ילידי שנות ה-80 וה-90 של המאה שעברה, אשר קיבלו את הכינוי דור ה-Y, משתלבים בתעשיית ההיי-טק. נתונים של חברת ההשמה אתוסיה מצביעים על כך שבני הדור הזה מהווים 45% מהעובדים בענף, זאת לעומת 47% מבני דור ה-X, ילידי שנות ה-60 וה-70 והבייבי בומרס אשר מהווים 8% בלבד.

בני דור ה-Y הם כיום בני 25 עד 35, ולפי הנתונים של אתוסיה השכר החודשי הממוצע שלהם הוא 18,470 אלף שקל ברוטו, זאת בהשוואה לבני דור ה-X, שהשכר הממוצע שלהם הוא 23,800 שקל, ואילו אנשי הבייבי בומרס, אשר אוחזים בדרך-כלל במשרות בכירות יותר, נהנים משכר חודשי ממוצע של 28,480 שקל.


אייל סולומון, מנכ"ל אתוסיה, אומר כי "דור ה-Y מביא איתו לשוק העבודה מאפיינים ודרישות שונות: הם רוצים להתקדם ומהר, מחפשים אתגרים ולומדים פחות באוניברסיטה". סולומון מצביע על כך שבני דור ה-Y אינם מגלים נאמנות למקומות העבודה וממהרים יחסית לעבור מחברה לחברה. על פי הנתונים של אתוסיה בשנת 2009 כ-2% מכלל העובדים בתחום ההיי-טק עזבו את מקום העבודה שלהם מרצונם לעומת נטישה יזומה של 13.5%בשנת 2015 ועזיבה של 10% בשנת 2016.

במקביל לנטייה שלהם לדלג בין מקומות עבודה שונים כל שנתיים בממוצע, בני דור ה-Y מציגים דפוס התנהגות דומה גם במקרה שבו הם נמצאים באותו מקום עבודה - ואז הם עוברים לתפקיד אחר או לצוות אחר בפרקי זמן של כשנתיים בממוצע.

בני דור ה-Y הם כאמור צעירים יחסית ולמרות זאת הם משתלבים בהדרגה גם בתפקידי ניהול - החל מראשי צוות ועד למנכ"לים. מהנתונים של אתוסיה עולה כי 7% מבני הדור הזה מועסקים בתפקיד ניהולי זאת לעומת 40% מבני דור ה-X ו-80% מהבייבי בומרס.

דור ה-Y משתלב בהיי-טק

אייל סולומון מאתוסיה מדבר על המאפיינים של דור ה-Y ואומר כי "בעוד שבני דור ה-X מפגינים נאמנות למקום עבודתם, נשארים בו עשרות שנים ומאמינים כי יזכו לשכר הולם עבור נאמנותם, הרי שבני דור ה-Y נשארים רק במקום שמעניין אותם - ומצפים לתגמול על ביצועים בשטח".

הוא מוסיף כי "הם מצפים להעסקה בשעות גמישות, ומאמינים כי מגיע להם לשלב באופן מיטבי בין הקריירה, המשפחה ושעות הפנאי. עבורם, ההגשמה העצמית לא טמונה רק בקריירה מוצלחת - אלא בשילוב שלה עם תחביבים ותחומי עניין נוספים. הם אוהבים להקדיש חלק ניכר מזמנם לפעילויות פנאי, לאחר שראו את הוריהם עובדים כמעט כל שעה פנויה ביום - ומשלמים על כך מחיר כבד בבעיות בריאות, במתח רב ובחיכוכים בתוך המשפחה. הם נחושים בדעתם ליהנות מהחיים, ולא רק לעבוד. עבורם העבודה היא אמצעי המאפשר להם לחיות טוב יותר - ולא מטרה בפני עצמה".

כתבה זו פורסמה במקור באתר גלובס