מחקרים מראים כי עובדים מאושרים יותר הם עובדים טובים יותר שעומדים יותר ביעדים מאשר עובדים שאינם שבעי רצון. כך למשל, עובדים מרוצים מסייעים לעמיתיהם 12% יותר מאשר עובדים שאינם שבעי רצון, ועומדים ביעדים שהוצבו להם 31% יותר מאשר מקביליהם הבלתי מרוצים. כמו כן נמצא קשר בין רמת שביעות הרצון של עובדים לבין בריאותם, בטיחות בעבודה, פריון עבודה, היעדרויות מהעבודה, רמת שירות לקוחות ורווחיות החברה.

אך כיצד ניתן לגרום לכך שעובדיך במשרד יהיו הכי מאושרים שאפשר? אתר החדשות "ביזנס אינסיידר" דיווח על דו"ח שערכה חברת משאבי האנוש גלובופורס אשר בו הוצגו חמש שיטות שבהן מומלץ למנהלים להשתמש כדי לגרום לעובדים להיות מאושרים יותר בעבודה.

1. לתת לעובדים תחושת משמעות ושייכות

"אנשים רוצים להרגיש שהם חלק ממשהו גדול יותר - בין אם מדובר בצוות, בחברה או בקהילה", נכתב בדו"ח של גלובופורס. "עבור עובדים רבים, משמעות יכולה להיות בסך הכל רצון להשתתף בהשגת מטרות החברה, ולהרגיש חבר מוערך בצוות". לפי המחקר, בחברות שבהן ניתנת לעובדים תחושה של משמעות ויעדים בעבודתם, שיעור היעדרויות העובדים נמוך ב-60%.

2. להעניק לעובדים הזדמנות להצליח ולהתפתח

התפתחות מקצועית וצמיחה אישית נמנים על הדרישות הנפוצות ביותר בקרב מחפשי עבודה בארה"ב, ואחד הגורמים המובילים לחוסר שביעות רצון של עובדים הוא תחושה של קיפאון ונתק מיעדי החברה, נכתב בדו"ח.

איך משלבים קריירה ומשפחה? (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
גמישות מקלה על האיזון בין העבודה לבית | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

3. לעודד הכרת תודה

73% מהעובדים בארה"ב העידו כי הכרה מצד מנהליהם היתה בעלת השפעה חיובית על רמת האושר שלהם בעבודה, לפי סקר שערכה גלובופורס. "מתן אפשרות לאנשים להביע הכרת תודה גם תורם באופן מדהים לבריאות, פריון העבודה ורמת הסיפוק בעבודה", נכתב בדו"ח.     

4. גמישות רבה יותר

"חברות שבהן נרשם הזינוק החד ביותר ברמת הסיפוק של העובדים היו אלו שבין השאר הדגישו את הצורך באיזון בין עבודה לפנאי", נכתב בדו"ח. 80% מהעובדים העידו על עצמם כי היו מאושרים יותר לו היתה גמישות רבה יותר באפשרויות העבודה שלהם, ומבין העובדים שכבר נהנים מגמישות בעבודה, 90% אמרו כי הדבר הקל עליהם את הנטל באיזון שבין עבודה לפנאי.

5. לטפח אמון

"אחד הגורמים שתורמים הכי הרבה לרמת שביעות הרצון של עובדים היא יצירת תרבות של אמון בתוך הארגון שלך. משמעות הדבר היא לא רק אמון של עובדים במנהיגותך, אלא גם אמון בין העובדים לבין עצמם", נכתב בדו"ח. הגברת האמון יוצרת סביבת עבודה שמטפחת חברי צוות מאושרים, מסורים ופרודוקטיביים, סיכמו מחברי הדו"ח.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:

פוקס העלתה מחירים רגע לפני הפסח

התייקרות מחירי הדירות תואץ ב-2015