יש אנשים שאוהבים את העבודה שלהם בגלל מה שהם עושים במהלכה, יש כאלה שאוהבים את המשכורת הגבוהה, השעות הנוחות או את האבטלה הסמויה, ויש גם כאלה שנהנים לקום מדי בוקר ולהגיע למקום העבודה רק בגלל האנשים שהם עובדים איתם. שזה כמובן מעולה, כי בין אם נרצה או לא, הקולגות שלנו הם האנשים שאנחנו מבלים איתם הכי הרבה שעות ביממה, כך שכדאי בהחלט לכל הפחות להסתדר איתם.

למרבה הצער, זה לא משהו שאפשר לדעת מיד כשמתחילים עבודה חדשה, לא בימים הראשונים ובטח שלא בראיון העבודה. אפשר אולי לקבל תחושה כללית של הצוות, אבל עד שלא ניצור איתם אינטראקציה על בסיס יומיומי לא נוכל לדעת איך זה באמת לעבוד איתם. ובכל זאת, יש כמה דברים שאפשר להקפיד עליהם כדי ליצור דינמיקה קבוצתית טובה ויעילה.

אז איך עושים את זה? הנה חמש דרכים לבניית יחסי עבודה בריאים, כבר על ההתחלה:

1. יוזמה ונקיטת אחריות

הראו לאנשים שהם יכולים לסמוך עליכם, על ידי כך שתתנדבו מיד להיות הראשונים לעשות משהו מסוים, בין אם זה לבנות תכנית אסטרטגית ללקוח או תכנון של פעילות משותפת לכולם מחוץ לשעות העבודה. קחו אחריות וודאו שהפרויקט הזה יוצא לפועל מתחילתו ועד סופו, גם אם זה כולל להפעיל אנשים אחרים ולעמוד בדדליינים קטנים לאורך הדרך. השתמשו למשל בלוח שנה משותף או בכל כלי ניהולי אחר שמוודא שכולם יודעים את התפקיד שלהם בפרויקט הזה, ויוכלו לעקוב אחר ההתקדמות שלו. כך תוכלו מהיום הראשון להראות לקולגות שלכם שאתם יודעים לתקתק עבודה. עם זאת, שימו לב שאתם לא עושים את זה בצורה "נלהבת מדי" שתמאיס אתכם על הקולגות שרק הכרתם.

עובדים במשרד (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
נקטו יוזמה, אבל השתדלו לא להתלהב מדי על ההתחלה | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

2. תקשורת עם הצוות

קודם כל ודאו איך הקולגות שלכם אוהבים לתקשר ביניהם – האם הם שולחים אימיילים? האם יש להם קבוצת ווטאסאפ משותפת? האם הם מעדיפים תקשורת אישית של פנים מול פנים במהלך ארוחת הצהריים? אמצו גם אתם את הדרך הזו, בין היתר כדי שתוכלו לתקשר איתם ביעילות ובמהירות רבה יותר, אבל גם כי זו דרך טובה להיכנס לקליקה שלהם.

אישה חושבת חיובי (אילוסטרציה: Max4e Photo, shutterstock)
חשוב לשמור על גישה חיובית | אילוסטרציה: Max4e Photo, shutterstock

3. גישה חיובית וגמישות

כל עובד חדש נתקל בימים הראשונים בכמה הפתעות שלא בהכרח ציפה להם, בין אם במישור המקצועי (פרויקט שלא חשבתם שתצטרכו להתעסק איתו) או האישי (נהלים שכנראה פחות תסתדרו איתם). לא משנה מה קורה, נסו לשמור על ראש פתוח והתייחסו לכל דבר כמו הזדמנות לגדול, להתפתח ולרכוש מיומנויות חדשות. גישה חיובית תסייע לכם לאמץ את הסיטואציות הבעייתיות, ותגרום לקולגות שלכם להתרגש לגבי עבודה משותפת אתכם.

עובדים במשרד (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
תקשורת פנים מול פנים תאפשר לכם ליצור קשר חזק | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

4. מטרות קולקטיביות במקום אישיות

בכל התחלה של עבודה חדשה ישנה תחושה מסוימת של לחץ – הרצון שלכם להוכיח את עצמכם, את הערך שלכם, לעבוד מעט קשה יותר ובאופן עקיף להשוויץ בהישגים שלכם. יחד עם זאת, אם אתם רוצים להותיר רושם ראשוני טוב, נסו להתמקד בתמונה הגדולה ובאיך אתם תורמים למטרות הגדולות יותר של הצוות, במקום לחשוב איך לבלוט. כשפרויקט מסתיים למשל, הכירו בעבודה של כל מי שהיה מעורב בו ושבחו את ההישגים של האחרים, כך תראו שאתם שחקנים קבוצתיים שדואגים קודם כל לצוות.

עובדים במשרד (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
נסו להתמקד בתמונה הגדולה | אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock

5. השכמה

רוצים להותיר רושם חיובי על הקולגות כבר מהיום הראשון? בשתי מילים – אל תאחרו. במילה אחת – הקדימו. נסו להיות האדם הראשון במשרד או במקום העבודה כדי לקלוט ולהסתגל לוייב, ולהכניס את עצמכם למצב רוח פורה. ואם אתם כבר שם לפני כולם, הפתיעו את הקולגות עם קפה או קרואסונים חביבים על הבוקר, סתם כדי לגרום להם לחבב אתכם – כי אין כמו פחמימה טובה כדי לפתח ידידות מופלאה.

קרואסון (צילום: MaraZe, ShutterStock)
ידוע שזו הדרך האמתית להתחבב על אנשים | צילום: MaraZe, ShutterStock