האבטלה בעולם צפויה לעלות בחמש השנים הבאות, ו-3 מיליון מובטלים חדשים צפויים להתווסף השנה, כך לפי דו"ח חדש של ארגון העבודה העולמי (ILO). הדו"ח צופה כי עד שנת 2019 יהיו בעולם יותר מ-212 מיליון מובטלים, לעומת 201 מיליון כיום.

עד 2019 יהיה צורך לייצר 280 מיליון משרות כדי לסגור את מה שב-ILO מכנים "פער התעסוקה הגלובלי" – מספר המשרות שאבדו מאז תחילת המשבר הכלכלי העולמי, אם מביאים בחשבון את הנכנסים החדשים לשוק העבודה.

מצב התעסוקה השתפר בארה"ב, בריטניה ויפן, אך נותר בעייתי באירופה, לפי הדו"ח. אבטלת הצעירים במיוחד עדיין מדאיגה מאוד, במיוחד במדינות דרום אירופה. "מדיניות התגובה לאתגרים האלה עדיין מתונה מדי וצריך להתמודד עם המצב החמור הזה בשוק העבודה בדחיפות", כתב מזכ"ל הארגון, גאי ריידר, בדו"ח. "בתחילת 2014, הנציבות האירופית השיקה תוכנית להתמודדות עם אבטלת צעירים באירופה. אולם במקרים רבים היו עיכובים ביישומה".

עם זאת, הירידה החדה במחירי הנפט והגז, אם תימשך, עשויה לשפר את תחזית התעסוקה בכלכלות המפותחות ובמדינות אסיה, לפי ה-ILO. בה בעת, חולשת הנפט תפגע בשוקי העבודה במדינות המייצרות נפט וגז, ובמיוחד באמריקה הלטינית, באפריקה ובעולם הערבי, ציינו בדו"ח. 

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
עלי באבא נכנסת להיי טק הישראלי
תמורת כמה כסף תהיו מוכנים לוותר על מילקי?