הבוס (צילום: jupiter images)
עליכם להבין מה היעדים שלכם ולדבוק בהם על מנת להצליח | צילום: jupiter images
לא חשוב מה הייתה נקודת ההתחלה שלהם, עבור המנכ"לים של החברות הגדולות בעולם ובארץ, הדרך להצלחה הייתה סלולה גם בהרבה קשיים. חלקם התחילו בקטן והתפתחו בתוך החברה בה עבדו, בעוד האחרים עברו חברות ותפקידים שונים בדרכם אל ההצלחה. אם אתם מעוניינים בקפיצת מדרגה בקריירה שלכם, הנה כמה טיפים מהמנכ"לים הכי מוכרים בעולם וגם כמה ממנהלים בארץ   

הגדירו את היעדים שלכם

ג'ף ווינר, מנכ"ל LinkedIn הסביר ש"אתה לא יכול להגיע ליעד שלך אם הוא לא מוגדר. התחל לחשוב מה הוא וברגע שתדע, אפילו בעצם הידיעה, כבר תתחיל להגשים אותו. אתה מגשים אותו בדרכים ברורות על ידי כוח הידיעה וההתמדה שלך והדברים שאתה אומר לאחרים והאנשים שאתה מושך אליך". לא חשוב מה התפקיד שלכם בחברה, עליכם להבין מה היעדים שלכם ולדבוק בהם על מנת להצליח. מומלץ לעשות רשימת יעדים ולשאת אותה בארנק או בתוך הנייד כך שלא תסטו ממנה.

 תעבדו קשה יותר מאחרים

ג'ו אשבריה, מנכ"ל חברת Deloitte, אחת מחברות השירותים העסקיים הגדולות בעולם, מספר מהו על הטיפ החשוב ביותר לדעתו כדי להתקדם בקריירה: "אתה צריך לעבוד קשה יותר מכולם". לבשורה המרה, הוא הוסיף, "אם לא תעשו זאת, שום כשרון לא יעזור לכם. מצאו מקום שאתם ממש רוצים לעבוד בו, הוכיחו את עצמכם על ידי עבודה קשה ועבודה טובה".
הזדמנויות לא יפלו מהשמיים, עליכם להיות שקדנים ולהוכיח את עצמכם. ככל שתעבדו יותר קשה, תהיו ברי מזל הרבה יותר משום שיותר הזדמנויות טובות יקרו בדרככם. אם לעומת זאת לא תשקיעו זה יהיה הדבר הראשון שישימו לב אליו.

הקפידו שישימו לב אליכם

ורד בטש- "הבצפר" (צילום: יובל בטש,  יחסי ציבור )
ורד בטש. "הבצפר" | צילום: יובל בטש, יחסי ציבור
"בהנחה שאת עושה את התפקיד שלך על הצד הטוב ביותר ויש לך את הכישורים התואמים את התפקיד הבא, מה שנידרש הוא שישימו לב לכך", מייעצת ורד בטש, מנהלת מסלולי לימוד ב"הבצפר" של חברות הפרסום, יועצת קריירה ומרצה. כיאה לאשת פרסום היא אומרת, "הכוונה היא לא רק לעשות לעצמך יחסי ציבור, אלא לנכס אליך תחום בארגון שיושב על הדאגה המרכזית שקיימת לממונה עליך, אם זה אדמיניסטרציה, הדרכה, מכירות או כל תחום אחר. צריך למצוא נישה בה את או אתה יוזמים מהלך לשיפור ולקידום, עם מדד של תוצאות לטווח הקצר (עד 4 חודשים). אתם יכולים להציג את התכנית או הרעיון ואת הדרך ליישומו, משהו שרצוי שבעיקרו לא יעלה כסף. מנהלים מאוד אוהבים לראות תכנית פעולה מסודרת שניתנת למדידה והינה ברת ביצוע. הכי חשוב לא לדרוך בטריטוריות של אנשים אחרים אלא לבוא ממקום חדש אחר שהוא בסביבת תחום העבודה שלך, ומשקף  כישורים לתפקיד הבא. ברגע שהמהלך ינוכס אליך ויצליח, הדרך סלולה לכל בקשה שתבקש".

צאו מאזור הנוחות שלכם

לטענת מנכ"לית Yahoo!, מאריסה מאייר, "כשאתה עושה משהו שאתה לא מוכן לעשות, אז אתה דוחף את עצמך וצומח". בראיון ל- Fortune Magazine הוסיפה גם ש"זה קורה כשאתה מוצא את עצמך באזור חוסר נוחות ואומר, 'וואו, למה הכנסתי את עצמי הפעם?'" אם כל מה שתעשה בעבודה זה את אותו הדבר שעשית אתמול, לא תוכל להתקדם. אתה צריך לשלוט בתפקידך הנוכחי על מנת לשפר את עצמך ולבקש יותר אחריות.

הבינו מה נקודות האור שמדליקות אתכם

מארק און- גט טקסי (צילום: ניר פקין)
מארק און. "גט טקסי" היא נקודת האור שלו | צילום: ניר פקין
"נקודות האור' הן אותם תחומי עניין שאתם נמשכים אליהן באופן אישי והן אלה הגורמות לכם למוטיבציה טבעית, ללא כל מאמץ מלאכותי", אומר מארק און, מנכ"ל Get Taxi ישראל. "ברגע שהצלחתם למצוא את המקומות הללו, הצמדו אליהם. כך תוכלו להגיע לגבהים שאף אחד אחר לא יכול להגיע אליהם". עוד הוא מספר, "באופן אישי, התחברתי למוצר Get Taxi בכמה רמות, וידעתי שאני עוזר לקדם מהפכה באיכות חיים. אני מצאתי את נקודת האור שלי ובמהירות טיפסתי בסולם בשל כך. הסובבים אתכם, זוטרים ובכירים כאחד, לא יוכלו להתעלם מ'האור' בעיניים שלכם כשאתם דנים בנושא כזה. גם בדרך תת מודעת, מנהלים תמיד מחפשים את המעורבות האישית של העובד בעבודתו. אסור להיות מנוכר מהעבודה ואדם שמבצע את תפקידו בשיוויון נפש ובאדישות לא יתקדם במקום העבודה. אל תוותרו, חפשו את נקודת האור, היא הפנס שמאיר את הדרך לקידום ולהצלחה מקצועית".

 קראו כמה שיותר

 וורן באפט, איל ההון המתמחה בהשקעות ונחשב למשקיע הפרטי הגדול ביותר בעולם כמו גם מנכ"ל ברקשייר האת'וויי, אמר שהוא קורא שש שעות בכל יום על מנת ללמוד כל דבר שהוא יכול על התעשייה שלו או על אלה בהן הוא משקיע. "ידעתי הרבה על מה שאני עושה כשהייתי בן 20. קראתי המון ושאפתי ללמוד כל מה שיכולתי על התחום", אמר. אין ספק שידע הוא כוח וככל שתדעו על התעשייה והמקצוע שלכם, יגדלו נושאי השיחה ביניכם לבין הקולגות שלכם וככל שתביאו יותר לשולחן כך תתקדמו יותר מהר בעבודה. ובינינו, אם לבאפט יש זמן לקרוא ספר, מה אנחנו נגיד?

 הגדילו ראש

גל פרלמן- מנכלים בתחומים נשיים (צילום: דן לב)
"גל פרלמן: "הגדילו ראש | צילום: דן לב
גל פרלמן, מנכ"ל NINE WEST ישראל, סיפר לנו על ניסיונו האישי ועל הדרך שעבר עד שהגיע לפסגה. "התחלתי את דרכי בתור מוכר בחנות נעליים וטיפסתי את כל השלבים האפשריים (סגן חנות, מנהל חנות, מנהל אזור, מנהלת רשת וכו'). בתור אחד שעשה את המסע הזה, אני חייב לציין שאין פתרון פלא או טיפ לקידום בזק. קלישאתי ככל שזה יהיה, אני התקדמתי בזכות עבודה קשה, התמדה וראייה מערכתית". אם זאת, הוא מוסיף באופטימיות, "כמובן שרצוי לאהוב את התחום כדי לראות את עתידך בו, אבל בעיניי, גם אם תפקיד מסוים פחות קוסם לך, אין צורך להתרגש - חשוב להגדיל ראש ולראות את החברה כולה, איך אתה יכול להשתלב בה ומה אתה מסוגל לתרום".