עם מיומנויות מקצועיות כמו ניהול, משפטים, כספים ועסקים. מלבד זאת, גברים צעירים נוטים להרוויח משכורות גבוהות יותר, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והמדע.

בשנות השמונים היו פחות עובדים במסלולים מקצועיים, כיום יותר עובדים צעירים ממלאים תפקידים במשרות שדורשות מיומנויות מקצועיות או במשרות בתחום המדע והטכנולוגיה. הנתון הזה עולה בקנה אחד עם הנתונים המצביעים על פערים בעליית ההכנסות, המגיעה יותר מאנשים במעמד הבינוני-גבוה ופחות במעמד הבינוני.

בהשוואה לשנת 1983, גידול השכר הוא בקיפאון בענפים רבים, גם במשרות שהתגמול שלהן הוא יחסית גבוה.

 
כפי שזה נראה כעת, יש עוד סיבות לדאגה לגבי העתיד - לא מעט משרות פופולריות שאותם מאיישים עובדים צעירים כמו אדמיניסטרציה ותחבורה, ייעשו במידה רבה על ידי מכונות ורובוטים בעתיד הלא רחוק, זאת בנוסף לחלק מהמשרות של עובדים במסלולים מקצועיים שגם הם לא בטוחים מפני אוטומציה. או במילים אחרות – תחשבו טוב טוב לפני שאתם לוקחים את המשרה החלקית הזו בחברה המעפנה הזו שלא באמת מעניינת אתכם, כי אתם עלולים להיתקע שם לנצח.