מועמד שהגיש מועמדות למשרה בשירות בתי הסוהר לא ציין את גילו בקורות החיים ונתבקש לעשות זאת. משנפסלה מועמדותו לאחר מכן, הגיש תביעה נגד שב"ס בגין אפליה על רק גיל. בית הדין קבע, אמנם הוכח כי המועמדות נפסלה מסיבות ענייניות, אך מן הראוי לא לדרוש נתוני גיל בשלב שלא קיימת רלוונטיות לגיל לתפקיד הנדרש"

שירות בתי הסוהר דרשו ממועמד לקבלת משרה לציין בטופס ההרשמה את הגיל שלו - ובית הדין לעבודה מתח על כך ביקורת. "מן הראוי כי שירות בתי הסוהר יפיק לקחים, ולא ידרוש את נתון הגיל בעת הגשת קורות חיים או מילוי טפסי מועמדות, כאשר לא קיימת רלוונטיות לגיל, לתפקיד הנדרש".


המועמד, יליד שנת 1950 (בן כ-66 שנה) הגיש מועמדות לשני תפקידים ניהוליים בשב"ס. בקורות החיים, שבהם מפורטים השכלתו וניסיונו המקצועי, הוא לא ציין את תאריך הלידה שלו. משב"ס יצרו איתו קשר וביקשו השלמת נתוני הגיל שלו. לאחר מכן הם לא חזרו אליו.

בית הדין דחה את טענת השב"ס כי תאריך הלידה התבקש על מנת לבצע בדיקה ביטחונית, בפסק הדין נכתב, "אין ממש בטענה בעיתוי בו נדרשה בעת הגשת המועמדות ובטרם בוצע סינון של המועמדים ונקבעה התאמתו של המועמד לתפקיד". 

המועמד תבע את שב"ס על אפלייה מחמת גיל, אך שב"ס טענו והוכיחו כי פסילת המועמדות הייתה בשל סיבות ענייניות וכי ניסיון המועמד אינו מתאים לדרישות המשרה. עוד נטען בשב"ס כי תאריך הלידה נדרש על מנת להשלים את תהליך הרישום בתוך המערכת הממוחשבת. בפסק דין עוד נכתב כי בעקבות המקרה, שב"ס "למדו לקח כי אינם דורשים יותר את פרטי הגיל ותאריך הלידה במערכת שלהם.

עוד נכתב בפסק הדין כי, "למרות דחיית התביעה, התובע העמיד לדיון בעיה אמתית באשר לדרישה להשלמת פרטים שאינם רלוונטיים בשלב הראשוני".

עו"ד שושנה גביש, מומחית לדיני עבודה במשרד ש. הורוביץ ושות', אמרה כי, "אנו רואים כי עם הזמן, המאבק של אנשים מבוגרים תופס תאוצה. פסק הדין הזה הוא דוגמא להתפתחות שקרתה כתוצאה ממאבק משפטי".

 הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker

כתבות נוספות:

הגיוס הגדול אי פעם של קרן ישראלית: פימי גייסה 1.1 מיליארד דולר

אחרי הנפילה: אנליסטים צופים כי מחיר הנפט יזנק השנה ב-50%