לצערנו במקומות רבים בישראל חגיגת הגאווה אינה דבר שבשגרה, בטח כשמדובר במקום העבודה - עובדים גאים רבים נאלצים לעיתים להסתיר את זהותם ואת מגדרם, כדי להתאים את עצמם לאופי המשרד או לסגנון העבודה. אך יש גם חברות שבהן דווקא גאים (תרתי משמע) בחירותו של כל עובד להיות הוא עצמו (או היא עצמה) מבלי להסתתר או להתחבא. חיפשנו אחר משרדים כאלו שלא חששו להצהיר זאת בריש גלי, והחלטנו להצדיע להם. 

אחת מהחברות האלה היא Riskified, סטארטאפ טכנולוגי לאיתור ומניעת הונאות אשראי מקוונות. מתחילת דרכה ב-2012 סיגלה לעצמה החברה מנהג לקיים "happy hour" בימי חמישי, כאשר בכל שבוע מציינים נושא אחר.


חוגגים גאווה בחברת Riskified (צילום: באדיבות חברת Riskified)
חוגגים גאווה בחברת Riskified | צילום: באדיבות חברת Riskified

השבוע השעה השמחה הייתה כמובן בסימן אירועי הגאווה, באירוע חגיגי שתוקצב במיוחד על ידי החברה. בנוסף, הושק לוגו גאווה מיוחד לחברה, והיו עוגת גאווה, פיצת גאווה, קוקטיילים מיוחדים, בירות ממותגות ופלייליסט גאה.

חוגגים גאווה בחברת Riskified (צילום: באדיבות חברת Riskified)
חוגגים גאווה בחברת Riskified | צילום: באדיבות חברת Riskified

גם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ציין את שבוע הגאווה בחגיגה מיוחדת. המשרד זכה השנה במקום הראשון בטקס הקקטוס (תחרות הפרסום הישראלית), וחגג את זכייתו במסיבת צהריים לרגל שבוע הגאווה, שיועדה לכל העובדים ונערכה על גג המשרד.

חוגגים גאווה בבאומן בר ריבנאי (צילום: באדיבות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי)
חוגגים גאווה בבאומן בר ריבנאי | צילום: באדיבות משרד הפרסום באומן בר ריבנאי

מסעדת קלארו התל-אביבית השיקה לכבוד שבוע הגאווה תפריט יינות סמוקים, בשיתוף פעולה מיוחד עם מיטב היקבים הישראלים. תפריט היינות יוצע למכירה בכל חודש יוני, ורבע מסך הכנסותיו ייתרם לאגודה לשמירת זכויות הפרט למען הלהט"ב בישראל.

קולקציית היינות הוורודים בקלארו (צילום: עדי גיא)
קולקציית היינות הוורודים בקלארו | צילום: עדי גיא

קולקציית היינות הוורודים בקלארו (צילום: עדי גיא)
קולקציית היינות הוורודים בקלארו | צילום: עדי גיא

חברת הסבונים העצמאית טורנסול, הפועלת מסטודיו בכרם התימנים בתל-אביב, יצרה קו של סבונים ונרות עבודת-יד, הממותגים בצבעי הדגל הגאה לכבוד שבוע הגאווה.

קולקציית הסבונים הגאים של TOURNESOL (צילום: באדיבות חברת TOURNESOL)
קולקציית הסבונים הגאים של TOURNESOL | צילום: באדיבות חברת TOURNESOL

לא רק במקומות העבודה הסטנדרטיים - חניכי תנועת הנוער העובד והלומד – דרור ישראל, הניפו את דגל הגאווה בבית ברנר, מרכז התנועה בתל-אביב. הדגל הונף לצד דגל ישראל ודגל התנועה, ובטקס שערכו חניכות התנועה טרם הנפת הדגל אמרו: "ביחד בחרנו לייצר ברית בחברה הישראלית של קהילה גאה שלוחמת, ביחד עם קהילות אחרות, את מלחמתן של אלו שלא יכלו יותר - כי כשאנו מאוחדות, אנחנו כוח".

אם גם במשרד שלכם מציינים את חגיגות הגאווה, אתם מוזמנים לשתף אותנו במייל>>