אין תמונה
רכזות ההשמה מטיילות ברשת וצדות אחר מועמדים ומועמדות מתאימות לתפקידים השונים
הלינקדאין היא רשת חברתית עסקית שכבר מזמן הפכה לכלי אמיתי לאיתור עובדים וגם למציאת עבודה. היא משמרת את הקשרים שלכם, נותנת לכם לראות מה קורה בשוק, להתעדכן בחדשות האחרונות וליצור קשר עסקית רחבה. אבל לא רק אנחנו משתמשים בלינקדאין: עם כמות אדירה של עובדים פוטנציאליים שפרושים לרגליהן, רכזות ההשמה מטיילות ברשת וצדות אחר מועמדים ומועמדות מתאימות לתפקידים השונים: “צריך מיומנויות חיפוש כדי לאתר את האנשים בלינקדאין וזה מקום מצוין למצוא בו מועמדים לעבודות", מסבירה רות שמחוני, מנכ"לית אורוטק השמה, המתמחה בתחום הטכנולוגיה ואיוש בכירים, “איתרנו את המועמדים הכי טובים שלנו דרך לינקדאין -  במיוחד במשרות טכנולוגיות בכירות וזה מקור מצוין לאתר אנשים שבדרך כלל קשה לאתר: דוקטורנטים או אנשים עם נסיון רב שנים בתחום ספציפי, למשל". שמחוני מסבירה שלעומת אתרים שמציעים משרות, ב"לינקדאין", אתם יכולים לקבל הצעת עבודה גם בזמן שאתם עדיין מחזיקים בעבודה שלכם – עמדה מחמיאה שמותר שתגרום לכם להסמיק אבל אסור שתעלה לכם לראש: “גם אם אתם לא מעוניינים לעזוב את מקום העבודה, חשוב מאוד להיות אדיבים ונעימים כלפי מי שפונה אליכם. מעבר לנחמדות האנושית הבסיסית – הגלגל עשוי להסתובב וכדאי לשמור על יחסים טובים".

 אז מה אנחנו, האנשים הקטנים יכולים לעשות כדי לשפר את סיכויינו ברשת הזו? שמחוני שמחה לתת לכם את כל הטיפים שיעזרו לכם למקסם את הפרופיל שלכם.

 רושם ראשוני זה הכל -  כמו בחיים, גם בלינקדאין יש רושם ראשוני והוא מתקבל פה באמצעות התמונה שלכם ואיך שהפרופיל נראה. שווה להפנים שכאן זה לא פייסבוק ולהיפרד לשלום מהתמונות בבגדי ים, התמונות מהחתונה, התמונה המהממת עם הילדים או כל תמונה אחרת שלא משדרת "אני כאן כדי לעבוד". כן, מותר לחייך, אפשר לוותר על עניבה לגברים או חליפה לנשים, אבל חשוב להקפיד ולבחור תמונת פנים שתשדר מקצועיות: בגדים נקיים ושלמים, פנים נקיות ומוקפדות.

 פרופיל מלא -  ספקו כמה שיותר פרטים על ניסיון העבודה שלכם, ההשכלה והמיומנויות. הפרופיל צריך לספק תשובות לשאלות: מי אתה? מה אתה עושה? מה עשית? ורצוי שהתשובות יהיו ממוקדות, כך שאם אתם, למשל, מפתחי אלגוריתמים מסוג אחד – זה יהיה ברור שזו ההתמחות שלכם. מעבר לכך, פרופיל מלא מבטיח שתעלו בכמה שיותר חיפושים של רכזות השמה, כיון שהחיפושים נעזרים במילות מפתח, במיומנויות וניסיונות ספציפיים.

 גם אנגלית וגם עברית -  כיון שרכזות ההשמה משתמשות במילות מפתח, כדאי לכם למקסם את הסיכויים שלכם לאיתור ולכתוב את המיומנויות שלכם בעברית וגם באנגלית – כך שלא יפספסו אתכם.

 המלצות -  ספקו המלצות כבר בפרופיל שלכם, עדיף מהמנהלים הישירים שלכם, כמובן. המילה שלהם שווה הרבה והמלצה טובה יכולה להעיד עליכם לא מעט.

 פתחו קשרים – יש כל מיני מצבים לפרופיל שלכם בלינקדאין. חשוב לזכור שהיא רשת חברתית עסקית ושבאנו לפה לעשות נטוורקינג. לכן, אלא אם אתם ביג שוטים שזוכים להצעת עבודה כל עשרים דקות, כדאי לאשר את כל מי שמציע לכם להתקשר או אפילו להפוך ל"אריה" – להיות במצב בה כל בקשה לקשר שמציעים לכם מאושרת אוטומטית.

 הקפידו על פרטי קשר מעודכנים -  מידיות היא שם המשחק היום ולכן חשוב שהפרופיל שלכם יכיל פרטי קשר בהם אתם זמינים – בעיקר כתובת מייל שיכולה להחליף את ההודעה האישית ומאפשרת למעסיקות פוטנציאליות ליצור איתכם קשר ישיר. אם תסמכו על ההודעות הפנימיות, אתם עשויים למצוא את עצמכם קוראים הודעה בת שבוע למשרה שכבר מאוישת חמישה ימים.

 תפעלו פרופיל גם כשאתם לא מחפשים עבודה – הרשת לא משמשת רק לחיפוש עבודה אלא גם להיכרות עם השוק וליצירת קשרים. אנשים שמחזיקים במשרה חוששים להצטרף לקבוצות ברשת או להפעיל פרופיל – אבל מדובר בכלי מקצועי לכל דבר ועניין.

 הצטרפו לקבוצות רלוונטיות – הירשמו לקבוצות שמעניינות אתכם, שם תוכלו לקבל דיוור ישיר של הצעות עבודה רלוונטיות וגם להתעדכן בחדשות מקצועיות, לראות תזוזות בתפקידים, מגמות, טכנולוגיות חדשות ולשמור על עצמכם בלופ.

 מחפשים עבודה? העדיפו לפנות לחברות ספציפיות ולא לפרסם הודעה כללית זה פופולארי לפרסם חיפוש עבודה בקבוצות גדולות אבל הפרסום הזה מוריד את הסיכויים שחברות השמה תתעניין בכם. צריך לסייג ולומר שזה לא המצב תמיד – אבל זה בהחלט שכיח. למה זה קורה? חברות ההשמה מחפשות מועמדים ייחודיים וברגע שפרסמתם שאתם מחפשים עבודה -  כל החברות מניחות שכל החברות פונות אליכם וכך המוטיבציה להשקיע בכם יורדת. מה כדאי לעשות? לפנות באופן אישי ולא פומבי, בהודעה פרטית, לארגון או למנהלת כוח האדם בו.
מקדו את שליחת קורות החיים שלכם – שלחו קורות חיים למשרה בתחום שמתאים לכם, לא לתחום "ליד", ולא לתחום שממול, כדי להראות רצינות ולא "לעייף" את חברות ההשמה. אתם אולי מקווים שרכזת ההשמה תראה שאתם מנהלי פרויקטים ותיזכר שיש לה תפקיד בדיוק בשבילכם, אבל לא היינו מנסים את הטריק הזה יותר מדי פעמים: חלקנו לא מודעים לכך שחברות ההשמה רואות לאילו משרות ולאילו תחומים הגשנו קורות חיים בעבר. כך, אם השם שלנו מתקבל בחברת ההשמה המון פעמים בהמון תחומים שונים, נסבול מתדמית לא רצינית ולא מקצועית.

 בדקו את קורות החיים שלכם – זה חשוב לכתוב קורות חיים שונים לכל משרה, אבל חשוב לדייק בכל הגרסאות. אל תמציאו משרות, אל תשנו תקופות ואל תספקו גרסאות מקבילות לחיים שלכם. מעבר להגינות, קורות החיים למשרות השונות נשמרות אצל חברות ההשמה וחוסר התאמה בין שנים או תפקידים ייראה רע מאוד.

 היו ספציפיים ובהירים בקורות החיים שלכם -  יש לכם התמחות מסוימת? מצוין! ודאו שהיא שם במילות מפתח שיעלו בחיפוש – רצוי מתיאור התפקיד שהחברה פרסמה. לא קיבלתם את המשרה הפעם? קורות החיים שלכם יתויקו ויסתכלו בהם בפעם הבאה בה יחפשו מועמדת למשרה.

ומה הנוסחה להצלחה לפי ריד הופמן, מייסד לינקדאין?