הקיץ כבר הגיע ואיתו גם החמסינים הכבדים, שגורמים לנו לתהות למה בכלל התגעגענו אליו כל כך? ובעוד החום גרם לכולנו לפנטז על רביצה בים עם חברים, לסטודנטים ולתיכוניסטים שבינינו יש עוד תקופת בחינות לעבור לפני שיזכו לחופש האמיתי.

כדי לצלוח את החרישה המתישה למבחנים, החלטנו לבדוק מה הכי כדאי לאכול בזמן הלימודים – ואנחנו לא מדברים הפעם רק על המלצות כלליות – מסתבר שניתן להתאים את המזון שתכניסו לגוף לפי המקצוע הספציפי אותו אתם לומדים, ובכך לשפר את סיכויי ההצלחה שלכם. תכלס, שווה לנסות.


מתמטיקה: שוקולד

החדשות הטובות של היום הן ששוקולד יכול להיות הפתרון לבעיות שלכם – מילולית. פתירת משוואות מתמטיות מסובכות דורשת משאבים מנטליים רבים, והדרך הטובה ביותר לתדלק אותם היא להגביר את זרימת הדם למוח. בשוקולד יש כמות נכבדה של פלבונואידים, נוגדי חמצון שמגבירים את זרימת הדם למוח בעד 30%, וכך יכולים לשפר את יכולתכם לפתור בעיות, לזרז את זמן התגובה שלכם ולשמור אתכם ערניים.

בנוסף, בשוקולד מריר יש מגנזיום, מינרל חיוני שפעולתו מדכאת את השפעת ההורמון קורטיזול, אשר גורם לנו להרגיש מתוחים. אז אם אנשים צוחקים עליכם שאתם מחסלים טבלאות שוקולד ב-12 בלילה, אל תתרגשו; אתם תהיו אלה שתצחקו אחרונים כשתקבלו מאה במבחן. אגב, רק אחרי שאוכלים שוקולד מבינים את החידה המתמטית הזאת:

 

 

מדעים: דגים

אמא שלנו תמיד אמרה שאנחנו צריכים לאכול יותר דגים, ומתברר שהיא צדקה לגמרי. דגים כמו סלמון, סרדינים, טונה ומרקל מכילים הרבה אומגה 3 – קבוצה של חומצות שומן רב בלתי רוויות. אם בדיוק החלטתם לפצוח בדיאטה, אין לכם מה לדאוג – זה בדיוק סוג השומן שאתם רוצים לצרוך, כי הוא יחזק את הסינפסות במוחכם ויתרום לשיפור במהירות התקשורת בין התאים. כתוצאה מכך, יש לכם בסיס טוב לקוות לשיפור בזיכרון לטווח הקצר שלכם, וכך להיות שיאני שינון הטבלה המחזורית לפני מבחן.

 

היסטוריה: אוכמניות

אכילת אוכמניות לא רק תוציא לכם שם של אנשים עם טעם אופנתי מוקפד אפילו בבחירת הנשנושים שלהם, אלא גם תעזור לכם להיות מצטייני הכיתה. האתגר העיקרי בלימודי היסטוריה הוא להתמודד עם כמויות גדולות של חומר כתוב העשיר בפרטים קטנים – ולדאוג שהוא יישאר במוח ולא יפרח מיד עם סיום הקריאה. זו בדיוק הסיבה שאתם רוצים את הפלבונואידים שבאוכמניות, שמחזקים את הקשרים בין הנוירונים במוח ומחישים את תהליכי התחדשותם – ובכך יכולים לעזור לכם לשמור על המידע טוב-טוב, לפחות עד המבחן.

 

ספרות: סלק

אל תעקמו לנו פרצוף – ממש לא נדפקתם: מיץ סלק הוא דבר הרבה יותר ערב לחך משנהוג לחשוב, והוא יערוב לו עוד יותר כשתגלו כמה הוא טוב לכם. הסלק עשיר בחנקות, שיגבירו את זרימת הדם שלכם למוח. הדבר יעזור לכם לשמור על ריכוז לאורך שעות של למידה, ישפר את זיכרונכם ויגביר את ערנותכם לקליטת פרטים קטנים כמו רמזים מטרימים או טריקים ספרותיים מחוכמים.

 

מדעי המחשב: מוצרי חלב

קבוצת חוקרים מאוסטרליה ומארה"ב בדקה את ה-I.Q. של כאלף מתנדבים והגיעה למסקנה שהנבחנים שצרכו מוצרי חלב על בסיס יומיומי, הפגינו ביצועים טובים יותר בכל הקשור לחשיבה לוגית ולזיכרון, בהשוואה לאלו שזנחו את היוגורט והגבינה. מוצרי גבינה שומניים טובים במיוחד לצורך זה, מפני שהמוח שלנו הוא יותר מ-60% שומן, וחוץ מזה, חוסר בשומנים נחוצים עלול להיות הסיבה לכל מיני מחלות לא נעימות דוגמת טרשת. לעומת זאת, החלבונים, הסידן והויטמין D, שנמצאים במוצרי חלב, משחקים תפקיד חשוב בגירוי הפעילות המוחית, וכבונוס, בחלב יש גם מגנזיום – שעוזר כאמור להוריד את הסטרס. שום קטע קוד לא יוכל עליכם!

 

אמנות: פירות

סטיב ג'ובס טען שהמקור למעיין הרעיונות היצירתיים שלו הוא תפריט עתיר פירות. אם תאכלו רק פירות כל היום סביר שמה שיגדל יהיה הבטן ולא תיק העבודות שלכם, אבל בהחלט כדאי לכם לפרגן לעצמכם בנשנושים מתוקים וטבעיים לאורך היום. בפירות יש הרבה טירוזין – חומצת אמינו שעוזרת לזרז את הסינתזה של חלבונים. זה אומר שהוא טוב לשרירים שלכם, אבל לא רק – אלא גם למוח. הטירוזין שימושי לתהליכי חשיבה עמוקים, וידוע גם בהשפעותיו החיוביות על מצב הרוח. בכלל, שנים של מחקר הוכיחו שדיאטה עתירה בפירות היא דרך מצוינת להוריד מתח, להילחם בדיכאון ולשמור על מצב נפשי תקין – וכתוצאה מכך, להגביר את הסקרנות ואת היצירתיות. אז תשכחו מסטריאוטיפ האמן המיוסר – עדיף כבר לאכול פירות טעימים, להרגיש טוב ולהיות יצירתיים.

 

קבלו טיפ נוסף – אם אתם מרגישים עייפים, אכילת סוכרים פשוטים אינה הפתרון. היא אמנם תגרום לכם להרגיש עירניים מיד אחרי האכילה, אבל כרבע שעה לאחר מכן רמת הסוכר בדם שלכם תצנח ואתם תשובו להרהר בסוגייה הפילוסופית של שינת צהריים. אז תחזירו את הגלידה למקפיא, ובמקום זאת העדיפו דגנים מלאים, שיעזרו לכם לשמור על רמת סוכר תקינה בדם לאורך זמן רב יותר, וכך להרגיש עייפים פחות – וכבונוס, גם רעבים פחות.